امداد باتری, ماشین های کره ای

باتری هیوندای توسان + قیمت باتری هیوندای توسان

خرید باتری هیوندای توسان با ارسال و نصب رایگان

هیوندای توسان یکی از شاسی بلندهای ساخت هیوندای کره است که در حال حاضر در سومین نسل خود به تولید می‌رسد. این نسل از توسان در سال 2015 معرفی و از سال 2016 وارد بازارهای جهانی شد. توسان از همان نسل اول در دسترس مشتریان ایرانی قرار گرفت و اوج موفقیت آن به نسل دوم بازمی‌گردد.

باتری هیوندای توسان چند آمپر است ؟

ظرفیت باتری اصلی: باتری ۷۰ آمپر ساعت – ۷۰AH

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه بلند قطب چپ

توجه فرمایید که در هیوندای توسان با حجم موتور های ۲۷۰۰ و ۲۴۰۰ سی سی باتری با ظرفیت ۷۰ آمپر نصب می شود که تا اوایل سال ۲۰۱۶ نیز تولید شده است. اما در توسان مدل ۲۰۱۶ به بعد یا همان توسان جدید (نیو فیس) که با موتور ۲۰۰۰ سی سی تولید می شود باتری با ظرفیت ۶۰ آمپر قابل نصب است

ظرفیت باتری اصلی هیوندای توسان ۲۰۱۶ به بعد: باتری ۶۰ آمپر ساعت – ۶۰AH

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

قیمت باتری هیوندای توسان

لیست قیمت باتری 60 آمپر هیوندای توسان :

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 60 آمپر کاسپین صباباتری1630000
باتری 60 آمپر واریان صباباتری1630000
باتری 60 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 60 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 60 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 60 آمپر اوربیتال 2100000
باتری 60 آمپرسوزوکی2330000

لیست قیمت باتری توسان  – باتری 70 آمپر

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 70 آمپر کاسپین1800000
باتری 70 آمپر واریان1800000
باتری 70 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 70 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 70 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 70 آمپر اوربیتال 2370000
باتری 70 آمپر سوزوکی2640000

نسل سوم هیوندای توسان از سال 2016 وارد بازار کشورمان شد و اتفاقا به فروش بالایی هم دست پیدا کرد. طراحی آن در مقایسه با نسل قبل کاملا متحول شده و چهره به‌روزتری دارد چه در بدنه و چه در داخل کابین. به علاوه اینکه از نظر تجهیزات رفاهی و کیفیت سواری حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و به دلیل طراحی ظاهری معمولی‌تر، توانست به فروش بهتری در مقایسه با کیا اسپورتیج برسد.

هیوندای توسان به یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر مجهز شده که 164 اسب بخار قدرت و 204 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال این قدرت به وسیله جعبه دنده 6 سرعته اتوماتیک صورت می‌گیرد. توسان در مقایسه با قبل یک افت قدرت را تجربه کرده و در کنار کاهش حجم موتور، قدرت خودرو هم یک کاهش را تجربه کرده است.باتری مناسب ماشین هیوندا توسان مدل 2015 به قبل، باتری 70 آمپر در قالب D26 است و باتری مناسب ماشین هیوندا توسان مدل 2015 به بعد، باتری 60 آمپر در قالب L2 است، در ادامه با این مقاله از اورژانس باتری با ما همراه باشید

هیوندای توسان نسل اول

شرکت هیوندای نسل اول توسان را در سال ۲۰۰۴ میلادی روانه بازار امریکا کرد و سپس برای فروش آن در بازار سایر کشورها دست به کار شد. این خودرو  طی سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۰ در بازار کشورمان حضور پیدا کرد.

توسان‌های JM موجود در بازار ایران عمدتا به یک پیشرانه ۶ سیلندر تنفس طبیعی با حجم ۲.۷ لیتر مجهز شده بودند که قادر به تولید ۱۷۵ اسب بخار قدرت و ۲۴۱ نیوتن متر گشتاور است. نیروی حاصل از پیشرانه مذکور نیز توسط یک جعبه دنده چهار سرعته اتوماتیک و دو عدد دیفرانسیل به سوی تمامی چرخ‌های خودرو ارسال می‌شود.

 هیوندای توسان نسل دوم

هیوندا توسان LM از سال ۲۰۰۹ با ظاهری کاملا متمایز و جدید راهی بازارهای جهانی شد. این محصول که در مدل ۲۰۱۱ به دست مشتریان ایرانی رسید، دیگر از موتور ۶ سیلندر نیرو نمی‌گرفت، بلکه یک پیشرانه ۴ سیلندر تنفس طبیعی به حجم ۲.۴ لیتر در آن حضور داشت. توان خروجی پیشرانه جدید این خودرو تقریبا معادل نسل قبل و برابر ۱۷۶ اسب بخار است. بیشینه گشتاور حاصل از آن نیز به رقم ۲۲۸ نیوتن متر می‌رسد.لازم به ذکر است که نسل دوم هیوندای توسان از منابع گوناگون وارد کشور شده و همین امر موجب تنوع آپشن‌های آن در مدل‌های مختلف گردیده است.

از جمله نقاط قوت هیوندای توسان LM نیز می‌توان به ظاهر خوشایند، توان فنی مناسب و وجود خدمات پس از فروش گسترده در سطح کشور برای این خودرو اشاره کرد. از سوی دیگر فنربندی نسبتا خشک و اسپرت هیوندای توسان نیز مورد پسند برخی مشتریان واقع نشده است.

 هیوندای توسان نسل سوم

شرکت هیوندای از سال ۲۰۱۶ نسل سوم کراس اوور محبوب خود یعنی توسان را روانه بازارهای گوناگون کرد. این خودرو که در قالب مدل‌های ۲۰۱۶-۲۰۱۷ در بازار کشورمان یافت می‌شود، از طراحی اسپرت و عضلانی‌تری نسبت به گذشته برخوردار شده که موجب افزایش جذابیت‌های بصری توسان در چشم مشتریان گردیده است. با این حال کاهش توان و حجم موتور این خودرو از ۲.۴ به 2 لیتر موجب شد تا مشتریان ایرانی با اندکی تردید به سمت نسل جدید هیوندای توسان گام بردارند.

مزایای نصب باطری توسط اورژانس باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باتری توسان غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باتری توسان با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باتری هیوندای توسان فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باتری توسان غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باتری توسان عرضه شده توسط امداد باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری توسان نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما، باتری توسان نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باتری توسان تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باتری توسان تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری هیوندای توسان برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باطری توسان ای را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باتری توسان تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باتری هیوندای توسان عرضه شده در امدادباتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری توسان خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری توسان مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند.

طراحی ظاهری توسان

ظاهر و شکل و شمایل هیوندای توسان برای رانندگانی که نسل دوم را داشته‌اند، آشنا است. جلوپنجره شش ضلعی با H منحنی هیوندای که روی سه میله افقی و دارای تزئینات کرومی قرار دارد. چراغ‌های جلو از دو سمت جلوپنجره کشیده شده و دی‌لایت‌‌ها در بالای قاب چراغ‌ها قرار گرفته است. در دو سوی سپر مه‌شکن‌های مستطیلی شکل دیده می‌شود.

آینه‌های جانبی هم‌رنگ بدنه است و دستگیره‌ها از جنس کروم ساخته شده‌اند. یک خط تیز از بالای گلگیر جلو به سمت گلگیر عقب کشیده و پایین درها هم حالت تو رفتگی دارد.

در عقب خودرو، لوله اگزوز دو تایی در سمت راست سپر دیده می‌شود و در صندوق چراغ‌های عقب را به دو بخش تقسیم کرده و یک باله کوسه‌ای روی در عقب نصب شده و دور تا دور پایین بدنه را هم کیت مشکی رنگ در بر گرفته است. هیوندای توسان نسل به نسل با سبک طراحی روز جلو آمده و عضلانی‌تر شده است.

طراحی داخلی توسان

سه کلمه برای تعریف فضای داخلی هیوندای توسان (IX35) به کار می‌رود: ساده، جادار و راحت. کابین ساده و راحت طراحی شده و کاملا ارگونومیک است. اما بعضی از قطعات از پلاستیک ساخته شده و با وجود اینکه کیفیت خوبی دارد اما انگار ارزان قیمت و غیراستاندارد است.

درها بلند هستند با این حال به راحتی می‌توان سوار کراس اوور هیوندای شد. راننده می‌تواند با توجه به قد و قواره خود صندلی را در شش جهت مختلف تنظیم کند. جلوی خودرو دید خوبی دارد اما به خاطر کوچک بودن شیشه عقب، میدان دید راننده کم می‌شود.

صندلی سرنشین جلو هم قابل تنظیم است و فضای کافی دارد و در سفرهای طولانی باعث خستگی نمی‌شود.

افراد قدبلند برای سوار و پیاده شدن از صندلی‌های عقب هیوندای توسان کمی مشکل دارند و باید مواظب سرشان باشند. اما وقتی روی صندلی‌ها می‌نشینید، می‌بینید که کاملا راحتید. طراحان هیوندای برای راحتی سرنشینان عقب، گنجایش صندوق عقب را کاهش داده‌اند.

صندوق عقب هیوندای توسان (IX35) فضای کمتری از رقبا دارد و گنجایش آن فقط ۸۷۸ لیتر است. اما اگر صندلی‌های ردیف دوم را تا کنید، گنجایش فضای بار این کراس اوور به ۱۷۵۳ لیتر می‌رسد.

داشبرد هیوندای توسان به صورت قرینه طراحی شده و در مرکز آن یک نمایشگر لمسی قرار دارد. دریچه‌های تهویه مطبوع دو طرف نمایشگر را گرفته‌اند و زیر آن دکمه‌های فیزیکی برای استفاده از مالتی مدیا دیده می‌شود. دکمه‌ها و کنترل‌های فیزیکی سیستم تهویه مطبوع هم در پایین سیستم مالتی مدیا قابل استفاده است.

امکانات رفاهی توسان

سیستم انتقال نیرو 4WD به همراه ITCC – گیربک اتوماتیک تیپترونیک 6 دنده – فرمان الکتریکی (ESP) – روکش چرمی صندلی‌ها – گرمکن صندلی‌های جلو و عقب – سنسور نور – کروز کنترل – گرمکن آینه‌های جانبی – آینه الکتروکرومیک – سقف پانوراما – دوربین عقب – سنسور پارک – سیستم کنترل کیفیت هوا (AQS) – سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو – سنسور رطوبت سنج – فیلتر هوای داخل اتاق -قابلیت پخش CD و MP3 – مجهز به 4 عدد اسپیکر و 2 عدد تیونر – آمپلی فایر – سابووفر- کیسه هوای سرنشینان جلو – جانبی – پرده‌ای – مجموعا 10 کیسه هوا-سیستم کنترل سرعت در هنگام آمدن از سراشیبی DBC – سیستم ترمز کمکی در هنگام حرکت در سطوح شیب‌دار HAC – سیستم کنترل پایداری الکتریکی ESP – ABS – سیستم کنترل لغزش در جاده‌ها TCS – EBD

قیمت باتری ماشین هیوندای توسان

قيمت گذاری هيوندای توسان نيز به شدت بستگی به اين دارد که آیا بهترین مارک باتری توسان را خریداری می کنید، یا مارک ارزان و همچنین باتری توسان خارجی تهیه می کنید یا ایرانی . فرق این باتری در چیست ؟ مهم است ؟ باید بگوییم که بله. باتری ها برای همیشه کار نمی کنند ولی می توانند با نگهداری صحیح بر اساس آب و هوا و کارکرد و مارک باطری برایتان به صورت عالی یا متوسط یا ضعیف کار کنند . بنابراین شناخت درست از باتری می توانند به شما حق انتخاب بهتری دهد. از میان باطری های ایرانی تولیدات سپاهان باتری به دلیل کیفیت بالا و مرغوبیت، قیمت بیشتری نسبت به دیگر همتایان خود دارد. این باتری ها عمر و دوام طولانی دارند.

نحوه تست باتری ماشین هیوندای توسان

برای تست باتری توسان باید به تعمیرگاه مراجعه کنید. در آنجا با استفاده از دستگاه تست سلامت باتری توسان به شما خواهند گفت که باتری شما سالم است یا نیاز به تعویض دارد. این دستگاه با کابل به باتری خودرو متصل می شود و تعمیرکار از روی اعداد نمایشگر متوجه وضعیت باتری خواهد شد. اگر برایتان مقدور نیست به تعمیر گاه مراجعه کنید، می توانید این خدمات را به امداد باتری  واگذار کنید. تست برق خودرو و تعویض  باطری  هیوندای توسان در محل در اسرع وقت انجام می گردد.

راهنمای خرید باتری مناسب و استاندارد ماشین هیوندای توسان

برای خرید باتری هیوندای توسان باید چندین نکته مهم را حتما بدانید و با توجه به آنها مناسب ترین باتری را برای خودرو خود خریداری نمایید. توسان یک خودرو آپشن دار است. لازم است تا باتری برای آن خریداری کنید تا پاسخگوی میزان برق مصرفی آن باشد در غیر این صورت باتری بی کیفیت دارای نوسان خروجی بوده و به ادوات الکترونیکی ماشین آسیب وارد می کند. این خودرو قدرتمند برای روشن شدن با اولین استارت نیاز به یک باطری با کیفیت خواهد داشت. باتری های اتمی طول عمر بیشتری دارند و از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و نیاز به نگهداری و سرکشی دوره ای نخواهند داشت و قطعا گزینه مناسبی برای هیوندای توسان به شمار می آید.

در زمان خرید باتری توسان به تاریخ تولید باطری توجه نمایید. از خرید باتری توسان که 6 ماه از تاریخ تولید آن گذشته است جدا خودداری کنید. هر چقدر تاریخ تولید آن به زمان خرید باتری توسان نزدیک تر باشد، بهتر خواهد بود.

توجه به ظاهر باتری توسان نیز اهمیت ویژه ای دارد. اگر شاهد هر گونه تغییر شکلی در ظاهر باتری شدید از خرید آن پرهیز نمایید. بهترین باطری برای ماشین هیوندای توسان باطری 70 آمپری اتمی کره ای تولید دلکور باتری، پوما دلکور ، شارک ، هگزا ، رویال ، پلاتینوم توصیه شده است (به دلیل کیفیت بالا) که البته با شرایط فعلی قیمت مرقوم به صرفه ای ندارند. معمولا باطری های کره ای یا شامل گارانتی نمی شوند و یا گارانتی فروشنده یا شخص می شوند. در اینصورت خرید باطری های اتمی با کیفیت ایرانی پیشنهاد می شود.

 

گارانتی باتری ماشین هیوندای توسان

از خرید محصولات بدون گارانتی اجتناب کنید. برگه یا گارانتی سیستمی در اصل تضمین کننده کیفیت و مرغوبیت باتری هیوندای توسان است و در صورتی که پس از نصب، باتری دچار ایراد باشد با ارائه برگه ضمانت نامه می توانید از شرایط تعویض رایگان آن بهره مند شوید. همچنین گارانتی باتری توسان این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید تا پایان تاریخ آن از تمامی خدمات درج شده در آن استفاده نمایید. باطری های فاقد گارانتی کالای قاچاق محسوب می شود. این کالاها به دلیل حمل و نقل نادرست و انبار شدن غیراصولی عموما عمر مفید بسیار کمی دارند و در صورتی که ایراد داشته باشند پولی که بابت خرید آن پرداخت کرده اید به هدر رفته است.

نگهداری از باتری ماشین هیوندای توسان

درست است که عمر مفید باتری ها با توجه به برند و کشور سازنده آنها با یکدیگر متفاوت است اما شرایط نگهداری از باطری نیز می تواند باعث افزایش یا کاهش عمر آن شود. باتری ها به دو گونه باتری های اسیدی غیر سیلد و سیلد اتمی تقسیم می شوند. برای هیوندای توسان نوع سیلد اتمی آن توصیه شده است.

باتری اسیدی نسبت به باتری های اتمی قیمت کمتری دارد. این باتری ها نیاز به چکاپ منظم و دوره ای دارند تا در صورت کاهش سطح آب باتری به آن آب مقطر اضافه شود. باطری های سیلد به دلیل سطح کیفیت بالا دارای عمر و دوام بیشتری است. همچنین این باتری ها نیازی به نگهداری نخواهند داشت. قیمت این باتری ها بیشتر است.

نکاتی که باید رعایت کنید تا باتری ماشین توسان شما عمر طولانی تری داشته باشد:

  • میزان شارژ باتری هیوندای توسان را بررسی نمایید و قبل از اینکه به کمر از 12 ولت برسد اقدام به شارژ آن کنید.

از باتری با ظرفیت مناسب برای توسان استفاده کنید.

  • از شارژ و دشارژ شدن متوالی آن جلوگیری نمایید.
  • در زمان خاموش بودن توسان از ادوات برقی و سیستم صوتی استفاده نکنید.
  • در فصل های بسیار گرم و بسیار سرد خودرو را در پارکینگ سرپوشیده پارک کنید.
  • اگر باتری شما نیاز به بررسی دوره ای دارد حتما این کار را انجام دهید.
  • از سولفاته شدن سر باطری ها جلوگیری کنید و در صورت مشاهده سر باطری ها را شستشو دهید.
  • مطمئن شوید که باتری در جای خود محکم و ثابت است.
  • اگر به مدت 2 تا 3 ماه خودرو شما روشن نمی شود حتما باتری را از آن خارج کرده و شارژ دوره ای نمایید.
  • از باتری با ظرفیت مناسب برای توسان استفاده کنید.
  • باتری را درجای خود محکم ببنديد، می دانيد لرزشها در خودرو شما می تواند اتصالات را شل و اجزای باطری شما را خراب کند؟

چرا خدمات امداد باتری

  • ارسال و نصب رایگان باتری توسان به صورت شبانه روزی در کمتر از یک ساعت
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • تحویل داغی باتری فرسوده ، قیمت های اعلام شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری هم آمپر میباشد . در صورت نبود داغی باتری کهنه بابت هر آمپر کسری،  مبلغی به قیمت باتری هیوندای توسان اضافه میگردد.
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو توسان توسط کارشناسان امداد باتری به صورت رایگان
  • امکان پرداخت هزینه باطری توسان در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • خرید باتری توسان اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام  روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • نصب باتری توسان مناسب برای هیوندای توسان و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو

نشانه های خرابی باتری هیوندای توسان :

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.
  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری توسان  حدود 2 سال یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت توسان تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر توسان  وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.
  • با توجه به نشانگر روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی توسان کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باطری توسان تغيير پيدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

چگونه طول عمر باتری توسان را افزایش دهیم؟

برای افزایش طول عمر باتری توسان ، هنگام خروج از خودرو همه چراغ ها را خاموش کنید. روشن نگه داشتن چراغ های جلو و چراغ های داخل اتومبیل می تواند خسارت سنگینی به باتری توسان شما وارد کند. برای جلوگیری از فراموش کردن این کار، یادداشتی را روی داشبورد خود قرار دهید، برچسب یادآوری را روی ریموت ماشین خود وصل کنید یا در مسیری پارک کنید که برای رسیدن به مقصد باید از چراغ های جلو عبور کنید.

می توانید برای داشتن باتری توسان با طول عمر مناسب، خوردگی روی باتری را کنترل کنید. پایانه های باتری هیوندا توسان به مرور زمان دچار خوردگی می شوند و تمیز نگه داشتن آنها در برابر تجمع خوردگی، راهی عالی برای افزایش طول عمر باتری IX35 شما است. پایانه ها را با مسواک آغشته به محلول جوش شیرین و آب تمیز کنید. سپس، با استفاده از یک پارچه تمیز باتری را کاملاً خشک کنید.

چرا باید برق دزدی باتری توسان را سریع تر رفع کنیم؟

باید فوراً با برق دزدی خودرو برخورد کرده و اجازه ندهید که ادامه پیدا کند چرا که تاثیر زیادی بر روی طول عمر باتری توسان شما خواهد داشت. به عنوان مثال، اگر یک روز صبح متوجه شدید که ماشین شما به سختی روشن می شود، اما چراغ های جلو را روشن نگذاشته اید، ممکن است در خودرو شما برق دزدی وجود داشته باشد و وجود نقص در جایی از سیستم، باتری توسان شما را تخلیه کند. تعمیر آن قبل از مرگ باتری توسان یا به عبارت دیگر قبل از اینکه باتری چندین بار دچار دشارژ شود، در بلند مدت باعث صرفه جویی در هزینه شما می شود.

تعویض باتری توسان در زمان مناسب چه مزیتی دارد؟

تعداد کمی از ما به باتری توسان یا در واقع همان ضمانت خودرو توجه زیادی می کنیم. باتری توسان شما به عنوان یکی از مهمترین بخشهای وسیله نقلیه مدرن شما، طیف وسیعی از وظایف را از شروع به کار موتور تا روشن کردن کامپیوترهای داخل ماشین در زمان خاموش بودن دینام خودرو مدیریت می کند.

علاوه بر تعویض روغن، تعویض فیلترهای هوا و سایر سرویس های عمومی مربوط به خودرو، مراقبت از باتری توسان یکی از موثرترین روش ها برای اطمینان از کارکرد روان و بدون مشکل خودرو است. خرابی باتری ها یکی از دلایل اصلی تماس های کمک جاده ای است و بخش بزرگی از این خرابی های به دلیل باتری هایی که برای کارهایی که انجام می دهند بسیار قدیمی هستند رخ می دهد. برای اطمینان از عملکرد صحیح باتری توسان خود تعویض باتری را در زمان مناسب انجام دهید.

عدم راه اندازی موتور خودرو چه ارتباطی با باتری توسان IX35 دارد؟

وقتی سوییچ را می چرخانید، موتور خودرو شما باید راه اندازی شود. اگر این اتفاق میسر نمی شود، احتمالاً موتور استارت به اندازه کافی قدرت دریافت نمی کند. یکی از نشانه های شارژ کم باتری توسان این است که صدای استارت خوردن ماشین را می شنوید، اما فقط صدا را می شنوید و هیچ اتفاق دیگری را شاهد نخواهید بود. این علامت می تواند نشانه ای از باتری IX35 خراب یا دشارژ شده باشد و باید تست باتری توسان را در برنامه کاری خود قرار دهید.البته در نظر بگیرید که همیشه عدم راه اندازی موتور خودرو با باتری توسان IX35 ارتباط ندارد و گاهی ممکن است این مشکل مربوط به قطعه ای دیگری در خودرو باشد. ب طور مثال می توان گفت دینام نیز نقش بسزایی دارد. دینام وظیفه ی شارژ باتری خودرو را بر عهده دارد؛ زمانی ممکن است عمر این قطعه به پایان برسد و نتواند باتری را به درستی شارژ کند. در این مواقع حتی اگر باتری جدید باشد نیز به تدریج می تواند با شارژ نشدن درست از پا در بیاید. بنابراین سعی کنید زمانی که با استارت نخوردن موتور خودرو روبه رو شدید حتما علاوه بر تست باتری، تست دینام نیز انجام دهید.

نحوه رانندگی و جایی که در آن رانندگی می کنید چه ارتباطی با سلامت باتری توسان دارد؟

لرزش باتری توسان در نتیجه رانندگی در جاده های ناهموار می تواند به آسیب دیدن باتری کمک کند. لرزش باتری توسان شما می تواند باعث خراب شدن سریعتر قطعات داخلی آن شود. علاوه بر این، لرزش شدید می تواند باعث شود اتصالات باتری توسان شما شل یا حتی قطع شوند. باتری ناایمن ایده آل نیست و به طور بالقوه بسیار خطرناک است. ترمینال مثبت در صورت تماس با هر فلزی روی بدنه خودرو ممکن است باعث اتصال کوتاه شود و این می تواند باعث آتش سوزی یا آسیب جدی دیگر شود. باید از محکم بودن باتری در جایگاهش در خودرو اطمینان حاصل کنید و دائماً بست های نگهدارنده ی باتری توسان را چک کنید تا در صورت نیاز به محکم کاری، به موقع این کار را انجام دهید. بعد از رانندگی های پر فراز و نشیب بست ها و اتصالات باتری خودرو الزامی است.

تست باتری توسان چگونه انجام می شود؟

زمانی در خودرو نشانه هایی مانند آهسته راه اندازی شدن موتور خودرو و به وجود آمدن اختلال در عملکرد سیستم های برقی را مشاهده می کنید، احتمال خیلی زیاد نیاز به انجام تست باتری خودروی خود دارید. تست باتری را خودتان نیز می توانید انجام دهید، تنها کافی است یک دستگاه کوچکی به نام مولتی متر را تهیه کرده و آن را به باتری خود وصل کنید. به این صورت که ابتدا سیم قرمز رنگ آن را به قطب مثبت متصل می کنید. سپس سیم سیاه رنگ را به قطب منفی باتری متصل می کنید. دستگاه را در یک جای ثابت گذاشته و به نمایشگر آن نگاه می کنید. میزان ولتاژی از باتری که در زمان خاموشی موتور خودرو از خود نشان می دهد باید حداقل 12.6 ولت باشد. در این صورت است که باتری خودروی شما سالم بوده و شارژ کامل دارد.

واکنش باتری توسان در آب و هوای سرد چگونه است؟

باتری خودرو. برای مبارزه با چالش های فصلی مبارزه می کند. در زمستان با کاهش دمای هوا در مناطق مختلف، واکنش شیمیایی باتری خودرو کند می شود، عمر باتری را تخلیه می کند و خودرو به دلیل حرکت آهسته روغن موتور، برای راه اندازی به نیروی بیشتری نیاز دارد. باتری های جدید تر می توانند شرایط آب و هوایی سخت را به راحتی مدیریت کنند، اما یک باتری که به پایان عمر خود نزدیک است در آب و هوای شدید شروع به مبارزه می کند. اگر نشانه ای از فرسودگی آن را مشاهده کردید سعی کنید به پیش یک مکانیک متخصص برده تا تشخیص دهد که باتری نیاز به تعویض دارد یا خیر.

چه مقدار ولتاژی برای شارژ باتری توسان لازم است؟

باتری های خودرویی که 12 ولتی هستند؛ را می توان در طیف وسیعی از ولتاژ ها شارژ کرد، بنابراین تنها 12 ولتی نیستند. باتری های خودرویی را اگر به طور حداقل در نظر بگیریم به 12.9 ولت برای شارژ نیاز خواهد داشت. اما در این ولتاژ سرعت شارژ باتری خودرو کند خواهد بود. تا زمانی که باتری کاملا شارژ نشده باشد، باتری خودرو را می توان در ولتاژ های بالاتر نیز شارز کرد. دینام می تواند از 15 ولت نیز عبور کرده و باتری را شارژ نماید. البته در نظر داشته باشید که باتری نباید بیش از حد شارژ شود. در حالی که موتر خودرو روشن است نیز این مقدار ولتاز ها به طور معمول بین 13.6 تا 14.6 ولت می باشد. این مقادیر ولتاژ ها نشان از سلامت کامل باتری شماست.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *