امداد باتری, ماشین های ژاپنی

باتری لکسوس nx200 + قیمت باتری لکسوس ان ایکس 200

لکسوس NX یکی از مواردی است که از بدو ورود به بازار ایران مورد توجه مصرف کنندگان ایرانی قرار گرفت. چرا که با قیمت کم تری نسبت به رقبای اروپایی خود، امکانات و مشخصات فنی قابل توجهی را در اختیار صاحبان خود قرار می داد.اما رفته رفته با تغییر معادله بازار، این کراس اوور ژاپنی نیز مانند سایر خودروهای وارداتی دست خوش تغییرات قیمتی شد و با یک جهش ناگهانی وارد کانال یک میلیارد تومان شد. اکسوس NX در دو نسخه بنزینی و هیبریدی موجود می باشد. NX تقریبا همزمان با عرضه جهانی وارد بازار ایران شد که به دلیل این که طیف وسیع تری از خریداران را در بر می گیرد، برگ برنده ای برای آن محسوب می شود.

باتری لکسوس nx200  چند آمپر است ؟

ظرفیت باتری اصلی: 70 آمپر ساعت – 70AH

ولتاژ باتری: 12 ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه بلند قطب چپ

لیست قیمت باتری لکسوس ان ایکس 200

قیمت باتری 70 آمپر لکسوس nx200

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 70 آمپر کاسپین1800000
باتری 70 آمپر واریان1800000
باتری 70 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 70 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 70 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 70 آمپر اوربیتال 2370000
باتری 70 آمپر سوزوکی2640000

تاریخچه لکسوس NX200T

لکسوس که در واقع برند لوکس «تویوتا» است، با استفاده از پلتفرم محصول این برند، محصولی لوکس و با کیفیت را به علاقه مندان عرضه می کند. بر همین اساس این شرکت در سال ۲۰۱۴ با معرفی کانسپت NX در نمایشگاه خودرو پکن وعده معرفی محصول جدیدی را به مخاطبان خود داد. نسخه تولیدی NX که بر اساس پلتفرم تویوتا RAV4 توسعه یافته می باشد برای اولین بار در سال ۲۰۱۵ به بازار جهانی معرفی شد. زبان طراحی جدید لکسوس در این خودرو باعث شد تا شاهد تغییر اساسی در روند طراحی باشیم. این برند لوکس ژاپنی از این رو شرکت «ایر تویوتا» پس از گذشت چند ماه از آغاز عرضه جهانی، توانست این محصول جدید را در دو نسخه بنزینی و هیبریدی به بازار ایران عرضه کند که به دلیل طراحی خاص و منحصر به فرد از محبوبیت بالایی برخوردار بود.

برند ژاپنی لکسوس یکی از زیر مجموعه های شرکت تویوتا می باشد که با هدف تولید خودروهای لوکس ایجاد شده و اکنون به یکی از بزرگ ترین برندهای خودروسازی در جهان تبدیل شده است. این شرکت به طور رسمی در سال ۱۹۸۸ توسط مدیر عامل وقت تویوتا، ایجی تویودا، تاسیس شد. اما از سال ۲۰۰۵ بود که نام لکسوس برای خودروها استفاده شد. لکسوس NX یک کراس اوور کامپکت لوکس می باشد که در نسخه های مختلفی در بازار جهانی عرضه می شود که از نظر ظاهر، موتور و تجهیزات با هم تفاوت دارند. این خودرو با دو موتور توربو و هیبریدی توسط ایرتویا وارد بازار ایران شد. لکسوس NX در حال حاضر به دلیل ممنوعیت وارد ایران نمی شود و می توان آن را دست دوم خریداری کرد. در ادامه نگاهی به خودروی لکسوس NX200 خواهیم داشت.

مزایای نصب باطری توسط امداد باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باطری غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باطری با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط امداد باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما، باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در اورژانس باتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند

بررسی لکسوس NX200T

لکسوس NX200 از نظر طراحی بسیار زیبا و چشم نواز می باشد. این خودرو که طراحی مدرنی دارد دارای شکستگی ها، زوایا و حجم های خشن و تیز در بدنه خود است که زیبایی آن را دو چندان کرده است. قسمت جلویی این خودرو توجه زیادی را به خود جلب می کند، زیرا از جلو پنجره ای به شکل ساعت شنی استفاده کرده و با فرو رفتگی های دو طرف سپر و چراغ های جلو تناسب جالبی ایجاد کرده است.  لکسوس NX در دو نوع پلاتینیوم و اف اسپرت عرضه می شود که در ظاهر تفاوت هایی با هم دارند. مدل اسپرت با رینگ های ۱۸ اینچی و رنگ میکا آبی اولتراسونیک ظاهری اسپرت تری دارد و نسخه پلاتینیوم با رینگ های ۱۷ اینچی ظاهر کلاسیک تری دارد. خودروی لکسوس NX200T تفاوت هایی در طراحی ظاهری در سفارشات مختلف از آسیا و آمریکا دارد. این تفاوت ها شامل سپر جلو و شکل چراغ های مه شکن می شود و در مدل های آمریکایی نیز سایه نارنجی در گوشه چراغ ها دیده می شود.

لکسوس NX200T از نظر طراحی داخلی نیز موفق بوده و از مواد مرغوب ساخته شده است. فضای عقب کابین برای سه نفر کمی کوچک است و برای افراد قد بلند ممکن می باشد به دلیل شیب سقف کمی مشکل ایجاد کند. اما این خیلی آزار دهنده نمی باشد. لکسوس NX200T تفاوت هایی در نسخه های F Sport و Platinum دارد. تریم داخلی نسخه F اسپورت دارای رنگ نقره ای با طراحی فیبر کربن، دوخت قرمز روی داشبورد و پدال های آلومینیومی سوراخ دار می باشد و نشان F Sport بر روی فرمان حک شده است. در عین حال، نسخه پلاتینیوم با استفاده از تریم چوبی براق و روکش صندلی های تیره تر، زیباتر از مدل اسپرت F به نظر می رسد.

یکی از نقاط ضعف این خودرو فضای بار نسبتا کوچک آن است که حجم کل آن در حدود 1546 لیتر است که نسبت به رقبا کم تر می باشد، در حالی که اگر صندلی های ردیف دوم در وضعیت عمودی قرار گیرند، این فضا به 501 لیتر کاهش می یابد. قانع شوید که کوچک تر از برخی کراس اوورهای جمع و جور می باشد.

از نظر فنی، لکسوس NX200 سال ۲۰۱۶ مجهز به یک موتور ۲ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ می باشد که می تواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند. شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو ۷ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت می باشد. لکسوس NX200 مجهز به گیربکس شش سرعته اتوماتیک با سیستم دیفرانسیل جلو می باشد. سیستم چهار چرخ محرک را می توان به عنوان یک گزینه انتخاب کرد. مصرف سوخت آن به دلیل استفاده از توربوشارژر و حجم موتور ۲ لیتری مناسب بوده و در حالت ترکیبی ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر را نشان می دهد. لکسوس NX200 از نظر ایمنی خودرو توانسته است ۵ ستاره ایمنی را از مؤسسه EURO NCAP دریافت کند و به عنوان خودروی ایمن شناخته شود.

چرا خدمات اورژانس باتری

  • ارسال و نصب رایگان باتری لکسوس nx200 به صورت شبانه روزی در کمتر از یک ساعت
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • تحویل داغی باتری فرسوده ، قیمت های اعلام شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری هم آمپر میباشد . در صورت نبود داغی باتری کهنه بابت هر آمپر کسری،  مبلغی به قیمت باتری لکسوس nx200 اضافه میگردد.
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو لکسوس nx200 توسط کارشناسان امداد باتری به صورت رایگان
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام  روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • نصب باتری مناسب برای لکسوس nx200 و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو

نشانه های خرابی باتری لکسوس nx200 :

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.
  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری  حدود 2 سال یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت لکسوس nx200 تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر لکسوس nx200 وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.
  • با توجه به نشانگر روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی لکسوس nx200 کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغيير پيدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

نگاهی به طراحی ظاهری لکسوس NX200T

همان‌طور که قبلا ذکر شد، طراحی NX یک شکستن از سنت در این برند ژاپنی است. چرا که پیش از این شاهد استفاده از طرح های ساده و مینیمال بودیم که بیشتر توجه افراد میانسال را به خود جلب می کرد. اما اکنون لکسوس قصد دارد با استفاده از طراحی های مدرن و آینده نگر طیف وسیع تری از مخاطبان را پوشش دهد. زیرا محصولات جدید این برند این قابلیت را دارند که در نگاه اول نظر هر بیننده ای را به خود جلب کنند. این طرح در قسمت جلویی شامل یک سپر برجسته است که دارای یک پنجره دوکی شکل با یک صفحه توری در وسط است که جدای از طراحی، افزایش سطح تماس پره های رادیاتور لکسوس NX200T را با هوا در سقف لکسوس NX200 از سانروف برقی استفاده شده است.

به طور کلی، لکسوس NX200 طراحی خشن، جدی، با خطوط تیز و مدرن دارد. چراغ های لکسوس NX200 تاریک هستند. آینه های جدید با رنگ مشکی و هم چنین رینگ های اسپرت زیبا در سایز 18 اینچ زیبایی را به لکسوس NX200 بخشیده است. لکسوس NX200 از نظر آینه نیز از آینه های گرمکن الکتروکرومیک بهره می برد. هم چنین وجود نورپردازی در زیر دستگیره های درهای لکسوس NX200 ظاهری زیبا در شب به این خودرو خواهد بخشید. این شرکت ادعا می کند که رنگ استفاده شده در لکسوس NX200 تا حدی ضد خش می باشد که با چیزی مانند چاقوی جیبی خراشیده نمی شود. روی رنگ آن تاثیر بگذارد.

طراحی داخلی لکسوس NX200

با حضور در کابین لکسوس NX200، علاقه شما به این SUV جمع و جور دو چندان می شود. با باز شدن درها، نشان روشن لکسوس روی رکاب ها به سرنشینان خوش آمد می گوید. در داخل لکسوس NX200 با استفاده از قابلیت تاشو برقی و طراحی خمیده صندلی ها می توان فضا را افزایش داد و قطعا از لذت بردن از فضای جلوی پاهای خود لذت خواهید برد. ترکیبی از اجزای لوکس و شیک با راحتی. فضای داخلی و هم چنین چرم کم رنگ در طراحی داخلی و دستگیره ها و روکش فرمان از چرم دستی به افزایش حس لوکس بودن لکسوس NX200 کمک می کند.

صندلی ها قابلیت تنظیم در 10 جهت برقی را دارند. استفاده از حافظه هوشمند در این خودرو باعث می شود زمانی که با انتخاب دکمه وارد خودرو می شوید تمامی آینه ها، صندلی و تنظیم کمر و آینه های داخلی و خارجی به حالت دلخواه برسند. به دلیل راحتی صندلی های استاندارد و صندلی های جلو دارای گرمکن و تهویه مطبوع به صورت جداگانه می باشند. در صندوق عقب 60 تا 40 این فضا را می توان دو برابر کرد. لکسوس NX200 دارای درب عقب SmartAccess است که می توان آن را از راه دور یا با ایستادن پشت آن باز کرد.

قیمت خودرو لکسوس NX200T

از آن جایی که واردات این خودرو ممنوع می باشد، تعداد کمی از خودروهای زیرو در بازار وجود دارد و برای تمامی نسخه های موجود در بازار باید میلیاردی هزینه کنید.

مزایا و معایب لکسوس NX200T 

مزایا

  • ساختار داخلی بی عیب و نقص
  • امکانات بسیار با تکنولوژی سطح بالا
  • موتور بی صدا و روان
  • طراحی زیبا و چشم نواز
  • کابین لوکس و مدرن
  • موتور قدرتمند در مدل بنزینی
  • دارای ۵ ستاره ایمنی از اروپا

معایب

  • گران قیمت
  • رابط کاربری سیستم اطلاعات سرگرمی
  • فضای بار کم تر نسبت به رقبا
  • قابلیت های آفرود ضعیف
  • ورود صدای موتور به داخل کابین در حالت اسپرت

مانند سایر مدل های لکسوس، NX خودروی ارزان قیمتی نمی باشد. یکی از رقبای سرسخت  لکسوس NX200T، بی ام و X3 28i و X1 هستند که در یک سطح قیمتی و از نظر قدرت موتور، تاخیر توربو کم تر و گیربکس دقیق تر BMW X3 قرار دارند و X4 شاید انتخاب بهتری باشد.

اما از طرفی لکسوس NX200T هزینه سرویس و نگهداری کم تری نسبت به BMW دارد. این به شما بستگی دارد که یک ماشین اسپرت با ظاهری جوان پسند و خوش ساخت را دوست دارید یا مسائل فنی ماشین و موتور قوی تر را ترجیح می دهید. در حالت اول باید خودروی لکسوس را در اولویت قرار دهید. از طرفی مردم خودرویی با فضای بار مناسب و امکانات و سرگرمی های زیاد در کنار موتور قوی را ترجیح می دهند که خودروهای آئودی Q5 و BMW X3 این ویژگی ها را دارند و حتی مرسدس بنز GLX نیز یکی از رقبای این خودرو لکسوس NX200T می باشد.

خلاصه ای از خودرو لکسوس NX200T 

لکسوس NX200 یک کراس اوور شهری لوکس از شرکت ژاپنی لکسوس می باشد که در سال ۲۰۱۵ در دو نسخه پریمیوم (F Sport) و پلاتینیوم ارائه شد که در برخی تجهیزات و طراحی های داخلی و خارجی با یکدیگر تفاوت دارند. این خودرو از طراحی بدنه جذاب و مدرن و کیفیت ساخت بالا بهره می برد و توانسته ۵ ستاره کیفی را از موسسه ایمنی اروپا دریافت کند. این خودرو پس از معرفی به بازار جهانی در مدت کوتاهی طرفداران زیادی پیدا کرده است. اما به دلیل ممنوعیت واردات شاهد تعداد کمی از این مدل در داخل کشور هستیم که خودروی گران قیمتی نیز محسوب می شود.

آپشن های خودرو لکسوس NX200T

دارای ۸ ایربگ و سیستم صوتی، بلوتوث – سیستم Siri برای خواندن و نوشتن پیام های صوتی – ناوبری – سیستم HomeLink – رادیو HD – ۱۰ بلندگو – ساب ووفر. از دیگر تجهیزات موتور توربو می توان به چراغ های LED روز در جلو – صفحه نمایش لمسی کنترلی – صفحه نمایش ۴.۲ اینچی پشت آمپلی فایر – شارژ بی سیم موبایل – سیستم تشخیص نقاط کور BSM – قابلیت کنترل سیستم های خودرو از طریق موبایل – نشانگر شتاب جانبی – کروز کنترل اشاره کرد. دارای رادار – روشنایی داخلی – سه حالت رانندگی Eco، Normal و Sport – سیستم ورود بدون کلید – صندلی تاشو برقی – صندلی و فرمان چرمی – تنظیم صندلی راننده در 10 جهت – سقف پانوراما – گرمکن و خنک کننده صندلی جلو – تهویه مطبوع دوگانه – الکتروکرومیک آینه – حافظه تنظیم صندلی – دوربین عقب – سیستم جلوگیری از برخورد – سنسور باران – سنسور نور – سیستم هشدار خروج از خط – سیستم کمکی پارک – سیستم کنترل باد لاستیک – سیستم کمکی HSA سربالایی – رینگ های ۱۸ اینچی اشاره نمود.

چه عواملی بر طول عمر باتری لکسوس NX200 موثر اند؟

اگر سفرهای کوتاه انجام می دهید، توصیه می کنیم یک روز در هفته وسیله نقلیه خود را حداقل 30 دقیقه از پارکینگ بیرون آورده و به پیوسته با آن رانندگی کنید، از این طریق باتری لکسوس NX200 شما شارژ کامل دریافت می کند. یکی از بزرگترین عواملی که بر باتری خودرو تأثیر می گذارد هوای گرم یا سرد است. دوره های طولانی هوای سرد می تواند باعث شود که باتری لکسوس NX200 شما برای روشن شدن موتور خودرو انرژی بیشتری مصرف کند، در حالی که دمای گرم باعث از دست رفتن آب محلول الکترولیت ، سولفاته شدن و خوردگی در باتری خودرو می شود.

چه مواردی را هنگام عیب یابی باتری لکسوس NX200 باید برسی کنیم؟

اولین چیزی که همیشه توصیه می کنیم هنگام عیب یابی آن را بررسی کنید، سن باتری خودرو شما است که میزان حدودی آن را می توان از تاریخ صدور فاکتور شما حدس زد. اگر از نصب باتری مناسب لکسوس NX200 بر روی خودرو شما بیشتر از 3 سال می گذرد، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.

مورد دیگر شامل بررسی پایانه های باتری برای پیدا کردن لکه ها و نشانه های خوردگی است. محلولی متشکل از آب و جوش شیرین در صورت مشاهده لکه‌های خوردگی و آلودگی به خوبی آن ها را از بین می برد، البته هنگام تمیز کردن کابل ها حتما از دستکش محافظ استفاده کنید.

اگر کابل های باتری شما خیلی قدیمی هستند و احساس می کنید کارایی قبل را ندارند و در انتقال انرژی ضعیف عمل می کنند، باید تعویض شوند. اگر متوجه بوی تخم مرغ گندیده از باتری لکسوس NX200 شدید، این نشانه دیگری از خرابی و خوردگی سیستم است که باید تعویض شود.

طول عمر باتری لکسوس NX200 تحت تاثیر چه عواملی است؟

گرمای زیاد یا سرما می تواند میزان عمر باتری لکسوس NX200 شما را تحت تاثیر قرار دهد و تهدیدی بزرگ برای باتری شما باشد. قرار گرفتن در معرض گرمای تابستان باعث تبخیر آب از الکترولیت باتری خودرو می شود و احتمال سولفاته شدن را افزایش می دهد. سپس زمستان می رسد ​​و دمای انجماد واکنشهای شیمیایی را که در داخل باتری لکسوس NX200 سیلد اسید اتفاق می افتد کند می کند و توانایی عملکرد باتری شما را بیشتر کاهش می دهد. در همان زمان ، یک موتور با روغن سرد نیاز به قدرت بیشتری دارد و تقاضای انرژی بیشتری برای باتری شما ایجاد می کند. اگرچه باتری های سیلد اسید به طور متوسط دو سال عمر می کنند ، اما در شرایط نا مناسب زودتر خراب می شوند.

مراقبت از باتری لکسوس NX200 چقدر حائز اهمیت است؟

تعمیر و نگهداری نادرست می تواند باتری لکسوس NX200 را در وضعیت دشواری قرار دهد، بنابراین ممکن است توانایی نگهداری شارژ خود را به مرور از دست بدهد و همین باعث می شود که طول عمر باتری لکسوس NX200 شما کاهش یافته و زودتر از بین برود.
باتری لکسوس NX200 که در شرایط نادرست نگهداری شود، بسیار آسیب پذیر خواهد بود. حتی تخلیه های کوچک مانند لامپ سقفی خودرو یا عملکرد رادیو در زمان خاموش بودن موتور خودرو و عدم فعالیت دینام می تواند آن را دشارژ کنند.
علاوه بر این، چنین باتری در هوای بسیار گرم یا سرد خوب عمل نمی کند. بنابراین، اگر نمی خواهید طول عمر باتری لکسوس NX200 خود را به طور ناگهانی کاهش دهید باید از آن مراقبت کنید. مطمئن ترین علامت مشکل این است که ماشین شما در راه اندازی استارت ماشین کند است یا به کل کار نمی کند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *