امداد باتری, ماشین های اروپایی

باتری رنو داستر + قیمت باتری داستر

باتری رنو داستر

خرید باتری رنو داستر با ارسال و نصب رایگان

رنو داستر یک خودروی SUV کامپکت است که به صورت مشترک توسط شرکت خودروسازی رنوی فرانسه و زیرمجموعه رومانیایی آن یعنی داچیا از سال ۲۰۱۰ در حال تولید است. این محصول در بازار برخی کشورها مانند هند، ایران قزاقستان، روسیه، مکزیک، مصر، آفریقای جنوبی، اوکراین، امارت عربی متحده و در امریکای شمالی با نام رنو داستر عرضه می شود. همچنین این خودرو در روسیه و هند با نام نیسان ترانو ( Nissan Terrano ) هم شناخته می شود. در ادامه با این مقاله از اورژانس باتری همراه باشید.

باتری رنو داستر چند آمپر است ؟

ظرفیت باتری اصلی: باتری 74 آمپر ساعت

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

قیمت باتری رنو داستر

لیست قیمت باتری 74 آمپر رنو داستر

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 74آمپر کاسپین صباباتری2280000
باتری 74آمپر واریان2280000
باتری 74آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 74آمپر برناتماس بگیرید
باتری 74آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 74آمپر اوربیتال 2730000
باتری 74آمپر سوزوکی3150000

باتری رنو داستر باتری 74 آمپر است که در قالب L3 قرار دارد. باتری مناسب هر ماشینی همان است که توسط کارخانه خودروساز بر روی ماشین نصب می شود، زیرا مهندسین خودرو ساز با توجه به مشخصات و نیاز برقی ای که خودرو دارد، باتری را انتخاب می کنند. علاوه بر این نکته، باید به ابعاد سینی باتری در ماشین نیز توجه کرد تا بتوان باتری را در ابعادی انتخاب کرد که به راحتی بر روی ماشین نصب شود.

داچیا برای اولین بار و به صورت رسمی در سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی فرانکفورت از داستر رونمایی کرد؛ این خودرو سومین محصول این شرکت بعد از ساندرو است که بر اساس پلتفرم لوگان ساخته شده است.

در سال ۲۰۱۴، ۴۰ درصد فروش جهانی داستر با برند داجیا و ۶۰ درصد هم با برند رنو بوده است. همچنین درصد اندکی نیز با برند نیسان ترانو در روسیه و هند به فروش رسیده است. همچنین در پایان سال ۲۰۱۵ مدل پیکاپ چهار در دو کابین از داستر با نام رنو داستر اروک ( Renault Duster Oroch ) در بازار امریکا شمالی عرضه شد.

داستر در ابتدا در مسابقات سرعت روی سطح یخی در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۹ معرفی شد. نسخه تولیدی این خودرو ۸ دسامبر ۲۰۰۹ به رسانه ها معرفی و سپس در مارس سال ۲۰۱۰ در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی شد.

این خودرو که بر اساس پلتفرم B0 ساخته شده بود ۴.۳۱ متر طول، ۱.۸۲ متر عرض و ۲۱۰ میلیمتر ارتفاع داشت. قسمت بار داستر ۴۷۵ لیتر فضا داشت که در صورت خواباندن صندلی های عقب این فضا به ۱۶۰۰ لیتر افزایش می یافت. این خودرو به صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل عرضه می شد. نسخه دو دیفرانسل یا 4WD از سیستم چرخ های متحرک نیسان بهره می برد که به راننده اجازه می داد سه حالت مختلف رانندگی را انتخاب کند:

  • حالت Auto ، که در این حالت و در صورتی که چرخ های جلو دچار لغزش می شدند چرخ های عقب به صورت خودکار درگیر می شدند.
  • حالت Lock ، که در این حالت ۵۰ درصد از گشتاور تولیدی به محور عقب خودرو منتقل می شد.
  • حالت 2WD، که در این حالت انتقال قدرت تنها به چرخ های جلو منتقل و بیشتر بهره وری از نظر مصرف سوخت را داراست.

در سپتامبر سال ۲۰۱۳ نسخه فیس لیفت شده داچیا داستر در نمایشگاه خودروی فرانکفورت به نمایش درآمد. طراحی خارجی خودرو تغییرات مهمی داشت؛ به طول مثال در قسمت چراغ ها مجدداً طراحی شده و جلو پنجره کرومی روی خودرو نصب شده بود. همچنین علاوه بر تغییرات جزیی عقب خودرو، باربندهای سقف باز طراحی شده بودند و از رینگ های ۱۶ اینچی در این خودرو استفاده شده بود. داخل خودرو نیز از نظر طراحی و امکانات دچار تغییراتی شده بود.

باتری مناسب رنو داستر

در ایران عمدتا 2 مدل باتری رنو داستر وجود دارد :

1- باتری ایرانی مناسب رنو داستر در جدول زیر به تعدادی از معروف ترین کارخانه های تولید باتری به همراه برندهای معروف آنها اشاره شده است. باتری تولید داخل دارای مدت زمان ضمانت بالاتر و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به نمونه های خارجی میباشند.

2 – باتری کره ای مناسب رنو داستر : محصولات چهار کارخانه مطرح کره جنوبی، عمده باتری های وارداتی به ایران را تشکیل میدهند.

مزایای نصب باطری توسط امداد باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باطری غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باتری رنو داستر با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط امداد باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما، باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باتری رنو داستر تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در امدادباتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند.

علت برتری باتری اتمی نسبت به اسیدی برای ماشین رنو داستر

در مقام مقایسه باتری اتمی و اسیدی باید به چند مورد اشاره کنیم که دلایل آن هم بر می گردد به اینکه ساختار این دو باتری تفاوت هایی با یکدیگر دارد، که همین مسئله سبب شده تا دارای ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی نسبت به یکدیگر باشند.

باتری های اسیدی اولین نوع باتری هایی هستند که برای خودرو ها تولید می شدند و تا هم اکنون نیز این روند ادامه دارد تا اینکه تکنولوژی روز باعث تولید باتری های اتمی در کنار باتری های اسیدی شد. هر دو باتری دارای صفحات سربی غرق در الکترولیت هستند. در باتری های اسیدی این صفحات داخل اسید قرار گرفته اند و لازم است تا باتری های اسیدی به صورت منظم بازدید شوند تا در صورت کاهش سطح الکترولیت های باتری به آن، آب مقطر اضافه شد. این مهمترین تفاوت میان این دو باتری است. در صورتی که در زمان مورد نیاز آب مقطر به باتری نرسد، باتری خیلی زود خراب خواهد شد و مجبور به تعویض باتری خواهید بود. باتری های اسیدی قیمت پایین تری داشته و اگر شما در مناطق گرمسیر هستید بهتر است که از این باتری استفاده نکنید زیرا با این مناطق سازگاری خوبی ندارد.

باتری های مدرن امروزی که با نام باتری های اتمی شهرت دارند، به گونه ای ساخته شده اند که برخلاف باتری های اسیدی نیازی به بازدید دوره ای نخواهند داشت و به صورت خودکار سطح اسید باتری تنظیم خواهد شد. این باتری ها دارای کیفیت بسیار بالایی بوده از اینرو قیمت آن بالاتر بوده و دارای طول عمر و دوام بیشتری است.

گارانتی باتری ماشین رنو داستر

خرید باتری رنو داستر همراه با گارانتی دارای مزایای زیادی است. گارانتی یک ضمانت نامه کیفیت برای محصول است که باعث می شود بتوانید از خدمات پس از فروش آن در زمان ایجاد مشکل بهره مند شوید. محصولاتی که فاقد گارانتی معتبر هستند در اصل کالای قاچاق محسوب می شوند. کالاهای قاچاق فاقد کیفیت می باشند و استفاده باتری های قاچاق بی کیفیت صدمات جبران ناپذیری به خودرو و قطعات آن وارد می کند. داشتن گارانتی معتبر است که باعث اعتبار یک محصول می شودو لذا برای خرید باتری رنو داستر حتما به گارانتی آن توجه نمایید.

نمایندگی باتری ماشین رنو داستر

همانطور که در بالا هم اشاره شد، گارانتی محصولات خودرو مانند باتری از اهمیت بالایی برخوردار است. چنانچه شما باتری رنو داستر را از نمایندگی ها و فروشگاههای مجاز و معتبر خریداری نمایید، بدون شک شامل گارانتی خواهند بود. شما می توانید با خرید از نمایندگی فروش باتری رنو داستر از یک خرید مناسب اطمینان حاصل نمایید. همچنین می توانید از خدمات رایگان ارسال و تعویض درب منزل باتری رنو داستر  هم استفاده کنید.

طراحی داخلی  رنو داستر

با ورود به داخل کابین با فضایی ساده و بی‌روح روبرو می‌شویم که از نظر بصری و حتی کیفی برتری خاصی نسبت به محصولات ارزان‌‌قیمت (نظیر تندر 90) ندارد. البته این قطعات ساده و زمخت از ماندگاری مناسبی برخوردارند و از این رو ساختار کلی کابین و ادوات داخلی برای سالهای طولانی بدون افت محسوس به انجام وظایف خود ادامه خواهند داد، اما با این حال وجود غربیلک فرمان بینهایت ساده و سردنده زشت و کمبود خلاقیت در جای‌جای کابین، جای دفاع چندانی برای داستر باقی نگذاشته‌اند.رنو داستر فضای داخلی جادار و مناسبی دارد اما از نظر ارگونومی صندلی‌ها، اوضاعش چندان جالب نیست و حالت نیمکت‌مانند آنها بدن انسان را در سفرهای طولانی خسته خواهد کرد. به غیر از این موارد مشکل دیگری در کابین روئیت نمی‌شود و میتوانیم از ارگونومی مطلوب سایر ادوات و دید به اطراف نسبتاً خوب اتومبیل ابراز رضایت کنیم.

طراحی ظاهری رنو داستر

شاید اصلی‌ترین دلیلی که بسیاری افراد را از خرید داستر منصرف می‌کند همین طراحی ساده و بی‌آلایش ظاهری ماشین باشد. البته نسخه‌های بعد از سال 2016 دست‌خوش یک فیس‌لیفت جزئی شده‌اند و ظاهر بهتری نسبت به اسلاف خود یافته‌اند اما با این حال هنوز هم نمیشود داستر را در قیاس با رقبای فانتزی چینی و کره‌ای این رده قیمتی زیبا و شیک توصیف نمود. ولی بد نیست بدانید که داستر بخش اعظمی از مزیت‌هایش را مدیون همین طراحی ساده است. در واقع نماینده داچیا در جهت پایین آمدن هزینه تولید به این شکل جعبه‌ای و ساده درآمده تا قیمت نهایی کاهش یابد و پول شما بجای ظاهر، خرج قسمت‌های فنی و دوام اتومبیل گردد.به نوعی می‌توان داستر را مشابه یک خودر کار (یا حتی لباس کار) توصیف نمود که اولویت‌هایش در کارآیی و ماندگاری و پایین نگاه داشتن هزینه‌ها خلاصه شده‌اند و در نتیجه از نظر ظاهری هیچ بویی از ظرافت و زیبایی نبرده است. البته با وجود تمامی این صحبت‌ها باز هم نمیتوان منکر بی‌سلیقگی طراحان در برخی قسمت‌ها شد چراکه خود رنو هم در نسخه‌های جدید (که متاسفانه فعلاً به کشورمان راه نیافته‌اند) برخی از نقاط ضعف ظاهری را برطرف ساخته و به محصولی هماهنگ‌تر و زیباتر رسیده است.

تجهیزات  و امکانات رنو داستر

رنو داستر یکی از کم‌آپشن‌ترین گزینه‌ها در میان رقبای قیمتی خود به حساب می‌آید و حتی در تیپ فول یا همان SE امکانات محدودی نظیر: دو ایربگ برای سرنشینان جلو، کنترل کشش و پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل فشار باد تایرها، نمایشگر لمسی مرکزی بهمراه دوربین دنده عقب و کروز کنترل را در اختیار قرار می‌دهد. وضعیت مدل‌های لوآپشن یا PE حتی از این هم بدتر می‌شود چراکه آنها حتی از کروزکنترل و کنترل پایداری الکترونیکی نیز بهره‌ای نبرده‌اند و سپرهایشان فاقد رنگ‌آمیزی می‌باشد.
در خصوص ایمنی هم باید گفت که داستر تنها 3 ستاره از 5 ستاره ممکن موسسه تست تصادف اروپا را بدست آورده و این در شرایطی است که بسیاری از خودروهای این رده قیمتی نظیر پژو 2008 (با 5 ستاره)، سانگ یانگ تیوولی (با 4 ستاره)، سوزوکی ویتارا (با 4 ستاره)، عملکرد بهتری داشته‌اند.

چرا خدمات امداد باتری

  • ارسال و نصب رایگان باتری داستر به صورت شبانه روزی در کمتر از یک ساعت
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • تحویل داغی باتری فرسوده ، قیمت های اعلام شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری هم آمپر میباشد . در صورت نبود داغی باتری کهنه بابت هر آمپر کسری،  مبلغی به قیمت باتری رنو داستر  اضافه میگردد.
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو رنو کپچر توسط کارشناسان امداد باتری به صورت رایگان
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام  روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • نصب باتری مناسب برای رنو مگان و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو

نگهداری از باتری رنو داستر

یکی از نکات مهم که سبب عمر و دوام بیشتر باتری رنو داستر می شود،  رعایت نکات نگهداری از آن است. مراقبت از باتری رنو داستر کار سختی نیست، تن
ها کافی است تا به مکان پارک کردن خودرو، میزان ظرفیت باتری و با توجه به شرایط آب هوایی توجه نمایید. در ادامه به نکات مهمی در این رابطه اشاره می کنیم:

  • حتما توجه کنید که ظرفیت باتری رنو داستر باید مطابق با مصرف برق خودرو باشد. کمتر یا بیشتر بودن آن به خودرو صدمه می زند.
  • برای حفظ دوام باتری از طرف کارشناسان توصیه شده است که رنو داستر را در روزهای خیلی سرد و خیلی گرم در پارکینگ نگهداری کنید.
  • اگر متوجه سولفاته بستن قطب های باتری شده اید، با کمک جوش شیرین و آب، اقدام به تمیز کردن آنها نمایید.
  • قبل از رسیدن شارژ باتری به زیر عدد 12 ولت، حتما آن را شارژ کنید.
  • اطمینان پیدا کنید که باتری رنو داستر در جای خود فیکس و محکم قرار دارد و به اصطلاح لق نمیزند.
  • اگر اطمینان دارید که از خودرو رنو داستر خود بیش از 4 روز استفاده نمی کنید، حتما باتری را از کاپوت خارج کنید، زیرا باعث افت عملکرد آن خواهد شد.
  • برای خارج کردن باتری از کاپوت حتما ابتدا قطب منفی را باز کنید.
  • اگر باطری ماشین شما از نوع اسیدی است، بازدید منظم و دوره ای آن را فراموش نکنید.

نحوه تست باطری ماشین رنو داستر

برای اطمینان از اینکه باتری رنو داستر سالم است یا نیاز به تعویض دارد به دو روش معمول می توان باتری را تست کرد:

  1. تست با دستگاه دیجیتال: در این روش با اتصال دستگاه تست دیجیتال به باتری رنو داستر، از روی عددی که بر روی نمایشگر دستگاه ظاهر می شود، به راحتی می توان متوجه شد که باتری خودرو سالم است یا نه.
  2. در روش سنتی که خود شما هم می توانید آن را به آسانی انجام دهید. برای این کار کافی است تا چراغ خودرو را روشن کنید و به بررسی نور چراغ های خودرو بپردازید. اگر شاهد ضعف در شدت نور چراغ ها شده اید، احتمال زیاد زمان تعویض باتری رنو داستر را نشان می دهد و باید آن را تعویض نمایید.

تعویض باتری ماشین رنو داستر

تعویض باتری در زمان مناسب باعث می شود تا به هیچ یک از قطعات خودرو آسیبی نرسد. اما متاسفانه زمان مشخص شده ای برای تعیین زمان تعویض باتری رنو داستر وجود ندارد. اما نگران نباشید زیرا علائم و نشانه هایی است که با مشاهده آنها پی خواهید برد که زمان تعویض باتری خودرو رسیده است که در ادامه به این نشانه ها اشاره می کنیم:

  • اگر شاهد این هستید که شدت نور چراغ های خودرو ضعیف شده است، این یکی از نشانه های زمان تعویض باطری ماشین است.
  • چنانچه سیستم صوتی و کولر روشن نمی شوند هم باید برای تعویض باتری رنو داستر اقدام نمایید.
  • سولفاته زدن قطب باتری ها به دفعاتی که بهم نزدیک است، از دیگر نشانه ها به شمار می آید.
  • مشاهده دفرمه شدن بدنه باتری و همچنین تغییر رنگ نشانگر به سفید.
  • در صورتی که ریموت، درب اتومبیل را باز نمی کند.
  • رنو داستر با چندین بار استارت زدن روشن نمی شود.
  • خودرو در فصل زمستان با چندین بار استارت سنگین روشن می شود.

روش شارژ باطری ماشین رنو داستر

شارژ باتری تمام شده است و باید خیلی زود آن را شارژ کنید. برای قرار گرفتن در موقعیت های مختلف چندین روش برای شارژ کردن باتری رنو داستر وجود دارد که عموما از آنها استفاده می کنند که به شرح زیر هستند:

  • شارژر باتری رنو داستر: با اتصال باتری به شارژر و با متصل شده به برق خانگی، می توان در مدت زمان کوتاهی باتری رنو داستر را شارژ کرد.
  • روشن بودن خودرو: این روش زمانی مورد استفاده است که باتری رنو داستر به طور کامل تخلیه نشده باشد و با روشن گذاشتن خودرو باعث شارژ شدن باتری خواهید شد.
  • باتری به باتری: در این روش حتما باید از یک خودرو با باتری هم آمپر استفاده کنید. اتصال باتری هر دو خودرو باعث شارژ باتری خودرو شما خواهد شد. برای سرعت بخشیدن به کار بهتر است تجهیزات برقی هر دو خودرو خاموش باشد.

موارد ایمنی هنگام شارژ و تعویض باتری ماشین رنو داستر

موارد ایمنی به نکات مهمی اشاره دارد که در زمان شارژ و تعویض باتری باید رعایت شود تا شاهد بروز خسارت به خودرو و سرنشینان نباشیم. در ادامه به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد:

  • تعویض باتری رنو داستر را به افراد با تجربه و با مهارت کافی بسپارید.
  • برای تعویض باتری و باز کردن سر باتری ها از ابزار مناسب و استاندارد استفاده کنید.
  • قبل از تعویض و خارج کردن باتری فرسوده از کاپوت حتما خودرو را خاموش کنید.
  • برای شارژ باتری به باتری، تجهیزات برقی هر دو خودرو خاموش شود.
  • برای شارژ باتری توسط شارژر، از سالم بودن اتصالات شارژر و پریز برق اطمینان پیدا کنید
  • برای تعویض باتری حتما خودرو را خاموش کنید.

استارت نزدن ماشین رنو داستر

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که رنو داستر خود را چندین بار استارت زده اید اما روشن نشده است. این رویداد به چند دلیل بستگی دارد که هر یک ممکن است باعث استارت نخوردن خودرو باشند. علت هایی که باعث استارت نخوردن رنو داستر می شوند به شرح زیر می باشند:

  • احتمال پریدن یکی از فیوزهای داخلی رنو داستر وجود دارد.
  • اشکال در اتومات استارت خودرو هم یکی از علت های استارت نخوردن خودرو می تواند، باشد.
  • خراب شدن قطعات سوئیچ خودرو
  • خراب شدن باتری رنو داستر
  • اشکال در دینام رنو داستر

نشانه های خرابی باتری رنو داستر :

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.
  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری رنو داستر  حدود 2 سال یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.
  • با توجه به نشانگر روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی رنو ساندرو کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغيير پيدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

عمر باتری رنو داستر چقدر است؟

طول عمر هر ابزار یا وسیله ای بسته به عوامل مختلف و شرایط محیطی آن دارد. در رابطه با خودرو نیز می توان عواملی نظیر :

  • شرایط اقلیمی یا آب و هوایی که خودرو در آن قرار دارد. گرما و سرما عمر باتری را کاهش داده و برای این منبع انرژی مخرب خواهد بود.
  • متریال استفاده شده در ساخت باتری که هر برندی با کیفیت های متفاوتی آنرا به تولید می رساند.
  • استفاده راننده از خودرو چه از نظر مسافت پیموده شده و همچنین زمان سپری شده از تولید و استفاده از آن حائز اهمیت است. 2 سال یا 40000 کیلومتر عمر مفید، هرکدام زودتر فرا رسد.
  • سلامت یا خرابی سیستم برقی ماشین مثل، سیم کشی ، شارژ دینام و … موثر است.
  • با توجه به مطالب گفته شده میتوان حدود عمر نرمال و متوسط را برای رنو داستر 2 الی 3 سال در نظر گرفت که با پارامترهای ذکر شده بالا میتواند متغییر باشد.

وظیفه ی باتری داستر چیست؟

بسیاری از مردم فکر می کنند که دینام ماشین را تغذیه می کند و مهم ترین عملکرد در خودرو را بر عهده دارد ، اما این باتری داستر شما است که انرژی اولیه برای راه اندازی خودرو و وسایل الکترونیکی شما را تامین می کند.

وسیله نقلیه شما به یک منبع انرژی ثابت و پایدار نیاز دارد. به دلیل نوسانات نیاز برق شما، مانند روشن کردن بخاری یا چراغ های جلو، میزان برق مورد نیاز در از لحظه ای به لحظه دیگر متفاوت است. دینام شما ممکن است نتواند توان مورد نیاز را تولید کند زیرا خروجی آن متناسب با سرعت موتور است. بنابراین وسایل الکترونیکی شما برق را از باتری داستر شما می‌کشند و چون باتری داستر برای این کار طراحی نشده است، تحت فشار قرار می گیرد.

برسی وضعیت اتصالات و بست های باتری داستر چه مزیتی دارد؟

لرزش باتری داستر در نتیجه رانندگی در جاده های ناهموار می تواند به آسیب دیدن باتری کمک کند. لرزش باتری داستر شما می تواند باعث خراب شدن سریعتر قطعات داخلی آن شود. علاوه بر این، لرزش شدید می تواند باعث شود اتصالات باتری داستر شما شل یا حتی قطع شوند. باتری ناایمن ایده آل نیست و به طور بالقوه بسیار خطرناک است. باید از محکم بودن باتری در جایگاهش در خودرو اطمینان حاصل کنید و دائماً بست های نگهدارنده ی باتری داستر را چک کنید تا در صورت نیاز به محکم کاری، به موقع این کار را انجام دهید. بعد از رانندگی های پر فراز و نشیب برسی وضعیت بست ها و اتصالات باتری داستر الزامی است. محکم بودن اتصالات باتری خودروی شما باعث می شود که این قطعه ی خودرویی به هنگام رانندگی در جاده های ناهموار دچار تکان های شدید نشود و ضربه ای به آن وارد نیاید. تکان های وارده بر باتری می تواند ساختار داخلی آن را برهم ریخته و سبب فرسودگی زودرس آن شود. بنابراین در چنین شرایطی بهترین راه همین است که از محکم بودن اتصالات و پایانه های آن اطمینان کافی حاصل بنمایید.

طول عمر باتری داستر به چه عواملی بستگی دارد؟

طول عمر دقیق باتری داستر بستگی به وسیله نقلیه و وضعیت نگهداری از آن دارد، اما می توان گفت که به طور متوسط ​​هر 3 سال به باتری جدید نیاز دارید. در دوسالگی ، به نحوه عملکرد وسیله نقلیه خود توجه کنید. برخی از انواع باتری داستر، نشانه های خرابی را نشان نمی دهند، به همین دلیل بهتر است قانون دو تا سه سال را به خاطر بسپارید. در صورت تعمیر و نگهداری منظم باتری داستر خود، از یک متخصص خبره بخواهید تا باتری شما را بررسی کند و به یاد داشته باشید، همه باتری های خودرو نیاز به تعویض دارند و متأسفانه، هیچ راهی برای اجتناب از تعویض باتری داستر وجود ندارد.

برای نگهداری درست از باتری داستر و جلوگیری از مرگ زود هنگام آن می توانید برخی عمل های مثبت را انجام دهید. سعی کنید در تابستان خودروی خود را در پارکینگ و یا زیر سایه که به دور از آفتاب گرم باشد پارک کنید تا تاثیرات منفی آن بر روی باتری کمتر شود. از دیگر اعمال این است که حتما همیشه به موقع ترک خودروی خود چراغ های جلویی و یا داخلی و درب های خودرو را چک کنید تا روشن و یا باز نمانند، چرا که به طور مثال چراغ های روشن خودرو می توانند یک شبه باتری را به طور کامل تخلیه کنند و دینامی فعال نمی باشد که باتری را شارژ مجدد نماید.

تاثیر دمای سرد بر باتری داستر چیست؟

دمای محیط تأثیر قابل توجهی بر عمر و عملکرد باتری داستر شما دارد. اکثر باتری های خودرو از یک محلول الکترولیت مایع برای نگه داشتن شارژ استفاده می کنند که تحت تأثیر هوای گرم یا سرد قرار می گیرد. سرما توانایی محلول در انتقال و تولید قدرت را کاهش می دهد، به همین دلیل راه اندازی ماشین در زمستان دشوار است. این تصور غلط وجود دارد که خرید باتری با درجه CCA بالاتر این مشکل را برطرف می کند، اما از آنجا که رایانه های خودرو آمپر مورد نیاز برای راه اندازی را تنظیم می کنند، در واقع هیچ تفاوتی نخواهد کرد. به جای آن از روکش نمدی استفاده کنید که مانند یک ژاکت گرم است که باتری داستر شما را در تمام زمستان قابل اعتماد نگه می دارد.

به فکر باتری داستر خود باشید و شرایط نگهداری آن را ایده آل کنید …

اگر امکان پارک کردن وسیله نقلیه خود را در پارکینگ را دارید، این بهترین کاری است که می توانید برای حفظ طول عمر باتری داستر خود انجام دهید. این یک گزینه در دسترس برای همه نیست، اما اگر بین پارک کردن در پارکینگ خود و پارک کردن در خیابان حق انتخابی دارید، پارکینگ را انتخاب کنید. باتری داستر شما یکی از اجزای حیاتی وسیله نقلیه شماست، بنابراین با آن درست و مناسب رفتار کنید. همانطور که سطح ضد یخ خود را به طور مرتب چک می کنید، باید باتری داستر خود را به طور معمول توسط یک متخصص، به خصوص قبل از ورود به زمستان و در طول زمستان، بررسی کنید. پس از گذشت دو سال از طول عمر باتری رنو داستر، مشاهده خواهید کرد که خوردگی هایی بر روی سطح این قطعه جمع شده اند و این ها با بالا آمدن اسید سولفوریک ناشی از شارژ بیش از حد باتری می باشند. این خوردگی ها که سولفاته نیز نامیده می شوند، باعث می شوند که طول عمر باتری شما به شدت کاهش یابد. پس از مشاهده  ی آن ها حتما محلولی از آب و جوش شیرین را آماده کنید و این خوردگی ها را با آن تمیز کنید. در صورت سفت بودن آن ها می توانید از برس سیمی استفاده کنید تا کاملا آن ها را از بین ببرید. با این کار می توانید باتری خود را در شرایط ایده آل نگهداری کنید تا طول عمر آن کاهش پیدا نکند.

مصرف بیش از حد انرژی یکی از دلایل اصلی تخلیه شارژ باتری داستر است. استفاده از چراغ‌های جلو، چراغ‌های مطالعه، رادیو و شارژ دستگاه‌های الکترونیکی برای ساعت‌های طولانی در هنگام رانندگی نکردن باعث می‌شود باتری به سرعت دشارژ شود. ممکن است در طول شب در حال گوش دادن به موسیقی در ماشین بنشینید، اما بسیار ناخوشایند خواهد بود که نتوانید صبح روز بعد خودرو را استارت بزنید.

سولفاتاسیون باتری رنو داستر چیست؟

سولفاتاسیون بیشتر بر رانندگان شهر تأثیر می گذارد، صاحبان خودرو باید بدانند که سولفاته شدن به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و تا حدی روی تمام باتری‌ها تأثیر می‌گذارد. تقریباً هر بار که باتری داستر شما استفاده می شود، مقدار کمی کریستال سولفات تشکیل می شود. با این حال، باتری هایی که تحت شرایط خاص قرار می گیرند، شانس بیشتری برای ایجاد سولفاته ضعیف دارند.یکی از شایع‌ترین دلایل سولفاته شدن باتری داستر این است که دائماً کم‌شارژ می‌شوند. اگر باتری رنو داستر شما هرگز تا آخر شارژ نشود، به حالت اشباع کامل نمی رسد. در سطح شیمیایی، چنین کم شارژی تشکیل کریستال های سولفات را بسیار آسان تر می کند. در مقابل، یک باتری کاملاً شارژ شده دارای شارژ کافی برای به حداقل رساندن سولفاتاسیون است.

اگر به طور مرتب از خودروی خود برای سفر در بزرگراه استفاده می کنید، لازم نیست به اندازه یک راننده شهری نگران سولفاته شدن باشید. این رانندگی های طولانی‌تر با سرعت‌های بالاتر به دینام شما زمان زیادی می‌دهد تا باتری داستر شما را به شارژ کامل برساند. از سوی دیگر، رانندگان شهری در معرض خطر بیشتری برای سولفاته شدن هستند، زیرا رانندگی با توقف کوتاه‌تر اغلب باتری رنو داستر شما را به طور کامل شارژ نمی‌کند.تجمع این سولفاته ها بر روی ترمینال های باتری داستر باعث می شود تا طول عمر این قطعه هر چه زودتر به پایان برسد، بنابراین به هنگام مشاهده ی آن ها باتری را به حال خود رها نکنید. سعی کنید تا این خوردگی ها را با مقداری جوش شیرین و آب جوش از بین ببرید. سپس حتما تست باتری انجام دهید تا متوجه شوید که آیا باتری ولتاژ کافی برای برق رسانی را دارد یا خیر. اطلاع از این موارد سبب تشخیص زود هنگام از وضعیت قطعه ی خودرو خواهد شد پس حتما دقت نمایید.

برای افزایش طول عمر باتری داستر چه می توان کرد؟

باتری داستر همیشه جزء جدایی ناپذیر خودرو شما بوده و خواهد بود. وقتی باتری داستر شما از کار می‌افتد، یک مشکل جدی دارید که نیاز به توجه فوری دارد و بیشتر اوقات، در زمان یا مکان مناسب اتفاق نمی‌افتد. نکاتی وجود دارد که هر صاحب وسیله نقلیه می تواند از آنها برای افزایش عمر باتری داستر خود استفاده کند که البته اصلاً پیچیده نیستند و شامل کار هایی هستند که هر راننده ای می تواند انجام دهد. این موارد شامل تست منظم وضعیت سلامت باتری، رانندگی کافی و اصولی و سایر موارد مشابه می شود.

عواملی که بر طول عمر باتری داستر موثر اند کدام اند؟

باتری داستر شما به گونه ای ساخته شده که مدت زمانی را بتواند در خودرو شما دوام بیاورد، اما با گذشت زمان فرسودگی های معمول در آن رخ می دهد. عمر باتری خودرو در حدود 3 سال است، اما عوامل متعددی می توانند بر طول عمر آن تأثیر بگذارند. یکی از عوامل این است که شما چند وقت یکبار و چه مدت با وسیله نقلیه خود رانندگی می کنید. اگر سفرهای کوتاه انجام می دهید، توصیه می کنیم یک روز در هفته وسیله نقلیه خود را حداقل 30 دقیقه از پارکینگ بیرون آورده و پیوسته رانندگی کنید، از این طریق باتری داستر شما شارژ کامل دریافت می کند.یکی از بزرگترین عواملی که بر طول عمر باتری خودرو تأثیر می گذارد هوای گرم یا سرد است. دوره های طولانی هوای سرد می تواند باعث شود که باتری شما برای روشن شدن موتور خودرو انرژی بیشتری مصرف کند، در حالی که هوای گرم باعث از دست رفتن آب مایع الکترولیت، سولفاته شدن و خوردگی باتری داستر می شود.

شل بودن اتصالات باتری داستر چه تاثیری بر خوردگی آن دارد؟

برای افزایش طول عمر باتری داستر مطمئن شوید که دو سر باتری محکم بسته شده اند. دو ترمینال مثبت و منفی باید محکم بسته شوند چرا که یک ترمینال امن، انرژی را بهتر از یک ترمینال شل منتقل می کند. اتصال شل می تواند منجر به تحویل انرژی کمتر شده و عملکرد باتری داستر را تحت تاثیر قرار دهد. با گذشت زمان باتری داستر شما احتمالاً دچار خوردگی می شود به طوری که یک پودر سفید روی هر یک از دو پایانه باتری رسوب می کند. تمیز کردن این سولفاته ها مطمئناً انتقال جریان شارژ را از طریق سیم ها افزایش داده و به نوبه خود عمر باتری داستر را افزایش می دهد. می توانید از محلول جوش شیرین و آب برای پاک کردن سولفاته ها استفاده کنید اما استفاده از آب جوش هم می تواند مشکل شما را حل کند.

آیا تست دینام برای سلامت باتری داستر ضروری است؟

دینام قطعه ای در خودرو است که باتری شما را از لحظه ی راه اندازی موتور خودرو شارژ می کند. وجود سلامت این قطعه برای باتری به شدت مهم و لازم است. ممکن است زمانی که در جاده هستید متوجه شوید که نور چراغهای جلوی خودرو کم می شوند و یا حتی موتور خودرو رو به خاموش شدن است؛ در این زمان است که احتمالا به باتری خودروی خود مشکوک می شوید، چون این باتری است که مسئول راه اندازی این سیستم هاست. اما فراموش نکنید که اگر یک باتری شارژر خوب و سالمی نداشته باشد و نتواند به درستی شارژ شود پس عملکرد آن نیز مختل خواهد شد. همانطور که گفته شد، دینام شارژر باتری است؛ بنابراین زمانی که به این مشکل ها برخوردید، انجام تست دینام ضروری است تا از سلامت آن اطمینان حاصل نمایید.

چه راهی برای آسیب وارد شدن کمتر به باتری داستر در سرما وجود دارد؟

به طور منظم با خودروی خود رانندگی کنید. اگر آب و هوا قابل تحمل است می توانید با رانندگی منظم از باتری خودروی خود رد فصول یرد محافظت نمایید. از آنجایی که باتری شما در حین رانندگی به وسیله ی دینام مدام شارژ می شود، ثابت بودن خودرو برای هفته ها و یا ماه ها در یک زمان می تواند باعث تخلیه شدن شارژ باتری شود.اگر در هوای سرد نگران باتری خودروی خود هستید باید سعی کنید تا از رانندگی در فواصل زمانی کوتاه خودداری کنید. هوای سرد در زمستان مقداری از عمر باتری شما را تمام می کند و زمانی از شارژ برای راه اندازی موتور خودرو کاسته می شود، عمر باتری کاهش می یابد. کاهش دمای هوا می تواند بر روی روغن موتور خودرو تاثیر منفی بگذارد و غلظت آن را افزایش دهد که سبب می شود موتور کند تر راه اندازی شود و در نهایت به باتری خودرو فشار زیادی وارد خواهد شد.

 

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *