امداد باتری, ماشین های کره ای

باتری هیوندای سانتافه + قیمت باتری سانتافه

خرید باتری هیوندای سانتافه با ارسال و نصب رایگان

سانتافه، شاسی بلند هیوندای از کلاس کراس اوورهای سایز متوسط، با داشتن محبوبیت بالا و سابقه فروش بسیار خوب در ایران به یکی از پرفروش‌ترین خودروهای وارداتی بازار کشور تبدیل شد که حلقه رقابت را برای رقبای ژاپنی خود تنگ کرده بود.قبل از آن که واردات خودرو خارجی به کشور ممنوع شود، خودروهای کره‌ای داغ‌ترین بازار فروش در ایران را به خود اختصاص می‌دادند. این خودرو‌ها با بهره بردن از ستاپ فنی قابل قبول و سطح آپشن‌های رفاهی بالا آن هم در بازه قیمتی به مراتب کمتر از خودروهای وارداتی ژاپنی و اروپایی، برترین گزینه‌های مورد انتخاب مشتریان ایرانی بودند.باتری هیوندا سانتافه، باتری 70 آمپر پایه بلند در قالب D26 (قطب چپ) می باشد. باتری ای مناسب خودرو شماست که بتواند برق مورد نیاز قطعات ماشین را تامین کند و به راحتی در جایگاه خود قرار بگیرد، بنابراین علاوه بر میزان آمپر باتری که به هنگام خرید باتری توجه می کنید، باید به ابعاد باتری هم توجه کنید.

باتری هیوندای سانتافه چند آمپر است ؟

ظرفیت باتری اصلی: باتری 70 آمپر ساعت

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه بلند قطب چپ

قیمت باتری هیوندای سانتافه

لیست قیمت باتری سانتافه  – باتری 70 آمپر

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 70 آمپر کاسپین1800000
باتری 70 آمپر واریان1800000
باتری 70 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 70 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 70 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 70 آمپر اوربیتال 2370000
باتری 70 آمپر سوزوکی2640000

هیوندای سانتافه بخصوص در نسخه فول آپشن دو دیفرانسیل یک خودرو چند منظوره واقعی محسوب میشود. از نظر کیفیت سواری و ارگونومی کابین وضعیت قابل قبولی (به نسبت کلاس بدنه) دارد، در نسخه‌های فول از امکانات کافی بهره میبرد، ایمنی مناسبی به شما هدیه میکند و تمامی این خصلت‌های خوب را با یک ظاهر زیبا تزئین نموده است. ضمن اینکه سانتافه در بازار دست‌دوم‌ها نیز شرایط بسیار خوبی در قیاس با بسیاری از رقبای خود دارد و از معدود خودروهای گران‌قیمتی است که به راحتی به پول نقد تبدیل میشود.

ارائه مدلهای 7 نفره سانتافه باعث شده که این ماشین برای خانواده‌های جمعیتی هم گزینه خوبی باشد. ضمن اینکه نسخه‌های فول آپشن با داشتن امکاناتی نظیر: کنترل حرکت در شیب، تقسیم هوشمند گشتاور میان تمامی چرخ‌ها و قفل دیفرانسیل الکترونیکی در کنار ارتفاع کمی بیشتر از سطح زمین میتوانند نیم نگاهی هرچند محدود به مسیرهای خارج جاده‎‌ای سبک هم داشته باشند. البته این محصول با توجه به نبود شاسی مستقل و دنده کمکی درست و حسابی و شرایط خاص تایرها و ارتفاع سپرها، برای آفرود مناسب نیست اما بر خلاف هاچ‌بک کراس‌ها یا کراس‌اوورهای تک دیفرانسیل میتواند در مسیرهای ساده بیرون جاده‌ای نیز تا حدی کارآمد ظاهر شود.
البته در این بین تمامی این مزایا، نکات متوسطی نظیر نقاط کور نسبی (بخصوص برای رانندگی در شهرهای شلوغی همچون تهران)، شتاب معمولی (در مدلهای 2.4 لیتری عرضه شده در کشور)، فرمان پذیری متوسط و لذت رانندگی نه چندان عالی وجود دارند که باید با آنها کنار بیائید. ضمن اینکه سانتافه از نظر کیفیت متریال کابین و استهلاک قطعات فنی، مقداری ضعیف‌تر از رقبای ژاپنی خود عمل نموده است.

با ورود به داخل کابین هیوندای سانتافه با فضایی بسیار جادار روبرو میشویم که به نوعی خوراک سفرهای دسته جمعی به نظر میرسد. بخصوص که این ماشین در نسخه 7 نفره هم به بازار عرضه شده که میتواند برای این هدف بسیار کاربردی باشد. حتی در صورت عدم نیاز به این تعداد صندلی میتوانید با خواباندن دو ردیف عقب به یک محفظه بار عالی مشابه یک پیکاپ دست یابید و انواع و اقسام وسایلتان را با ماشین شخصی خود حمل کنید. ضمناً هیوندای جدا از تفکر بر روی کاربردی بودن محصول، از عنصر زیبایی هم غافل نشده و با طراحی مناسب کابین، فضایی دلچسب را پیش رویمان قرار داده است.
خطوط شکسته داشبود در کنار حجم‌دهی جسورانه قسمت‌های فوقانی حس قدرت و جسارت را به انسان القا میکنند و ترکیب این اِلمان‌ها با آپشن‌های پر شمار و نشانگرهای پشت‌آمپر اسپرت و کنسول جذاب ماشین، تمامی سلایق را راضی نگاه می‌دارند. البته هیوندای سانتافه از نظر کیفیت متریال داخلی بهترین گزینه این رده نیست اما باید اعتراف کنیم که از نظر کیفی هم شرایط قابل قبولی دارد و اگر سخت‌گیر نباشید شما را راضی نگاه خواهد داشت.

ایراد گرفتن از طراحی بدنه هیوندای سانتافه کار بسیار دشواری است؛ چراغهای کشیده، جلوپنجره بزرگ جذاب، خطوط پویا و هدفمند کناری در کنار سپرهای شیک و رینگ‌های بزرگ، سانتافه را به خودرویی زیبا، اسپرت و پر ابهت تبدیل نموده‌اند. مهمتر از همه اینکه سانتافه موفق شده این زیبایی را در تمامی زوایا حفظ نماید و با استفاده از خطوط ساده و هماهنگ، به یک هارمونی کلی دست یابد. تنها مشکل این است که این ظاهر زیبا مدتی است برایمان تکراری شده؛ در واقع استقبال گسترده از نماینده هیوندای در کشورمان باعث شد که سانتافه در قیاس با رقبایش نظیر نیسان ایکس‌تریل و رنو کولیوس بیشتر دیده شود و خاص بودنش را از دست بدهد. در واقع تمامی زیبایی‌های سانتافه اکنون برای ما عادی شده و در نتیجه دیگر نمیتواند با اغواگری، مثل روزهای اول سرها را به سمت خودش بر‌گرداند؛ در ادامه با این مقاله از اورژانس باتری همراه ما باشید.

باتری مناسب سانتافه

در ایران عمدتا 2 مدل باتری سانتافه وجود دارد :

1- باتری ایرانی مناسب سانتافه در جدول زیر به تعدادی از معروف ترین کارخانه های تولید باتری سانتافه به همراه برندهای معروف آنها اشاره شده است. باتری تولید داخل دارای مدت زمان ضمانت بالاتر و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به نمونه های خارجی میباشند.

2 – باتری کره ای مناسب هیوندای سانتافه: محصولات چهار کارخانه مطرح کره جنوبی، عمده باتری های وارداتی به ایران را تشکیل میدهند.

مزایای نصب باطری توسط اورژانس باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باطری غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باتری سانتافه با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری سانتافه فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باتری سانتافه غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باتری سانتافه عرضه شده توسط امداد باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باتری سانتافه نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما،  باتری سانتافه نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باتری سانتافه تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باتری سانتافه  تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری سانتافه برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باتری سانتافه تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری سانتافه عرضه شده در امدادباتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باطری سانتافه  خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری سانتافه مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند.

قیمت باتری سانتافه

قیمت باتری سانتافه به عواملی چون برند ، کیفیت و همچنین ظرفیت باتری (آمپر) بستگی دارد . به طور مثال برند سپاهان باتری کیفیت بالاتری نسبت به صبا باتری دارد .  یا باتری 60 آمپرساعت قیمت بالاتری نسبت به باتری 50 آمپرساعت دارد. ممکن است باتری تاریخ گذشته یا قدیمی و فاقد گارانتی تعویض با قیمت بسیار ارزان تر به خریدار معرفی شود. بنابراین هنگام  استعلام قیمت باتری سانتافه  باید به این مورد نیز توجه داشت.

راهنمای خرید باتری مناسب و استاندارد ماشین هیوندای سانتافه

شما می توانید از هر دو نوع باتری سیلد و اتمی برای سانتافه خود خریداری کنید اما بهتر است قبل از آن با مزایای هرچه بیشتر آشنا شوید.

باتری های سیلد اتمی باتری هایی هستند که به خاطر ساختار آنها نیازی به نگهداری ندارند از اینرو قیمت آنها بیشتر است. همچنین این باتری ها در مناطق گرمسیر دارای عمر و دوام طولانی تری هستند و از کیفیت بالایی برخوردارند. همچنین این باتری ها کمتر آلودگی ایجاد می کنند.

باتری های اسیدی نیاز به چک کردن دوره ای و منظم دارند تا در صورتی که آب آن کاهش پیدا کند، با افزایش آب مقطر مجدد مورد استفاده قرار گیرند. این نوع
باتری برای استفاده در مناطق گرمسیری مناسب نیستند.

برای خرید مناسب ترین و استاندارد ترین باتری هیوندای سانتافه باید چند مورد را مد نظر قرار داد که به آنها اشاره خواهد شد:

  • خرید باتری سانتافه از مراکز مجاز و معتبر
  • با توجه به امکانات برق و سیستم صوتی خودرو، ظرفیت مناسب باتری را انتخاب نمایید.
  • به برند باتری سانتافه و میزان گارانتی آن توجه کنید.
  • از خرید باتری سانتافه بیش از میزان مصرف برق خودرو، خودداری نمایید.
  • در میان باتری های ایرانی تولیدات سپاهان باتری به دلیل کیفیت بالا انتخاب مناسب تری هستند از اینرو قیمت آن نیز نسبت به دیگر تولیدات داخلی بیشتر است.

نحوه تست باتری ماشین هیوندای سانتافه

یکی از راههای اصولی و مطمئن برای تشخیص زمان تعویض باتری هیوندای سانتافه استفاده از دستگاه تست سلامت باتری است. برای این کار باید به تعمیرکار مراجعه نمایید. در تعمیرگاه با دستگاه تست ابتدا باتری خودرو را کنترل خواهد کرد و سپس به شما خواهد گفت که زمان تعویض باتری رسیده است یا خیر.

گارانتی باتری ماشین هیوندای سانتافه

از خرید باطری سانتافه  ای که فاقد گارانتی هستند خودداری کنید. زیرا این نوع باتری ها یا قدیمی هستند یا استوک، همچنین شرایط جابجایی و نگهداری مناسبی نداشته از اینرو کیفیت آنها قابل اعتماد نیست. از آنجایی که فاقد برگه گارانتی هستند در صورت به وجود آمدن مشکل، پولی که بابت آن پرداخت کرده اید، به هدر خواهد رفت. اما باتری هایی که دارای گارانتی هستند نشان دهنده کیفیت و سالم بودن باتری است و در صورت ایجاد مشکل باتری با ارائه برگه گارانتی قابل تعویض می باشند.

نگهداری از باتری ماشین هیوندای سانتافه

برای نگهداری از باتری سانتافه باید نکات مربوط به آن را رعایت نمایید. نگهداری مطلوب از باتری باعث افزایش طول عمر باتری سانتافه خواهد شد و همچنین نیاز به شارژ شدن آن را کاهش می دهد. همچنین باتری شما دیرتر دچار افت عملکرد خواهد شد. با رعایت نکات زیر می توانید از باتری خودر در برابر آسیب محافظت نمایید:

  • تجهیزات برقی مانند کولر، سیستم صوتی و چراغ ها را همزمان و به مدت طولانی روشن نگذارید.
  • شارژ طولانی مدت و بیش از حد نیاز هم باعث دشارژ شدن مجدد باتری و آسیب به آن خواهد شد.
  • اگر مدت طولانی خودرو سانتافه خود را ( 2 تا 3 ماه ) روشن نمی کنید حتما باتری را از خودرو بیرون بیاورید یا سر باتری ها را جدا کنید.
  • از شارژ و دشارژ متوالی و زیاد باتری جلوگیری نمایید و بهتر است تا قبل از رسیدن شارژ به کمتر از 12 ولت، باتری را شارژ کنید.
  • ظرفیت باتری هیوندای سانتافه باید جوابگوی ادوات و تجهیزات برقی خودرو باشد.
  • در روزهای بسیار سرد و بسیار گرم خودرو را در پارکینگ سرپوشیده پارک نمایید.

طراحی ظاهری سانتافه

هیوندای سانتافه یکی از محصولات پرفروش خودروساز کره‌ای است و این شرکت نیز تصمیم گرفته است تا فرمول موفق چند نسل گذشته را با کمی اصلاح در نسل سوم ادامه دهد. به طور کلی می‌توان گفت که طراحی خارجی سانتافه DM یک ظاهر مشتری پسندانه را به نمایش گذاشته است، چرا که المان‌های مختلف فانتزی و اسپرت را می‌توان در قسمت‌های مختلف بدنه مشاهده کرد.

طراحی قسمت‌های مختلف بدنه سانتافه با یکدیگر هماهنگ هستند و شاهد یک مجموعه زیبا در این خودرو خواهید بود. طراحان هیوندای برای از بین بردن سادگی بیش از حد ظاهر جانبی نیز چند خط و حجم فانتزی به این بخش از بدنه خودرو اضافه کرده‌اند که در ترکیب با رینگ‌های 19 اینچی آلیاژی چهره‌ای زیبا را برای این خودرو پدید آورده‌اند. طراحی ظاهری سانتافه تا آن حد مورد قبول مشتریان ایرانی است که با وجود توقف واردات چند ساله، هنوز مشتریان ایرانی ظاهر هیوندای سانتافه را زیباتر از برخی محصولات چینی جدید بازار تلقی می‌کنند.
اگر تجربه رانندگی با سایر محصولات هیوندای همچون هیوندای سوناتا YF‌ را داشته باشید، از مشاهده کابین سانتافه تعجب نخواهید کرد. طراحی داخلی هیوندای سانتافه متعلق به سال 2013 است، از این رو دکمه‌های بسیاری را در کابین خودرو خواهید دید و با فضای داخلی نسبتا شلوغی مواجه هستید. این ترکیب ظاهری موجب القای حس لوکس بودن به بیننده می‌شود و علاوه برآن تریم دو رنگ کابین نیز رضایت خریدار را دو چندان خواهد کرد، هر چند ممکن است این سبک طراحی متعلق به زمان حال نباشد.

طراحی داخلی سانتافه

با ورود به داخل کابین هیوندای سانتافه با فضایی بسیار جادار روبرو میشویم که به نوعی خوراک سفرهای دسته جم
عی به نظر میرسد. بخصوص که این ماشین در نسخه 7 نفره هم به بازار عرضه شده که میتواند برای این هدف بسیار کاربردی باشد. حتی در صورت عدم نیاز به این تعداد صندلی میتوانید با خواباندن دو ردیف عقب به یک محفظه بار عالی مشابه یک پیکاپ دست یابید و انواع و اقسام وسایلتان را با ماشین شخصی خود حمل کنید. ضمناً هیوندای جدا از تفکر بر روی کاربردی بودن محصول، از عنصر زیبایی هم غافل نشده و با طراحی مناسب کابین، فضایی دلچسب را پیش رویمان قرار داده است.
خطوط شکسته داشبود در کنار حجم‌دهی جسورانه قسمت‌های فوقانی حس قدرت و جسارت را به انسان القا میکنند و ترکیب این اِلمان‌ها با آپشن‌های پر شمار و نشانگرهای پشت‌آمپر اسپرت و کنسول جذاب ماشین، تمامی سلایق را راضی نگاه می‌دارند. البته هیوندای سانتافه از نظر کیفیت متریال داخلی بهترین گزینه این رده نیست اما باید اعتراف کنیم که از نظر کیفی هم شرایط قابل قبولی دارد و اگر سخت‌گیر نباشید شما را راضی نگاه خواهد داشت.

امکانات رفاهی سانتافه

نسخه‌های فول آپشن هیوندای سانتافه از آپشن‌های رفاهی بسیاری نظیر: صندلی های برقی جلو مجهز به حافظه، تهویه مطبوع دوگانه، 5 گرمکن و دو سردکن برای صندلی‌ها، سیستم کیلس و استارتر دکمه‌ای، درب صندوق برقی، سقف پانوراما بهمراه سانروف برقی، چراغها و برف‌پاک‌کن هوشمند، گرمکن فرمان، چراغشور، کروز کنترل، آینه الکتروکرومیک، ترمز پارک برقی، سامانه اتوپارک، نمایشگر کنسول میانی، صفحه نمایش پشت آمپر، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی و دوبین 360 درجه بهره میبرند که جای گله و شکایتی باقی نمیگذارد.
همچنین در بحث ایمنی هم وجود گزینه‌های از قبیل: ایربگ های جلو، جانبی، پرده ای بهمراه ایربگ زانو، رادارهای نقطه کور، تغییر لاین و پیشگیری از تصادفات، سیستم‌های مدیریت ترمز و پایداری مثل ESC, VSM, TSA, ABS, BAS ، کنترل حرکت در سرپائینی DBC و سربالائی HAC و سیستم هشدار فشار باد تایرها در کنار 5 ستاره ایمنی موسسه معتبر Euro NCAP، نشان از ایمنی بسیار خوب این کراس‌اوور کره‌ای دارد.
البته بد نیست اشاره کنیم که سانتافه در تیپ‌های متفاوتی به بازار عرضه شده است. مثلاً نسخه‌های فول کرمان موتور تمامی رادارها را ندارند اما آپشنال‌های آسان موتور از همه رادارهای مورد اشاره بهره میبرند. یا در مثالی دیگر نسخه‌های تک‌دیفرانسیل لوآپشن وارداتی، از نظر سطح امکانات به اندازه‌ای فقیر هستند که ممکن است باعث تعجب شما شود. مثلاً نمونه ساده حتی از سانروف هم بهره‌ای نبرده است. همچنین گزینه‌هایی نظیر تنظیمات برقی صندلی‌ها در کنار گرمکن و سرد، سنسورهای نور و باران، چراغشوی، کیلس، تهویه دوگانه، درب صندوق برقی، آینه وسط الکتروکرومیک و بسیاری از گزینه‌های دیگر در این مدل حذف شده‌اند. همچنین اینجا یک سیستم ساده دیفرانسیل جلو جایگزین مدل پیچیده چهارچرخ متحرک شده است.

چرا خدمات اورژانس باتری

  • ارسال و نصب رایگان باتری سانتافه به صورت شبانه روزی در کمتر از یک ساعت
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • تحویل داغی باتری فرسوده ، قیمت های اعلام شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری هم آمپر میباشد . در صورت نبود داغی باتری کهنه بابت هر آمپر کسری،  مبلغی به قیمت باتری هیوندای سانتافه  اضافه میگردد.
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو سانتافه توسط کارشناسان امداد باتری به صورت رایگان
  • امکان پرداخت هزینه باتری سانتافه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • خرید باتری سانتافه اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام  روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • نصب باتری سانتافه مناسب برای هیوندا سانتافه و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو

نشانه های خرابی باتری هیوندای سانتافه :

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.
  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر  باتری سانتافه  حدود 2 سال
    یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.
  • با توجه به نشانگر روی باتری سانتافه ، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باطری سانتافه تغيير پيدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

چگونه از باتری سانتافه نگهداری کنیم؟

سفرهای کوتاه کمتر از 20 دقیقه می تواند طول عمر باتری سانتافه شما را کاهش دهد. اما سوالی این است که چرا این اتفاق می افتد؟ زیرا هر بار که ماشین خود را روشن می کنید، از انرژی باتری سانتافه خود برای راه اندازی موتور استفاده می کنید. ماشین سواری های کوتاه به سیستم شارژ ماشین شما زمان کافی برای شارژ کامل باتری نمی دهد، بنابراین گاهی اوقات سفرهای طولانی تری داشته باشید تا باتری سانتافه شما فرصتی برای ذخیره ی شارژ مجدد داشته باشد.برای توضیح بیشتر، توجه داشته باشید زمانی که موتور استارت خورد و انرژی باتری کاسته شد، دینام می چرخد و سریعا شروع به شارژ کردن باتری سانتافه می کند. یک مدت زمانی طول خواهد کشید تا دینام به صورت کامل باتری را شارژ کند. اگر شما مسافت های کوتاه مدت را بپی مایید دینام فرصت کافی پیدا نمی کند. در مقابل اگر موتور خودرو در طی مسافت های طولانی مدت روشن باشد، دینام نیز فعال است تا بتواند شارژ باتری را به طور کامل تامین کند پس این موضوعات را برای حفاظت بیشتر از باتری خودرو ی خود در نظر بگیرید.

برای این که بتوانیم از باتری سانتافه مدت بیشتری استفاده کنیم، چه پیشنهادی دارید؟

برای استفاده از حداکثر طول عمر باتری سانتافه ، هنگام خروج از خودرو همه چراغ ها را خاموش کنید. روشن نگه داشتن چراغ های جلو و چراغ های داخل اتومبیل می تواند خسارت سنگینی به باتری خودرو شما وارد کند. برای جلوگیری از فراموش کردن این کار، یادداشتی را روی داشبورد خود قرار دهید، برچسب یادآوری را روی ریموت ماشین خود وصل کنید یا در جایی خودرو را پارک کنید که برای رسیدن به مقصد باید از جلوی چراغ های جلو عبور کنید.می توانید برای داشتن باتری سانتافه با طول عمر مناسب، خوردگی روی باتری را کنترل کنید. پایانه های باتری خودرو به مرور زمان دچار خوردگی می شوند و تمیز نگه داشتن آنها در برابر تجمع خوردگی، راهی عالی برای افزایش طول عمر باتری خودرو شما است. پایانه ها را با استفاده از آب جوش تمیز کنید.

نشانه های فرا رسیدن زمان تعویض باتری سانتافه چیست؟

از آنجایی که باتری سوناتا ی ضعیف بر عملکرد موتور خودرو تاثیر می گذارد، مهم است که باتری خودروی خود را در بهترین حالت نگهداری کنید. به خاطر داشته باشید که باتری خودرو معمولا بین دو تا چهار سال عمر می کند. اگر عمر باتری خودروی شما نزدیک به پایان است، قبل از اینکه بر سایر اجزای خودرو تاثیر منفی بگذارد، آن را تعویض کنید. مراقب علائمی باشید که نشان می دهد زمان تعویض باتری فرا رسیده است. اگر خودروی شما دیر روشن می شود، این ممکن است نشانه ای از نیاز به باتری جدید باشد. اگر لوازم جانبی شما به درستی کار نمی کنند، نیز می تواند نشانه ای باشد که زمان باتری جدید فرا رسیده است. روشن شدن و بررسی چراغ های موتور نیز هشدار هایی هستند که ممکن است به باتری جدید نیاز داشته باشید . اگر متوجه هر یک از این علائم شدید، فورا باتری را به یک مکانیک متخصص نشان دهید.

چگونه طول عمر باتری سانتافه را به حداکثر برسانیم؟

هیچ چیز از جمله باتری سانتافه شما برای همیشه ماندگار نیست. در برخی موارد، باتری وسیله نقلیه شما می تواند تا چهار سال دوام بیاورد، اما این بستگی به محل زندگی و نحوه رانندگی شما دارد. دمای زیاد، سفرهای کوتاه مکرر و استفاده عمومی روزمره می تواند عمر باتری سانتافه ی شما را به یک تا دو سال کاهش دهد. اگر می خواهید طول عمر باتری سانتافه خود را به بیشترین حد ممکن افزایش دهید، باید باتری را از هر عاملی که می تواند طول عمر باتری سانتافه ی شما را کاهش دهد دور نگه دارید و مرتب به وضعیت باتری رسیدگی کنید.

بلا استفاده ماندن خودرو چه تاثیری بر طول عمر باتری سانتافه دارد؟

مردم ترجیح می دهند از طریق وسایل نقلیه عمومی سفر کنند تا هزینه ها را به حداقل برسانند. این یکی از دلایلی است که ماشین سانتافه شما برای مدت طولانی بدون استفاده می ماند. پس از مدتی استفاده نکردن از خودرو، ممکن است با دشارژ شدن باتری مواجه شوید و در این صورت قبل از هر چیزی باید اقدام به احیا یا تعویض باتری خودرو خود کنید. رایج ترین سوال در این زمینه این است که باتری سانتافه تا چه مدت می تواند بدون استفاده بماند؟باتری ماشین برای استفاده تولید شده است اگر بگذارید بدون استفاده در پارکینگ قرار بگیرد، در کوتاه ترین زمان قدرت خود را از دست می دهد. با توجه به شرایط و کاربرد باتری ماشین، معمولاً ممکن است یک ماه تا دو ماه طول بکشد تا باتری فرسوده شود یا به عبارت ساده تر دو ماه استارت نخوردن خودرو ممکن است باعث دشارژ شدن و به دنبال آن فرسوده شدن باتری شما شود.

چگونه از شارژ کامل باتری سانتافه اطمینان حاصل کنیم؟

استفاده از رادیو یا چراغ‌ های جلو برای مدت طولانی در زمان خاموش بودن دینام می‌تواند باتری سانتافه را تا انتها تخلیه کند. اگر قصد دارید از لوازم جانبی و لوازم الکترونیکی در زمانی که موتور شما کار نمی کند استفاده کنید، باتری را به صورت کامل شارژ کنید که قدرت کافی را داشته باشد اما سعی کنید این کار را مکرر انجام ندهید تا مجبور به تعویض باتری سانتافه زودتر از موعد نشوید.

اگر باتری شما به اندازه کافی خوب تعمیر و نگهداری نشود، در حد انتظار دوام نخواهد آورد و احتمالا شما را غافلگیر می کند. برای این که از سلامت باتری خودرو اطمینان حاصل کنید همیشه سیستم شارژ را چک کنید و هر گونه مشکلی که می تواند باعث تخلیه برق باتری شود را بررسی کنید.

چه مواردی را در رابطه باتری سانتافه چک کنیم تا از وضعیت آن مطلع شویم؟

برای این که وضعیت سلامت باتری سانتافه خود را تحت کنترل قرار دهید، مطمئن شوید که دو پایانه باتری محکم بسته شده اند. دو ترمینال مثبت و منفی باید محکم بسته شوند چرا که یک ترمینال امن، انرژی را بهتر از یک ترمینال شل منتقل می کند. اتصال شل می تواند منجر به تحویل انرژی کمتر شده و عملکرد باتری سانتافه را تحت تاثیر قرار دهد. با گذشت زمان باتری خودرو شما احتمالاً دچار خوردگی می شود به طوری که یک پودر سفید روی هر یک از دو پایانه باتری رسوب می کند. تمیز کردن این سولفاته ها مطمئناً انتقال جریان شارژ را از طریق سیم ها افزایش داده و به نوبه خود عمر باتری سانتافه را افزایش می دهد. دقت کنید از بین بردن خوردگی روی پایانه ها می تواند تنها مدت موقتی باتری سانتافه شما را احیا کند، بنابراین باید با یک متخصص برای زمان مناسب تعویض باتری مشورت کنید.

باتری سانتافه چه مدت بدون استفاده از خودرو شارژ را نگه می دارد؟

بسته به مدت زمانی که قصد دارید هیوندا سانتافه ی خود را در پارکینگ بگذارید، ممکن است اصلاً نیازی به انجام کاری نداشته باشید و به سادگی جدا کردن باتری سانتافه بتواند طول عمر باتری را حفظ کنید. خود تخلیه باعث می شود حتی یک باتری سانتافه جدید به آرامی شارژ خود را بر روی خودرو از دست بدهد. اگرچه باتری‌های سیلد اسید سرعت خود تخلیه نسبتاً آهسته‌ای دارند، اما ذخیره‌سازی طولانی‌مدت می‌تواند باعث تخلیه معمولی باتری سانتافه به میزان خطرناکی شود.اگر می خواهید از مرگ باتری سانتافه خود در مدت زمان طولانی ذخیره سازی جلوگیری کنید، دو راه حل وجود دارد. اولین مورد این است که هر از چند گاهی آن را شارژ کنید و دیگری استفاده از یک شارژر هوشمند است که وقتی باتری سانتافه به زیر سطح ولتاژ معینی می‌رسد، به طور خودکار باتری را شارژ می کند.

اگرچه یک شارژر باطری از خاموش شدن باتری سانتافه در زمانی که وسیله نقلیه شما در انبار است جلوگیری می کند، هنوز هم ایده خوبی است که هر از چند گاهی وضعیت را زیر نظر داشته باشید. اگر مشکلی پیش بیاید و شارژر خاموش شود، ممکن است به باتری سانتافه شما آسیب برسد.

نحوه عملکرد باتری سانتافه چگونه است؟

باتری سانتافه مهمترین جزء خودرو شما است، بنابراین درک نحوه عملکرد آن بسیار مهم است. باتری خودرو معمولاً از شش سلول تشکیل شده است. هر سلول دارای تعدادی صفحات مثبت سرب اکسید و منفی سرب است که در اسید سولفوریک یا همان محلول الکترولیت غوطه ور شده اند. اسید باعث واکنش بین صفحات می شود.واکنش های شیمیایی باعث تولید الکترون می شود. حرکت مداوم این الکترونها در اطراف سلول ، پایانه های باتری سانتافه را برای تولید برق فعال می کند. سپس پایانه های باتری برق تولید شده را به مقصد خود که می تواند به استارت موتور خودرو یا اجزای الکتریکی خودرو در حالت خاموش بودن دینام موتور ، منتقل کند. این خلاصه ای از نحوه عملکرد باتری سانتافه است. اگر در نحوه ی عملکرد باتری سانتافه ذره ای اختلال ایجاد شود، می تواند به تنهایی در عملکرد تمامی سیستم های برقی خودرو اعم از تهویه مطبوع دو گانه، تهویه هوای داخل کابین، سیستم دوربین 360 درجه، سیستم روشنایی جلوی تطبیقی و سیستم صوتی اینفینیتی اختلال ایجاد کرده و باعث تضعیف عملکرد آن ها و یا حتی غیرفعال شدن آن ها شود. بنابراین در نگهداری از باتری خودروی خود و در صورت نیاز تعویض آن ، به موقع اقدام کنید.

چگونه باتری سانتافه دشارژ می شود؟

این قطعه در خودرو انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل کرده و انرژی الکتروشیمیایی را تولید می کند. زمانی که این انرژی تولید می شود، تمامی سیستم های برقی خودرو همانند، سیستم پخش صوت، برف پاک کن ها و چراغه های جلویی و داخلی خودرو راه اندازی می شوند. این سیستم ها انرژی خود را از باتری دریافت می کنند و باتری نیز به وسیله ی دینام شارژ می شود. مشکل اینجاست که دینام تنها در زمان روشن بودن موتور خودرو فعال بوده و باتری را شارژ می کند. بنابراین نتیجه آن است زمانی که شما سیستم های برقی خودرو را در زمان خاموش بودن موتور خودرو فعال می کنید، باتری تنها منبع تامین انرژی بوده و در صورتی که این مدت زمان طولانی شود شارژ باتری تخلیه می شود، به این فرآیند دشارژ شدن باتری گفته می شود.

چرا باتری سانتافه باید سیلد اسید باشد؟

 سیلد بودن باتری سانتافه هرگز اجباری نیست و شما می توانید از باتری های آبی نیز استفاده کنید، اما لازم به ذکر است که باتری های آبی منسوخ شده اند و عملکرد باتری های سیلد بهتر است، به همین دلیل توصیه کارشناسان این است که از باتری سیلد اسید استفاده کنید.کارخانه سپاهان باتری نیز برای تولید باتری های خودرویی خود از تکنولوژی پیشرفته و به روز دنیا استفاده می کند و باتری های مهر و موم شده تولید می کند.

اگر می خواهید از باتری آبی استفاده کنید، حتما از نحوه نگهداری آن مطلع شوید تا بتوانید به درستی از آن مراقبت کنید. یکی از نکاتی که باید رعایت کنید، کنترل سطح الکترولیت باتری است، تا اگر متوجه پایین رفتن سطح الکترولیت شدید، اقدام به اضافه کردن محلول الکترولیت و یا آب مقطر کنید تا باتری بتواند به عملکرد خود ادامه دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *