امداد باتری, ماشین های ایرانی

خرید باتری ال 90 + قیمت باتری ال نود

باتری ال 90 (L90) و ارسال و نصب رایگان باتری ال نود

همراهان عزیز و گرامی اورژانس باتری شایان ذکر است که تندر ۹۰ ( ال 90 )   یا همان  L90  در کلاس B خودرویی قرار دارد. به اعتقاد خیلی از کارشناسان بهترین عملکرد را در میان خودروهای موجود در بازار ایران کسب کرده است، این خودرو در ایران با نام های متفاوتی شناخته می شود که از آن جمله می توان به مواردی همچون تندر ۹۰ ، ال ۹۰ و لوگان اشاره کرد، تندر ۹۰ سالها قبل طی یک قرارداد میان رنو فرانسه و ایران وارد کشور شد، تندر ۹۰ به بازارهای مختلفی همچون مراکش، روسیه، برزیل، هند، کلمبیا و آفریقای جنوبی عرضه شد و بعد از مدتی سر از ایران هم در آورد، ال ۹۰ توسط دو کمپانی ایران خودرو و پارس خودرو مونتاژ می شود.

مشخصات باتری ال 90

ظرفیت باتری اصلی: ۶۰ آمپر ساعت

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

قیمت باتری ال 90 – L90

لیست قیمت باتری 60 آمپر مناسب ال90

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 60 آمپر کاسپین صباباتری1630000
باتری 60 آمپر واریان صباباتری1630000
باتری 60 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 60 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 60 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 60 آمپر اوربیتال 2100000
باتری 60 آمپرسوزوکی2330000

لیست قیمت باتری ال نود 66 آمپر

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 66 آمپر کاسپین صباباتری1790000
باتری 66 آمپر واریان صباباتری1790000
باتری 66 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 66 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 66 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 66 آمپر اوربیتال 2286000
باتری 66 آمپر سوزوکی2530000

لازم بذکر است با بررسی کارشناسان اورژانس باتری بر روی ماشین های ال 90 که نیاز برقی بیشتری دارند باتری تا 74 آمپر برای آنها مناسب و قابل نصب می باشد.

لیست قیمت باتری 74 آمپر ال نود

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 74آمپر کاسپین صباباتری1990000
باتری 74آمپر واریان1990000
باتری 74آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 74آمپر برناتماس بگیرید
باتری 74آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 74آمپر اوربیتال 2346000
باتری 74آمپر سوزوکی2680000

خودرو ال نود که از آن با نام تندر ۹۰ نیز یاد می‌شود بدلیل عملکرد عالی موتور یک خودروی محبوب بین ایرانیان است. باتری ماشین  ال نود بصورت فابریک دارای ولتاژ ۱۲ ولت و شدت جریان ۶۰ آمپر است. البته اگر قصد دارید تا برای خودرویتان لامپ پرقدرت، دزدگیر یا سیستم صوتی و تصویری نصب نمایید، لازم است تا از باتری با ظرفیت بیشتر استفاده کنید.انواع باتری ال ۹۰ نود را از لحاظ ساختاری می‌توان به دو دسته تقسیم کرد. نوع اول آن باتری اسیدی است که به صورت فابریک بر روی خودرو قرار دارد. با توجه به سیاست‌های کاهش هزینه ساخت خودرو، انتخاب باتری اسیدی به عنوان باطری فابریک ال ۹۰ صورت گرفته است.

باطری فابریک تندر ۹۰ دارای جریان ۶۰ آمپر-ساعت است که از سال ۱۳۹۶ به بعد شرکت سپاهان باتری وظیفه تامین این خودرو را دارد و این شرکت باتری اوربیتال را به صورت سفارشی برای خودروهای ال ۹۰ تولید می کند ولتاژ آن هم همانند سایر خودروهای سبک ۱۲ ولت است. باتری ال نود دارای ابعاد ۲۷.۵ سانتی‌متر طول، ۱۷سانتی‌متر عرض و ۲۱ سانتی‌متر ارتفاع است.  در صورتی که علاقه‌ ای به نصب تجهیزات جانبی برقی ندارید، این باطری حدود ۲ تا ۳ سال عمر مفید دارد که البته این زمان نیز بستگی به نحوه استفاده از خودرو دارد.

ال ۹۰ در اصل نتیجه تفکر مسئولین رنو فرانسه به جهت ساخت محصولی با قیمت ۵ هزار یورو است، ال ۹۰ در سال ۱۹۹۹ میلادی به بازارهای مذکور عرضه شد، داچیا رومانی که زیر مجموعه ی رنو فرانسه است اعلام کرد که لوگان حاصل ۴ سال تحقیق ما بوده و این تحقیقات تحت پروژه X90 به سرانجام رسیده است، داچیا از مهمترین خصوصیات تندر ۹۰ اقتصادی بودن آن را عنوان نمود و هدف از طراحی این خودرو را ارزان بودن و در عین حال کم مصرف بودن ذکر کرد. تندر نود در ابتدا ورودش نگاه مثبتی را از سوی ایرانیان شاهد نبود، چرا که عده زیادی معتقد بودند که تندر ۹۰ خودرویی با ظاهر بد است، اما در کمال تعجب این خودرو مورد استقبال زیادی قرار گرفت، ال ۹۰ به واسطه مشخصات فنی خوب به راحتی توانسته است با رقبای هم قیمتش در بازار ایران رقابت کند. تندر ۹۰ در حال حاضر با توجه به عملکرد خوبش دارای طرفداران زیادی در ایران است. ال ۹۰ موفق شده ۳ ستاره ایمنی از موسسه معتبر اروپایی ENCAP کسب کند.

این محصول تاکنون در دو نسل به دست مشتریان ‌المللی رسیده و در قالب بدنه‌های سدان، استیشن واگن، هاچبک یا پیکاپ نیز در دسترس بوده است. رنو ال ۹۰ که با نام تندر ۹۰ در ایران شناخته می‌شود، به دلیل قیمت نسبتا پایین قرار بود تا به عنوان جایگزین خودرو پیکان در خطوط تولید ایران‌خودرو و البته سایپا قرار بگیرد که البته هرگز این چنین نشد؛ چرا که پس از سال ۸۶ و ورود ال ۹۰ به بازار ایران، این محصول رفته رفته مورد توجه روز افزون مشتریان قرار گرفت و با توجه به کیفیت فنی برتر آن نسبت به محصولات مشابه، توانست قشر نسبتا وسیعی از خریداران را به سوی خود بکشاند؛ بنابراین قیمت آن نیز به تدریج بالاتر از بسیاری محصولات داخلی قرار گرفت و امروز به عنوان یکی از گرانترین تولیدات داخلی در بازار کشورمان حضور دارد. مشتقات این خودرو نظیر پارس تندر (تولید شده توسط پارس خودرو)، تندر پلاس (ایران خودرو)، رنو ساندرو و ساندرو استپ وی نیز جزو گرانترین خودروهای اقتصادی تولید داخل محسوب می‌شوند.

تندر ۹۰ یا ال 90 نسخه E0:

این نسخه کم آپشن ترین و طبیعتا ارزان ترین نسخه تندر ۹۰ است، ساده ترین راه تشخیص نسخه مذکور این است که به سپرهای آن توجه کنید چرا که کل سپر جلوی آن سیاه رنگ می باشد. سطح امکانات رفاهی در این نسخه بسیار کم است به طوری که سرنشینان این خودرو باید شیشه های جلو را با دست باز و بسته کنند و یا در قسمت داشبورد چراغی تعبیه نشده است و در تاریکی مطمئنا باید از نور چراغ قوه برای پیدا کردن محتویات داشبورد کمک بگیرید. همچنین این نسخه دارای بدترین نوع رینگ است.

باطری ال 90 - باطری تندر90

تندر ۹۰ یا ال90 نسخه E1:

این نسخه دارای آپشنهای بیشتری نسبت به نسخه قبل است، و راه تشخیص آن این است که در بخش سپر جلو رنگ این سپر با رنگ خود ماشین یکی است و فقط جلو پنجره اش در پشتش رادیاتور قرار گرفته و مشکی رنگ است. در زیر امکانات رفاهی و ایمنی این نسخه قابل مشاهده است:

حال می‌خواهیم درباره مشخصات و طول عمری باتری ال 90 بحث کنیم. باطری ال نود دارای جریان 60 آمپر-ساعت است. ولتاژ آن هم همانند سایر خودروهای سبک 12 ولت است. باتری ال 90 28سانتی‌متر طول، 18سانتی‌متر عرض و 21 سانتی‌متر ارتفاع دارد ( 28*18*21 ).  در صورتی که علاقه‌ ای به نصب تجهیزات جانبی برقی ندارید، این باطری حدود 2 تا 3 سال عمر مفید دارد. با گذشت زمان به تدریج باتری ال 90 فاسد شده و بلا استفاده خواهد شد. طول عمر باطری بسته به طرز استفاده شما دارد. استفاده از لامپ‌ها و سیستم‌های صوتی که دارای آمپلی فایر هستند باعث مصرف برق بیشتر و کاهش عمر باتری ال90 می‌شوند. بنابراین باید از باتری‌هایی که جریان برق بیشتری دارند استفاده نمایید. باتری اتمی برای کسانی که موارد بالا را بر روی خودرو نصب نموده‌اند مناسب‌تر است. در نظر داشته باشید که باطری اسیدی ال 90 نیاز به چک کردن دوره‌ای دارد و باتری اتمی آن نیز ممکن است ناگهان از کار بیفتد.

بهترین باتری ماشین مناسب ال90 چند آمپر است؟

اگر باتری ال90 – L90 شما دچار مشکل شده و قصد خرید باتری را دارید، راهنمایی‌های ما در این مقاله برای انتخاب باتری مناسب ماشین مورد نظرتان کمکتان می‌کند.

برای خرید یک باطری ماشین ابتدا  باید بدانید «چند آمپر باتری برای خودروی شما مناسب است.» یعنی اگر ماشین شما ال90 – L90 باشد، به چند آمپر باتری(باطری) نیاز دارید؟

برای خودروی ال90 L90  موجود در بازار ایران پیشنهاد ما باتری (باطری) 55 آمپر تا 74 آمپر است.

البته انتخاب این که کدام آمپر باتری برای ماشین شما مناسب است به میزان استفاده شما از ماشین نیز بستگی دارد. برای مثال اگر از کولر ماشین زیاد استفاده می‌کنید، سیستم‌های صوتی و تصویری پر مصرفی روی خودرو نصب کرده اید و یا در مسیرهای پر ترافیک تردد زیادی دارید بهتر است از باطری با آمپر بالاتر استفاده کنید.  و اما به طور معمول باتری 60 آمپر برای نصب بر روی خودروی ال90 – L90 مناسب می باشد.

باتری مناسب ال 90 چیست؟

باتری مناسب ال 90 باید دارای جریان و ابعاد مناسب باشد. با وجه به فضایی که در داخل موتور خودرو برای باتری ال 90 وجود دارد، ابعاد آن باید 28*18*21 باشد.  البته ناگفته نماند بر روی ال90 می‌توانید از باتری‌های جریان بالاتر تا سقف 80 آمپر نیز استفاده نمایید. اما توجه داشته باشید که باتری بزرگتر از ابعاد ذکر شده در هنگام نصب شما را با مشکل کمبود جا مواجه خواهد کرد. باتری مناسب تندر 90 باتری با جریان 74 آمپر اتمی است. باتری اتمی به دلیل طولانی‌تر بودن عمر آن در دراز مدت از نظر اقتصادی به‌صرفه است. همچنین باتری اتمی نیازی به چک کردن زود به زود ندارد. کافی است هر چند وقت یکبار از روی چشمی که در قسمت بالای باتری قرار دارد به رنگ آن توجه نمایید. بنابراین باتری مناسب برای ال نود 60، 66 و 74 آمپر اتمی است. از معروف‌ترین برندهای موجود برای باتری ال نود می‌توان صباباتری، سپاهان باتری، اوربیتال وان اشاره نمود. همچنین باتری‌های دلکور، پوما و شارک نمونه‌های خوب خارجی هستند.

برای ماشین تندر 90 (ال90) چه باتری ، با چه مارکی یا برندی مناسب تر و بهتر است ؟

انتخاب برند خوب برای خرید باتری باتوجه به قیمتی که می خواهید برای آن هزینه کنید متفاوت است. آلیاژ به کار رفته در باطری و میزان جریان الکتریکی آن که برحسب آمپر بیان می شود بر قیمت باطری اثر می گذارد. باتری های کره ای طول عمر بالاتر و کیفیت بهتری دارند به همین دلیل گران تر هستند. در ایران از معروف ترین برند های باتری کره ای می توان به برند دلکور و هیوندای مانند تایگر و پلاتینوم ، هگزا ، شارک ، سین ، رویال ، پوما اشاره کرد. اما اگر قصد دارید باطری ایرانی بخرید، برند های سپاهان باطری، صبا باتری و برنا باتری از معروف ترین و با کیفیت ترین شرکت ها هستند. باطری های سیلد آلودگی کمتری برای محیط زیست دارند، دیرتر خراب می شوند و به بازدید های دوره ای نیاز ندارند. پس نسبت به باتری های اسیدی بهتر هستند اما قیمت بیشتری دارند. بنابراین به شما توصیه می کنیم تا از باتری مناسب محل زندگی و کاربردی خود برای خودرو تندر ۹۰استفاده کنید.

باتری های اتمی به دلیل عمر بالاتر و دردسرهای کمتری که در عدم نیاز به نگهداری کردن این باتری ها دارند انتخاب بهتری است .

برای انتخاب هر دو نوع ایرانی و خارجی باید تاریخ تولید باتری جدید باشند .به طور مثال در سال 1401، باتری تاریخ تولید 1401 خریداری نشود . در این صورت باتری عمر کوتاهی خواهد داشت .

ایمنی برای استفاده از باتری ال۹۰

اگر خودرو به هردلیلی برای مدتی مورد استفاده قرار نمی گیرد، باید هرسه روز یکبار حداقل به مدت چند دقیقه روشن شود و حتی درجا کار کند. اینکار از تخلیه کامل باتری جلوگیری میکند. از برداشتن سر باتری به مدت طولانی خودداری نمایید، اینکار به باتری استاندارد تندر 90 آسیب وارد میکند. در همه ی خودرو ها مقداری گاز متراکم شده در محفظه باتری وجود دارد پس هنگام کار با باتری حتما باید از تجهیزات ایمنی مانند ماسک، دستکش و عینک ایمنی استفاده گردد. فضای کار باید از تهویه مناسب برخوردار باشد اگر امکانات این کار فراهم نیست، ضروری است تا با باز گذاشتن پنجره ها امکان جابجایی هوا صورت بگیرد. پایین بودن سطح آب، اتصال کوتاه، شارژ بیش از حد و ضعیف بودن اتصالات می تواند منجر به انفجار شود.

راهکار های افزایش طول عمر باتری ال۹۰

توجه به ابعاد باتری ال ۹۰ در خرید بسیار مهم است. اندازه محفظه باتری در خودروها متفاوت است. هنگام خرید و نصب باید به این مورد توجه کرد که باتری باید به درستی در محفظه قرار گیرد. ( باطری در حالت تراز و در سر جایش محکم بماند ) تا از آسیب دیدن و خرابی در امان باشد. قرارگیری درست قطب ها نیز اهمیت دارد. پس دانستن ابعاد باطری برای خرید لازم است. شرایط جوی منطقه، سال تولید و کشور سازنده بر طول عمر باتری اثر گذار است. باتری های کره ای با طول عمر بیشتر تا ۳ یا ۴ سال و باتری های ایرانی تا ۲ سال کار می کنند.
هرچه باطری قدیمی تر باشد، طول عمر کمتری دارد. باطری در آب و هوای گرم زودتر خراب می شود و نیاز به عوض شدن دارد. باتری مناسب ال90 باید دربرابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاومت داشته باشد. مراقبت از باطری و موتور بهترین راه افزایش طول عمر آن است. در شرایط اقلیمی گرم بهتر است از باتری های سیلد استفاده نشود، چون امکان تنظیم آب در این باتری ها وجود ندارد. کنترل وضعیت تسمه دینام ، تمیز کردن قطب ها و باتری ، محکم کردن سر باتری ها و بررسی سطح آب یا الکترولیت و بهبود وضعیت آن ها در نگهداری از باتری بسیار اهمیت دارد.

مزایای نصب باطری توسط امداد باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باطری غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باطری با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط امداد باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما، باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در اورژانس باتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند

بررسی فنی رنو ال 90

در زمان ساخت ال 90، شرکت رنو اساس ساخت آن را بر پایه سادگی و قیمت مناسب بنا نهاد که این دو مقوله در بخش طراحی داخلی و ظاهری کاملا به ضرر تندر 90 تمام شد! طراحی نمای ظاهری این خودرو کمی زمخت و بی‌روح بوده و به مزاج هرکسی خوش نمی‌آید؛ تندر 90 در بخش داخلی نیز حرف زیادی برای گفتن ندارد و به جرات می‌توان گفت همان رویه نمای بیرونی، در بخش داخلی نیز به چشم می‌خورد. پیشرانه قدرتمند (K4M) ال 90، به‌واسطه استهلاک کم و توان بالای آن‌یکی از نقاط قوت این خودرو محسوب می‌گردد که توان تولید 105 اسب‌بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. توان تولیدی پیشرانه این خودرو از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک (AL4) یا 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود، ناگفته نماند که نمونه‎‌های اتوماتیک از کشش و چالاکی کمتری نسبت به نمونه های دنده دستی برخوردارند و این امر ضعف بزرگی برای تندر 90 اتوماتیک محسوب می‌شود. مصرف سوخت ال 90 مجهز به دنده دستی به‌طور رسمی در یک سیکل ترکیبی برابر 6.9 لیتر است که مصرف سوخت مناسبی برای یک سدان شهری محسوب می‌شود. در آخر می‌توان گفت ال 90 خودرویی با پیشرانه پرتوان، کیفیت ساخت مناسب و امنیت بالا است که اگر آپشن‌های رفاهی برایتان اولویت ندارند، گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

طراحی داخلی ال 90

داخل کابین تندر 90 با فضایی مملو از پلاستیک‌های خشک و ادوات زمخت مواجه میشویم که در برابر رقبای چینی (مثل جک J4) یا حتی داخلی (نظیر دنا پلاس)، هیچ حرفی برای گفتن ندارد. بخصوص که کمبود آپشن‌های رفاهی باعث شده قدیمی بودن کابین بیشتر هم به چشم آید. صندلی‌ها نیز بویژه در قسمت عقبی حالتی نمیکت‌مانند دارند و با ارگونومی بدن انسان چندان سازگار نیستند. اما در کنار این نکات منفی، اینجا ویژگی‌های مثبت زیادی هم دیده میشود.

رقبای ال 90

با توجه به قیمت تندر 90 در بازار داخلی، سورن توربو، دنا و پژو پارس ELX از رقبای اصلی این خودرو محسوب می‌شوند. شاید طراحی و امکانات رفاهی تندر 90 نسبت به این رقبا در پایین‌ترین سطح قرار داشته باشد اما مطمئناً ازلحاظ کیفیت و استهلاک کم قطعات عامل برتری این خودرو نسبت به رقبا خواهد بود.

چرا خدمات اورژانس باتری

  • ارسال و نصب رایگان باتری ال نود به صورت شبانه روزی در کمتر از یک ساعت
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • تحویل داغی باتری فرسوده ، قیمت های اعلام شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری هم آمپر میباشد . در صورت نبود داغی باتری کهنه بابت هر آمپر کسری،  مبلغی به قیمت باتری ال 90 اضافه میگردد.
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو ال نود توسط کارشناسان امداد باتری به صورت رایگان
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام  روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • نصب باتری مناسب برای ال 90  و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو

نشانه های خرابی باتری ال نود :

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.
  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری  حدود 2 سال یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت ال نود  تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر ال نود  وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.
  • با توجه به نشانگر روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی ال نود  کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغيير پيدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

خرید باتری ال 90

1. هنگام خرید باتری ال 90 ، دقت کنید که ظرفیت باتری که انتخاب می کنید با ظرفیت تعیین شده برای باتری در دفترچه راهنمای خودرو یکی باشد. منظور از ظرفیت باتری که در هنگام خرید باتری ال 90 بسیار حائز اهمیت است، مقدار بار الکتریکی است که یک باتری بدون پشتیبانی دینام و یا هر شارژر خارجی دیگر در خودرو تامین میکند.

2. اگر ماشین شما روزهای متوالی در یک بازه زمانی طولانی غیر فعال است یا اگر فقط در سفرهای کوتاه از آن استفاده شده است، باتری زمان کافی برای شارژ مجدد نخواهد داشت و زودتر از زمان مقرر نیاز به خرید باتری ال 90 پیدا می کنید. در صورت استفاده منظم خودرو شما از بهترین عملکرد خود برخوردار خواهد بود، بنابراین در صورت امکان سعی کنید در طول هفته یک رانندگی طولانی مدت با خودرو داشته باشید که اگر باتری شما دچار کمبود شارژ بود از طریق شارژ مجدد را دریافت کند.
2- متأسفانه ایجاد سولفات در سرباتری ها و قطب های باتری رایج است. سولفات ها روی قطب ها و سرباتری ها می تواند مانع عبور جریان برق از طریق باتری ال ۹۰ شود، بنابراین برای اطمینان از طول عمر و کارآیی مفید باتری، تمیز کردن آلودگی یا تجمع سولفات ها بسیار مهم است.

آیا باتری ال 90 تحت تأثیر گرما و سرما قرار می گیرد؟

بسیاری از رانندگان می‌دانند که هوای سرد می‌تواند باتری ال 90 را تخلیه یا حتی از بین ببرد، حال آیا ممکن است که هوای گرم مانند هوای سرد به باتری ماشین شما آسیب برساند؟ در اینجا در نمایندگی باتری اروبیتال ، ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم از وسیله نقلیه خود در برابر انواع مسائل مربوط به آب و هوا محافظت کنید.

هوای سرد می‌تواند فرآیندهای شیمیایی را که در باتری ال 90 برای تولید الکتریسیته اتفاق می‌افتد، تحت تأثیر قرار دهد و سرعت آن‌ها را کند یا به طور کامل متوقف کند. این فرآیند توانایی باتری را برای نگه داشتن شارژ کاهش می دهد و ممکن است آن را کاملا غیر قابل استفاده کند. با این حال، هوای گرم نیز می تواند روی باتری ماشین شما تأثیر بگذارد.

برخی از مطالعات نشان می دهد که احتمال خرابی باتری ال 90 در گرمای تابستان بیشتر از زمستان است. چرا این گونه هست؟ گرمای شدید تابستان، یا اجزای الکتریکی که باعث تخلیه مداوم باتری می شوند، می توانند میزان سولفات ها را افزایش دهند. با شارژ نگه داشتن باتری و در مکانی خنک می توانید از وقوع این اتفاقات جلوگیری کنید.آزمایشات باتری نشان داده است که به ازای هر 15 درجه فارنهایت دمای محیط افزایش می یابد، عمر باتری یک خودروی معمولی تقریباً به نصف کاهش می یابد. باتری ای که ممکن است ده سال در دمای 77 درجه دوام بیاورد، ممکن است فقط برای 5 سال در دمای 92 درجه دوام بیاورد و اگر دما به 106 افزایش یابد، این طول عمر به دو سال و نیم کاهش می یابد.

باتری های سیلد اسید چه عملکردی دارند؟

رایج ترین طرح های باتری که امروزه مورد استفاده قرار می گیرند، بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند.

باتری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری (که باتری سلول مرطوب نیز نامیده می شود) به راحتی با درپوش های پرکننده قابل جابجایی در بالای باتری ال 90 شناسایی می شوند. مایع باتری در باتری‌ ال90 باید مرتباً بررسی و پر شود. باتری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری دارای شش درپوش پرکننده مجزا یا دو درپوش هستند که هر کدام سه سلول را می پوشانند و دیگر قابل باز و بسته کردن نیستند.

باتری های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری نیز به راحتی قابل شناسایی هستند زیرا درپوش پرکننده ندارند. یک درپوش تخت بزرگ و غیرقابل جداشدن محفظه باتری را می‌پوشاند و ممکن است روی آن عبارت «بدون تعمیر و نگهداری» برچسب زده شود. امروزه، تقریباً تمام خودروهای جدید به صورت استاندارد با باتری‌های بدون نیاز به تعمیر عرضه می‌شوند. در حالی که باتری‌های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری نیازی به شارژ کردن ندارند، ممکن است بخواهید هر از گاهی باتری ال 90 خود را برای اطمینان از عملکرد خوب آزمایش کنید.

باتری‌های بدون نیاز به تعمیر و نگهداری برای خودروها همچنان برای خرید آنلاین و در فروشگاه‌های قطعات خودرو در دسترس هستند. با این حال، باتری‌ ال 90 در نوع سیلد اسید را می توانید از نمایندگی باتری اوربیتال تهیه کنید.

گرما چه تاثیری بر باتری ال 90 می گذارد؟

همانطور که هوا در منطقه زندگی شما شروع به گرم شدن می کند، ممکن است متوجه شوید که باتری ال 90 شما به این تغییرات آب و هوایی واکنش منفی نشان می دهد و به عبارتی عملکرد باتری ال 90 شما تحت تاثیر این شرایط قرار می گیرد. این زمانی اتفاق می افتد که گرما شروع به تبخیر آب از الکترولیت باتری ال 90 شما می کند. این تبخیر آب می تواند باعث افزایش احتمال ایجاد خوردگی در صفحات سربی داخل باتری ال 90 شما شود.

091201 ف:  گرما همچنین می تواند سبب متورم شدن باتری ال 90 شود. در فصول گرم به دلیل افزایش دمای هوا، میزان ولتاژی که باتری دریافت می کند بیشتر می شود، این به این دلیل خواهد بود که گرما به عملکرد واکنش های شیمیایی در باتری، سرعت می بخشد و باعث می شود که باتری خودروی شما بیش از حد شارژ شود. در این صورت که محلول الکترولیت شروع به جوشش می کند، ممکن است باتری شروع به متورم شدن کند. باتری باد کرده برای خودرو و همچنین خود شخص خطرناک خواهد بود پس از وقوع این رخداد می بایست اقدام به تعویض آن شود.

طول عمر باتری ال 90 چگونه است؟

بسته به اینکه سیستم شارژ شما چگونه است، در کجا زندگی می کنید و عادات رانندگی شما چگونه است، میانگین طول عمر باتری ال 90 بین 2 تا 4 سال متغیر است. اگر در آب و هوای گرم تری زندگی می کنید، باید باتری ال 90 خود را زودتر بررسی و احتمالاً تعویض کنید اما اگر در آب و هوای مطلوب و متعادل زندگی می کنید، باتری ال 90 شما می تواند تا 4 سال دوام بیاورد، اما باید در فاطله زمانی بین 2 تا 3 ساله وضعیت سلامت آن حتماً بررسی شود.

بخش عظیمی از طول عمر باتری ال 90 شما به دست خودتان هست و شما می توانید تعیین کنید که باتری برای چه مدت در خودرو شما انجام وظیفه کند. به این شکل که اگر با آن به درستی رفتار کنید، باتری نیز برای مدت استاندارد طول عمر خود بر روی خودرو شما کار می کند، اما اگر رفتار غلطی با آن داشته باشید، باتری نیز بعد از مدت کوتاهی از کار میوفتد و با پایان عمر خود مواجه می شود و شما ملزم به پرداخت هزینه های خرید باتری جدید می شوید. یکی از رفتار های غلط شما این است که نصب باتری را خودتان بدون داشتن اطلاعات کافی انجام می دهید و باتری به درستی در جای خود قرار نمی گیرد. این اتفاق باعث می شود تا باتری با هر بار افتادن خودرو در دست انداز ها، تکان محکمی بخورد و صفحات سربی آن به مرور زمان سست شود و ریزش پیدا کند که در نهایت منجر به ضعیفی و مرگ باتری می شود.

عواملی که بر طول عمر باتری ال 90 موثر اند، کدام اند؟

عمر متوسط ​​یک باتری ال 90 حدود 2 تا 4 سال است. دوام باتری خودرو به عوامل مختلفی مانند نحوه ی استفاده از خودرو، شرایط آب و هوایی، کیفیت باتری، مواد شیمیایی مورد استفاده و موارد دیگر بستگی دارد. باتری های خودرو باید به طور مرتب پس از رسیدن 2 سالگی بررسی شوند، این به عنوان یک اقدام عالی برای تعویض باتری ال 90 در زمان مناسب عمل می کند. علاوه بر این، انواع عادات رانندگی با خودرو نیز بر عمر باتری خودرو شما تأثیر می گذارد. به راحتی می توان با دوری کردن از چندین عادت بد مانند وارد کردن فشار بیش از حد به باتری ، قرار دادن خودرو در معرض تماس با آب و هوای شدید برای مدت طولانی و موارد دیگر، دوام باتری ال 90 را افزایش داد.

یکی از عوامل مهم تاثیرگذار بر طول عر باتری ال 90 شما، رفتار خود شما با باتری است! از باتری باید مانند یک جواهر مراقبت کنید، زیرا باتری است که صبح شنبه به روشن شدن ماشین شما و رسیدن به موقع شما به محل کارتان کمک می کند و این اتفاق بسیار ارزشمند است، البته خوب است بدانید که رفتار درست شما با باتری به نفع خودتان است، زیرا اگر از آن به درستی استفاده نکنید، به عنوان مثال به هنگام پارک کردن خودروتان، فراموش کنید چراغ ها را خاموش کنید، روز بعد باتری نمی تواند خودروتان روشن کند.

چرا به میزان شارژ باتری ال 90 خود اهمیت دهید ؟

اگر خودروی شما برای چند روز، مانند تعطیلات نوروز، بلااستفاده باقی بماند، ممکن است در تلاش بعدی و راه اندازی موتور، باتری ال 90 شما آنقدر شارژ نداشته باشد که بتواند خود را روشن کند. بنابراین برای جلوگیری از دردسر ناشی از خالی شدن باتری ، باتری تندر 90 خود را از روی خودرو باز کنید و در یک محیط مناسب نگه داری کنید.

علاوه بر این، اگر اکثر استفاده شما از ماشین برای مسیر های کوتاه باشد، دینام خودرو شما فرصت کافی برای شارژ کامل باتری ال 90 ندارد. برای مقابله با این مشکل، هر چند وقت یکبار یک مسافت طولانی تر را با ماشین طی کنید.

 سعی کنید حتما، به خصوص بعد از سه یا چهار سال که از طول عمر باتری ال 90 می گذرد، تست باتری را در برنامه ی خود وارد کنید. با راه های ساده ی مختلفی می توانید متوجه سالمی و یا خرابی در باتری خودرو شوید. مقدار ولتاژ باتری باتری را اندازه بگیرید. برخی از باتری ها یک چشمی دارند که زمانی که رنگ آن سبز باشد، نشان می دهد که این قطعه شارژ کامل دارد. اگر این چشمی را ندارند، می توانید سیم های مولتی متر را به ترمینال های باتری متصل کرده تا در این صورت از ولتاژ آن مطلع شوید. اگر 12.6 ولت باشد یعنی شارژ آن کامل است.

تعداد صفحات داخلی باتری چه تاثیری بر میزان آمپر باتری ال 90 دارد؟

میزان آمپر یک باتری خودرویی به میزان سرب مصرف شده در تولید آن بستگی دارد، به این شکل که هرچه میزان سرب استفاده شده در باتری بیشتر باشد، میزان آمپر آن نیز بیشتر خواهد بود.صفحات داخلی باتری از فلز سرب تشکیل می شوند، در نتیجه هرچه تعداد صفحات داخلی باتری خودرو بیشتر باشد، سرب آن نیز زیاد است و میزان آمپر باتری افزایش پیدا می کند. باتری ال 90 دارای تعداد صفحاتی از سرب است که توانایی تولید انرژی 60 آمپر را دارد.

بازگشت به لیست

23 دیدگاه در “خرید باتری ال 90 + قیمت باتری ال نود

  1. فرهاد گفت:

    من زیاد از کولر استفاده میکنم ایا باتری 66 برای باتری ال 90 ضعیف نیست؟

    1. امداد باتری گفت:

      سلام همراه گرامی اورژانس باتری
      شما می توانید باتری 74 آمپر نصب کنید

  2. soli گفت:

    سلام. میبخشید بیشترین آمپری که میشه رو تندر 90 نصب کرد چه آمپریه؟

    1. امداد باتری گفت:

      سلام همراه گرامی امداد باتری
      برای ال 90 نهایتا باتری 74 قابل نصب است

  3. سعیدی گفت:

    ایا میشه باطری ال 90 رو به صندوق عقب انتقال داد بخاطری افزایش عمر باطری و ایا ایرادی پیش نمیاد برای ماشینم؟

  4. حسینی گفت:

    ایا باتری 74 فشار به دینام نمیاره؟

    1. امداد باتری گفت:

      سلام همراه گرامی اورژانس باتری
      برای ال 90 تا 74 قابل نصب می باشد.

  5. سعید گفت:

    من برای ال 90 باتری واریان گذاشتم اما 2 سال عمر کرد به نظر شما باتری اوربیتال برای باتری ال 90 مناسب تره؟

  6. اصغری گفت:

    من روی ماشینم سیستم صوتی و دزدگیر دارم .در این حالت بهترین باتری ال 90 چی هستش؟

  7. علی گفت:

    من یک ال 90 اتوماتیک دارم . چه باتری برای ال 90 من خوب هستش؟

  8. ali گفت:

    سلام مجدد .من یک سوال دیگه داشتم.بعد از اینکه باتری ال 90 رو عوض کردم یکبار ماشینم رو خاموش کردم و بعد از یک دقیقه خودرو رو استارت زدم و واستارت نخورد و یکبار دیگه هم بعد از دو ساعت ماشین به زور استارت خورد و روشن شد اما ساعت ماشین ریستارت شده بود در روز بعد هم خودرو به زور استارت حورد و روشن شد و ساعت هم مجدد ریست شد خواهش میکنم راهنمایی کنید مشکل از چیه

  9. parsa گفت:

    با سلام. این قیمت باتری ال 90 با احتساب اینکه شما باتری فرسوده قبلی رو هم پس میگیرد اعلام شده یا اون موضوع؛ جداست؟

  10. ali گفت:

    سلام .روز بخیر . ببخشید قالب باتری ال 90 از نوع ال 2 هست یا ال 3؟

  11. سجاد گفت:

    برای باتری ال 90 باتری سپاهان بزارم یا صبا ؟

    1. امداد باتری گفت:

      سلام همراه گرامی امدادباتری
      برای ال 90 میتوان هم اوربیتال سپاهان هم بتری صبا نصب کرد بسته به بودجه شما هردو باتری کیفیت لازم را برای ال 90 دارند

  12. محمد گفت:

    من 3 سال باتری ال 90 را عوض نکردم و احساس میکنم کم جون شده باید الان عوض کنم یا صبر کنم باتری ال نود بخابه؟

    1. امداد باتری گفت:

      سلام همراه گرامی اورژانس باتری
      عمر مفید باتری ال90 تقریبا 2سال است
      باتری شما باید تعویض شود

  13. کیان گفت:

    من یک تند90 مدل 95 دارم . بر اساس تجربه شما بهترین باتری ال 90 چی هستش؟

    1. امداد باتری گفت:

      سلام همراه گرامی امدادباتری
      باتری مناسب ال90 60 آمپر می باشد

  14. hadi گفت:

    در صورتی که از سیستم صوتی پیشرفته روی ماشین استفاده میکنم باید باتری ال 90 من چند امپر باشد؟

    1. امداد باتری گفت:

      سلام.اگر روی ماشین شما سیستم صوتی قوی باشد بهتر است باتری 66 آمپر یا 74آمپر بعنوان باتری l90 روی ماشین خودتون نصب کنید

  15. raha گفت:

    برای باتری ال 90 سوزوکی بهتره یا کاسپین؟

    1. امداد باتری گفت:

      سلام همراه گرامی امداد باتری
      سلام دوست عزیز.برای باتری ال 90 هر دو برند خوبی هستند و بستگی به بودجه ای داره که شما میخواهید برای تعویض باتری هزینه کنید.کاسپین از شرکن صبا باتری می باشد و سوزوکی از سپاهان باتری و ما در اورژانس باتری هر دو اینها رو داریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *