امداد باتری, ماشین های اروپایی

خرید باتری ساندرو+ قیمت باتری ساندرو | ارسال و نصب رایگان باتری رنو ساندرو

باتری ساندرو در اورژانس باتری

باتری رنو ساندرو + قیت باتری ساندرو

رنو ساندرو (Renault Sandero) خودرویی در کلاس هاچبک‌های شهری است که برای اولین بار در سال 2007 و در کشور برزیل معرفی شد. در سال 1394 و پس از توافقات هسته‌ای میان ایران و گروه 5+1، مونتاژ رنو ساندرو به عنوان یکی از اولین ثمرات این توافق، در کارخانه پارس‌خودرو آغاز گردید. رنو ساندرو که در بازارهای جهانی با نام داچیا ساندرو شناخته می‌شود، تاکنون در دو نسل مختلف به بازارهای جهانی عرضه شده است که شرکت پارس‌خودرو نسل اول فیس‌لیفت شده آن را برای عرضه در بازار ایران انتخاب کرد. هم اکنون رنو ساندرو با دو نوع گیربکس دنده دستی JHQ و اتوماتیک در بازار داخلی عرضه می‌شود که قیمت نمونه اتوماتیک آن از اختلاف بسیار چشمگیری با نمونه دنده دستی برخوردار است؛در ادامه با این مقاله از اورژانس باتری همراه باشید.

باطری فابریک ساندرو دارای جریان ۶۰ آمپر-ساعت است. ولتاژ آن هم همانند سایر خودروهای سبک ۱۲ ولت است. باتری ساندرو دارای ابعاد ۲۸ سانتی‌متر طول، ۱۸سانتی‌متر عرض و ۲۱ سانتی‌متر ارتفاع است. در صورتی که علاقه‌ ای به نصب تجهیزات جانبی برقی ندارید، این باطری حدود ۲ تا ۳ سال عمر مفید دارد که البته این زمان نیز بستگی به نحوه استفاده از خودرو دارد.

باتری رنو ساندور چند آمپر است ؟

ظرفیت باتری اصلی:باتری 60 آمپر ساعت

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

قیمت باتری ساندرو

لیست قیمت باتری 60 آمپر ساندرو

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 60 آمپر کاسپین صباباتری1630000
باتری 60 آمپر واریان صباباتری1630000
باتری 60 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 60 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 60 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 60 آمپر اوربیتال 2100000
باتری 60 آمپرسوزوکی2330000

لیست قیمت باتری 66 آمپر ساندرو

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 66 آمپر کاسپین صباباتری1790000
باتری 66 آمپر واریان صباباتری1790000
باتری 66 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 66 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 66 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 66 آمپر اوربیتال 2286000
باتری 66 آمپر سوزوکی2530000

لازم بذکر است با بررسی کارشناسان امداد باتری بر روی ماشین های رنو ساندرو که نیاز برقی بیشتری دارند باتری تا 74 آمپر برای آنها مناسب و قابل نصب می باشد.

لیست قیمت باتری 74 آمپر رنو ساندرو

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 74آمپر کاسپین صباباتری1990000
باتری 74آمپر واریان1990000
باتری 74آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 74آمپر برناتماس بگیرید
باتری 74آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 74آمپر اوربیتال 2346000
باتری 74آمپر سوزوکی2680000

طراحی داخلی رنو ساندرو نیز به سبک قدیمی، ساده، یکدست و دلسرد کننده می باشد که این طراحی را نیز دقیقا در تندر 90 شاهد هستیم. متاسفانه طراحی داخلی ساندرو، نقطه عطفی ندارد و بسیار ساده می باشد و این در حالی است که شاید در طول دهه اخیر، طراحی خوبی را شامل میشد، اما امروزه هیچ تعریفی را نمی توان برای آن ذکر کرد چرا که هم جنس پلاستیک کابین و هم قرارگیری دکمه های بالابر برقی شیشه ها بر روی کابین، کمی ناخوشایند هستند و نمی توان آنرا در زمره خودروهایی با کابین جذاب قرار داد.

رنو ساندرو از همان پیشرانه تندر 90 یعنی K4M 696 بهره می‌برد که به جرات می‌توان گفت در مقایسه با پیشرانه‌هایی همچون XUM، XU7 یا حتی TU5 از استهلاک کمتر و توانایی بالاتری برخوردار است. این موتور چهار سیلندر که 1598 سی‌سی حجم دارد، می‌تواند 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور بر دقیقه و 140 نیوتن‌متر گشتاور در 3750 دور بر دقیقه را تولید کند. نیروی ایجاد شده توسط این پیشرانه از طریق گیربکس 5 سرعته دستی (JH3) و یا یک گیربگس 4 سرعته اتوماتیک (AL4) به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.
علاوه‌بر گیربکس‌های یادشده، در اواخر سال 1396 شرکت پارس‌خودرو رنو ساندرو را به گیربکس‌ 5 سرعته دستی JHQ مجهز نمود. گیربکس‌های JHQ در مقایسه با نمونه قبلی (JH3) از مزایای فراوانی برخوردار است که از جمله آن‌ها می‌توان به مواردی همچون استهلاک کمتر، طول عمر بالاتر، تعویض راحت‌تر دنده‌ها، هزینه نگهداری کمتر و در نهایت استفاده از کلاچ هیدرولیکی به جای نمونه‌های سیمی اشاره کرد. علاوه بر عملکرد مناسب بخش فنی این خودرو، یکی از ویژگی‌های مثبت رنو ساندرو، کیفیت بالای ساخت و مونتاژ آن است که باعث شده این خودرو بتواند 4 ستاره کیفیت را از سازمان بازرسی و کیفیت استاندارد ایران دریافت کند.
براساس کاتالوگ رسمی شرکت پارس‌خودرو، مصرف سوختی ترکیبی نسخه دنده دستی و دنده اتوماتیک رنو ساندرو به ترتیب در هر صد کیلومتر برابر6.7 و 8.3 لیتر است، البته در حقیقت ساندرو کمی بیشتر از مقدار اعلام شده سوخت مصرف می‌نماید؛ مخصوصا نسخه اتوماتیک آن که از مصرف سوختی در حدود 10 لیتر در هر صد کیلومتر برخوردار است!

باتری مناسب رنو ساندرو

در ایران عمدتا 2 مدل باتری ساندرو وجود دارد :

1- باتری ایرانی مناسب ساندرو  در جدول زیر به تعدادی از معروف ترین کارخانه های تولید باتری ساندرو به همراه برندهای معروف آنها اشاره شده است. باتری تولید داخل دارای مدت زمان ضمانت بالاتر و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به نمونه های خارجی میباشند.

2 – باتری کره ای مناسب رنو ساندرو : محصولات چهار کارخانه مطرح کره جنوبی، عمده باتری ساندرو وارداتی به ایران را تشکیل میدهند.

مزایای نصب باطری توسط اورژانس باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باتری ساندرو غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باتری ساندرو با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باتری ساندرو فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط امداد باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما، باتری ساندرو نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باتری ساندرو تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باتری ساندرو تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در امدادباتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری ساندرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری ساندرو مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند.

گارانتی باتری ماشین رنو ساندرو

کلیه باتری های ایرانی و کره ای که از مراکز معتبر خریداری کنید که دارای کارت گارانتی هستند. داشتن گارانتی برای باتری ساندرو به معنای این است که شما یک باتری با اصالت و با کیفیت خریداری کرده اید که در صورت بروز هرگونه اشکال با ارائه کارت گارانتی قابل تعویض می باشد. گارانتی در اصل ضمانت نامه مرغوبیت باتری به شمار می آید. از خرید باتری ساندرو بدون گارانتی اجتناب نمایید زیرا این باتری ها در شرایط استانداردی نگهداری نشده اند از اینرو خودرو شما را دچار مشکل کرده و پولی که بابت خرید آن پرداخت نموده اید به هدر خواهد رفت.

نگهداری از باتری ماشین رنو ساندرو

   اگر می خواهید باطری ساندرو شما زودتر از زمان مشخص معیوب نشود و مجبور به خرید باتری نباشید، بهترین راه توجه و عمل به توصیه های نگهداری از باتری ساندرو است که به شرح زیر می باشد:

  • برای جدا کردن باتری از خودرو ابتدا قطب منفی و سپس قطب مثبت را جدا کنید.
  • به صورت دوره ای بست های باطری را چک کنید که در صورت سولفاته بستن با استفاده از آب و جوش شیرین آنها را تمیز کنید.
  • از محکم بودن باتری در جای خود مطمئن شوید زیرا شل بودن باتری سبب خراب شدن آن خواهد شد.
  • روشن کردن کولر، لوازم جانبی برقی و سیستم صوتی خودرو در هنگام خاموش بودن خودرو باعث تخلیه باطری خواهد شد.
  • اطراف باتری ساندرو را عایق بکشید زیرا باعث افزایش عمر باتری خواهد شد.
  • دینام را هر شش ماه یکبار تست نمایید تا مطمئن شوید باتری را به خوبی شارژ می کند.

برای جدا کردن باتری از خودرو ابتدا قطب منفی و سپس قطب مثبت را جدا کنید.

  • بهتر است که در فصل های سرد خودرو را در پارکینگ نگهداری کنید زیرا سرما باعث افت عملکرد باطری ساندرو می شود.
  • اگر از باتری های اسیدی استفاده می کنید حتما سطح آب آن را به طور منظم چک نمایید.
  • قبل از تخلیه کامل باتری آن را شارژ کنید.
  • یکی از مهمترین راههای نگهداری از باطری ساندرو این است که بیش از حد آن را شارژ نکنید.

 

عمر مفید باتری ماشین رنو ساندرو

عمر مفید باتری وابسته به عملکرد سیستم برقی و دینام خودرو رنو ساندرو است.

روشن گذاشتن دائمی کولر و سیستم صوتی خودرو باعث می شود تا عمر مفید باتری خیلی زود کاهش یابد. زیرا این کار باعث تخلیه و دشارژ شدن باطری ساندرو شما شده و دینام باید مجددا باتری را شارژ نماید و در صورتی که این عمل به دفعات انجام گیرد سبب خراب شدن باتری خواهد شد. برخی از باتری ها به دلیل ناسازگاری با دمای بالا، در مناطق گرمسیری زودتر معیوب می شوند.

باتری که کارخانه بر روی رنو ساندرو یا استپ وی قرار داده از کیفیت خوبی برخوردار بوده و طبق مشاهدات و گفته های مالکان خودرو 3 حتی کمی بیشتر نیز عمر داشته است. برای برندهای جایگزین و اطمینان بیشتر شما نیز می توانید از بهترین های ایرانی مانند اوربیتال وان و سوزوکی سپاهان باتری و یا برنا باطری استفاده کنید. این برندها نیز بر اساس نحوه استفاده شما از خودرو می تواند تا 3 سال عمر و دوام داشته باشد.

  1. آب و هوا : گرمی و سردی هوا به صورت مداوم
  2. میزان استفاده از خودرو : چه کم و چه زیاد = کاهش عمر باطری، صحیح استفاده کردن از خودرو = افزایش عمر باطری
  3. برند و تکنولوژی باطری : یک کارخانه چه مواد یا آلیاژی را در باتری استفاده می کند؟ تکنولوژی باطری چیست؟
  4. ضعف سیستم تغذیه یا برق خودرو : سیستم دینام آلترناتور و یا سیم کشی باید درست کار کند، خودرو برق دزدی نداشته باشد.
  5. عایق بندی باتری ماشین می تواند عمر باطری را افزایش دهد. چگونه باطری را عایق بندی کنیم و اینکار چه تاثیری دارد؟ بر اثر مجاورت این قطعه حیاتی در خودرو با حرارت موتور آب درون باتری (چه اتمی و چه اسیدی) زودتر از دست میرود و عمر باطری کاهش می یابد.

سرمای هوا موجب سفت شدن روغن موتور نسبت به هوای عادی برای استارت زدن و چرخاندن پیشرانه فشار مضاعفی به باطری آورده و همچنین می تواند موجب یخ زدگی باتری ساندرو در دمای زیر صفر شود. عایق ها با ابعاد و اندازه های مختلف مناسب هر خودرو عرضه می شود و می توانید از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو تهیه نمایید.

زمان تعویض باتری ماشین رنو ساندرو

باتری یکی از مهمترین قطعات خودرو محسوب می شود و نگهداری صحیح و رعایت اصول نگهداری از آن باعث می شود تا عمر مفید بیشتری داشته باشد. یک باتری معیوب بدون شک به خودرو شما آسیب می زند. در این ادامه این مقاله قصد داریم تا به شما در خصوص زمان تعویض باتری ساندرو اطلاعات مفیدی ارائه دهیم پس با ما همراه باشید تا مانند یک مکانیک ماهر تشخیص دهید چه زمانی باید باتری خودرو خود را برای تعویض به تعمیرگاه ببرید.

  • چنانچه با چند بار استارت زدن، خودرو روشن نمی شود به احتمال زیاد این اشکال مربوط به معیوب شدن باتری خودرو است.
  • اگر دو سال از زمان خرید باتری گذشته ، بهتر است تا نسبت به تعویض آن اقدام نمایید و با خرید باتری نو و جایگزین کردن آن، شاهد عملکرد مطلوب خودرو رنو ساندرو خود باشید.
  • لازم و ضروری است تا به طور منظم باتری ساندرو را بررسی کنید که آیا نشانگر یا چشمی باطری ماشین به رنگ سفید درآمده یا نه. اگر سفید بود زمان تعویض باطری ماشین فرارسیده است.
  • اگر چندین بار در فاصله زمانی نزدیک به هم، شاهد سولفاته شدن سر باتری های خودرو بوده اید. نشان دهنده این است که باتری فرسوده شده و لازم است تا با خرید باتری ساندرو جدید و جایگزین کردن آن باعث افزایش عملکرد خودرو خود باشید.
  • باز نشدن درب های خودرو توسط ریموت هم یکی از نشانه های خراب شدن باتری است.
  • چنانچه شاهد تغییراتی در ظاهر باتری خودرو شده اید. مثلا بدنه باطری باد کرده یا سر باتری ها ذوب شده اند، زمان تعویض باطری خودرو شما رسیده است.
  • اگر چراغ های خودرو کم نور شده اند احتمالا علت آن به دلیل فرسوده شدن باطری ماشین است و لازم است تا به سرعت اقدام به تعویض آن کنید.
نحوه شارژ باطری ماشین رنو ساندرو

برای شارژ باتری رنو ساندرو می توانید از دو روش متداول استفاده کنید:

  • با اتصال باتری یک خودرو سالم به باتری خود، توسط کابل آن را شارژ نمایید. برای سرعت عملیات شارژ بهتر است چراغ ها و کلیه لوازم برقی خودرو خاموش شود.
  • به کمک شارژر که یک سر آن را به باتری و سر دیگر را به پریز برق متصل می کنید، باتری شارژ خواهد شد. در این روش باید باتری را از خودرو جدا کنید.

علت استارت نزدن ماشین رنو ساندرو

استارت نخوردن رنو ساندرو یکی از رایج ترین مشکلاتی است که صاحبان خودرو معمولا با آن روبرو هستند که می تواند علت های زیادی داشته باش
د. برای اطمینان و عیب یابی باید به سراغ تعمیرکار با تجربه و متخصص بروید تا پس از مشخص شدن اشکال به تعمیر آن بپردازد. بهتر است برای آگاهی از علت استارت نخوردن باتری رنو ساندرو با  ادامه مقاله ما را همراهی کنید.

  • احتمال خوردگی و معیوب شدن قطعات سوئیچ نیز وجود دارد. لازم است تا اتصالات استارت به طور دقیق بررسی شود تا مطمئن شوید که استارت نخوردن ماشین به دلیل اشکال در این قطعات نباشد.

در صورتی که فیلترهای سوخت کثیف شده باشند باعث انسداد مسیر بنزین به سمت موتور شده و سبب روشن نشدن خودرو شود.

  • اگر در زمان استارت زدن رنو ساندرو برق پشت آمپر را مشاهده کردید اما خودرو استارت نمی خورد، بازگو کننده این است که باتری جریان مورد نیاز برای استارت خوردن را فراهم نمی کند.
  • از دیگر دلایلی که منجر به استارت نخوردن رنو ساندرو می شود، خراب بودن استارت خودرو است. وظیفه این قطعه رساندن برق به موتور خودرو است و در صورت ایراد در این قطعه در زمان استارت زدن صدای تق تق شنیده می شود. همچنین ممکن است که پیچ و مهره استارت، شل شده باشد.
  • در صورتی که فیلترهای سوخت کثیف شده باشند باعث انسداد مسیر بنزین به سمت موتور شده و سبب استارت نخوردن خودرو شود.
  • در حین استارت زدن خودرو برق پشت آمپر نمی آید و رنو ساندرو استارت نمی خورد ممکن است علت آن معیوب شدن باتری باشد. حتی احتمال برق دزدی در سیستم برقی خودرو نیز وجود دارد.
  • از دیگر علت های استارت نخوردن خودرو می تواند، درست کار نکردن موتور یا عیب مکانیکی باشد.

طراحی ظاهری رنو ساندرو

از نظر ظاهر بدنه خودرو شباهت زیادی با ساندروی معمولی دارد. پس بهتر است تفاوت های ان را با ساندرو معمولی بیان کنیم. اول این که این خودرو حدود سه سانتی متر بلند تر از ساندرو معمولی می باشد. دارای رینگهای متفاوت است و روی گل گیرها فلاپ های مشکی چسبانده شده که حالت اسپرتی خوبی به خودرو می دهند . تفاوت ظاهری چشمگیر دیگری دیده نمی شود اما روی سقف خودرو باربندی را تعبیه کردند که در ایران این نشان دهنده کراس بودن خودرو بوده والبته بیشتر جنبه تزئینی دارد تا کاربردی. دست گیره های درب هم کمی تغییر داشته اند و چراغ های جلو لایه ماتی در خود جای داده اند. درکل باید بگوییم ظاهر ساندرو استپ وی نسبت به ال نود کمی زیبا تر است ولی هنوز در مقابل رقبایی مثل ۲۰۷ و برلیانس حرفی برای گفتن ندارد. .این خوردو این نوید را به ما می دهد که خریداران این خودرو رنج سنی بالا تری نسبت به ۲۰۷ و برلیانس دارد و خیلی جوان پسند نیست.

طراحی داخلی ساندرو

در فضای داخلی رنو ساندرو می‌توانید همان شکل و شمایل ساده کابین رنو ال ۹۰ را مشاهده کنید. طرح داشبورد و پنل درها قدیمی و از مد افتاده طراحی شده و حس و حال یک خودروی اقتصادی را منتقل می‌کند.

طرح غربیلک فرمان و پنل کیلومترشمار پشت آن نیز نسبتا ساده و عاری به نظر می‌رسد. سطح کیفی متریال کابین اصلا خوب نبوده و پلاستیک خشک برای ساخت داشبرد و رودری‌ها به کار رفته است.

کابین رنو ساندرو فضای کافی برای پنج سرنشین بزرگسال را فراهم آورده است. صندوق عقب هاچبک نیز فضایی در حدود ۳۲۰ لیتر را در اختیار کاربران می‌گذارد، اما در مقایسه با صندوق عقب ۵۱۰ لیتری رنو ال ۹۰ چندان حرفی برای گفتن ندارد.

در نهایت، کابین رنو ساندرو مثل تندر چه از لحاظ طراحی و چه از لحاظ کیفی محیط خوشایندی نخواهد بود. با این حال کابین تقریبا جادار این خودرو می‌تواند نیازهای متعارف مشتریان ایرانی را تا حدی برآورده سازد.

امکانات رنو ساندرو

یکی از بزرگ‌ترین نقطه ضعف‌های ساندرو در این قسمت به چشم می‌آید، یعنی جایی که نماینده رنو با ارائه حداقل‌ها حرف خاصی در برابر رقبای چینی (و حتی وطنی) هم‌قیمت نخواهد داشت. امکانات محصول پارس‌خودرو به موارد پیش پا افتاده نظیر: ایربگ راننده و سرنشینان کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تهویه دستی و مواردی از این دست محدود میشود و حتی آپشن‌های سفارشی مثل: کروز کنترل (برای نسخه اتومات)، دوربین دنده عقب، روکش‌های چرم و.. که در برابر پرداخت وجه اضافه روی مدل‌های جدیدتر ماشین نصب شده‌اند هم نمیتواند شرایط کلی را سطح رقبای این رده برساند.
البته ساندرو علیرغم تمامی کمبود‌هایش موفق شده 3 ستاره ایمنی از 5 ستاره موسسه معتبر Euro-NCAP را بدست آورد که هرچند این امتیاز بر مبنای استاندارهای سال 2009 میلادی کسب شده اما همچنان باعث امیدواری است.

چرا خدمات امداد باتری

  • شرکت امداد باتری  تنها امداد باتری با برند رسمی و ثبت شده در سطح کشور میباشد که دارای نماد اعتماد اکترونیک است.
  • ارسال و نصب رایگان باتری ساندرو به صورت شبانه روزی در کمتر از یک ساعت
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • تحویل داغی باتری فرسوده ، قیمت های اعلام شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری هم آمپر میباشد . در صورت نبود داغی باتری کهنه بابت هر آمپر کسری،  مبلغی به قیمت باتری ساندرو اضافه میگردد.
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو رنو ساندرو توسط کارشن
    اسان امداد باتری به صورت رایگان
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام  روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • نصب باتری مناسب برای رنو ساندرو و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو

نشانه های خرابی باتری رنو ساندرو :

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.
  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری  حدود 2 سال یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.
  • با توجه به نشانگر روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی رنو ساندرو کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغيير پيدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

قیمت باتری ساندرو

باتری رنو ساندرو نیز همانند باطری خودروهای دیگر بر اساس معیارهای مشخصی محاسبه و ارزیابی می شود که شامل موارد زیر است:

قیمت باتری ساندرو بر اساس اتمی یا اسیدی بودن

قیمت باتری ساندرو بر اساس کشور سازنده

قیمت باتری ساندرو بر اساس  برند

قیمت باتری ساندرو بر اساس ظرفیت

تاریخ اعتبار و سال ساخت باتری :شاید باطری های تاریخ قدیمی در بازار باشد که با تفاوت قیمت چشمگیری به شما ارزانتر فروخته شود. در رابطه با فروشگاه هایی که در سطح شهر فعالیت می کنند نیز می تواند ارائه خدمات قیمت را تغییر دهد و یا رایگان باشد. مشخصات فنی باطری نیز که مهمترین شاخصه آن در تغییر قیمت آمپر آن است می تواند موثر واقع شود.

عمر مفید باتری ماشین رنو ساندرو

عمر مفید باتری وابسته به عملکرد سیستم برقی و دینام خودرو رنو ساندرو است.

روشن گذاشتن دائمی کولر و سیستم صوتی خودرو باعث می شود تا عمر مفید باتری ساندرو خیلی زود کاهش یابد. زیرا این کار باعث تخلیه و دشارژ شدن باطری شده و دینام باید مجددا باتری را شارژ نماید و در صورتی که این عمل به دفعات انجام گیرد سبب خراب شدن باتری خواهد شد. برخی از باتری ها به دلیل ناسازگاری با دمای بالا، در مناطق گرمسیری زودتر معیوب می شوند.

باتری که کارخانه بر روی رنو ساندرو یا استپ وی قرار داده از کیفیت خوبی برخوردار بوده و طبق مشاهدات و گفته های مالکان خودرو 3 حتی کمی بیشتر نیز عمر داشته است. برای برندهای جایگزین و اطمینان بیشتر شما نیز می توانید از بهترین های ایرانی مانند اوربیتال وان و سوزوکی سپاهان باتری و یا برنا باطری استفاده کنید. این برندها نیز بر اساس نحوه استفاده شما از خودرو می تواند تا 3 سال عمر و دوام داشته باشد.

  1. آب و هوا : گرمی و سردی هوا به صورت مداوم
  2. میزان استفاده از خودرو : چه کم و چه زیاد = کاهش عمر باطری، صحیح استفاده کردن از خودرو = افزایش عمر باطری
  3. برند و تکنولوژی باطری : یک کارخانه چه مواد یا آلیاژی را در باتری استفاده می کند؟ تکنولوژی باطری چیست؟
  4. ضعف سیستم تغذیه یا برق خودرو : سیستم دینام آلترناتور و یا سیم کشی باید درست کار کند، خودرو برق دزدی نداشته باشد.
  5. عایق بندی باتری ماشین می تواند عمر باطری را افزایش دهد. چگونه باطری را عایق بندی کنیم و اینکار چه تاثیری دارد؟ بر اثر مجاورت این قطعه حیاتی در خودرو با حرارت موتور آب درون باتری (چه اتمی و چه اسیدی) زودتر از دست میرود و عمر باطری کاهش می یابد.

سرمای هوا موجب سفت شدن روغن موتور نسبت به هوای عادی برای استارت زدن و چرخاندن پیشرانه فشار مضاعفی به باطری آورده و همچنین می تواند موجب یخ زدگی باتری ساندرو در دمای زیر صفر شود. عایق ها با ابعاد و اندازه های مختلف مناسب هر خودرو عرضه می شود و می توانید از فروشگاه های لوازم یدکی خودرو تهیه نمایید

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *