امداد باتری, ماشین های چینی

خرید باتری ام وی ام X22 + قیمت باتری ام وی ام X22

باتری ام وی ام x22

خرید باتری mvm x22

با بالا گرفتن تب عرضه و استفاده از خودروهای شاسی بلند و کراس اوور در سراسر جهان، شرکت مدیران خورو نیز جهت پاسخ به نیاز مشتریان، خودرو MVM X22 را در سبد محصولات خود قرار داد. این خودرو در سگمنت کراس اوورهای شهری کوچک قرار می گیرد و با بهره گیری از پیشرانه 1500 سی سی با قدرت 105 اسب بخار بر اساس نیاز مصرف کنندگان با گریبکس های دستی و اتوماتیک عرضه می گردد.

مشخصات باتری ام وی ام x22

ظرفیت باتری اصلی: باتری ۶۰ آمپر ساعت – ۶۰AH

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه کوتاه قطب چپ

قیمت باتری ام وی ام x22

لیست قیمت باتری 60 آمپر ام وی ام x22

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 60 آمپر کاسپین صباباتری1860000
باتری 60 آمپر واریان صباباتری1860000
باتری 60 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 60 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 60 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 60 آمپر اوربیتال 2420000
باتری 60 آمپرسوزوکی2740000

همچنین تنوع آپشنهای فنی و رفاهی، قیمت گذاری منعطف برای مصرف کنندگان با بودجه های متفاوت را فراهم می آورد. X22 از ظاهری اسپرت بهره می برد که زبان طراحی خودرو در کنار استفاده از رینگ و لاستیک 16 اینچی سبب این امر گردیده است. در کنار طراحی جذاب خارجی خودرو، فضای داخلی خودرو نیز از تودوزی دو رنگ اسپرت و سرعت سنج اسپرت بهره می برد و در کنار آپشنهای رفاهی مناسب عرضه شده همانند نمایشگر چند رسانه ای 8 اینچی خودرو، فرمان چند منظوره، کامپیوتر سفری و سیستم تهویه مطبوع اتومات تجربه رانندگی متفاوتی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. همچنین وجود دو ایربگ به همراه سیستمهای کمک ترمز ABS و EBDنیز بر ایمنی خودرو می افزایند. همانند سایر خودروهای عرضه شده توسط مدیران خودرو MVM X22 نیز دارای سطح آلایندگی یورو 5 بوده و استفاده از قطعات ساخت عرضه کنندگان بین المللی همچون بوش آلمان، ولئو، کانتیننتال و غیره دلیلی بر کیفیت بالای این خودرو می باشد؛ در ادامه با این مقاله از اورژانس باتری همراه ما باشید.

باتری ام وی ام X22 یک باتری اتمی با ظرفبت ۶۰ آمپر ساعت و ۱۲ ولتی است. باتری‌های شرکت برنا باتری، سپاهان باتری و صبا باتری از مارک های اصلی باتری ماشین هستند که برای این خودرو عرضه می‌شود. طول عمر باتری ام وی ام ایکس ۲۲ در وهله اول به نوع استفاده شما از این خودرو بر می‌ گردد. عمر مفید باتری ام وی ام ایکس ۲۲ حدود ۲ تا ۳ سال است.

هنگام تحویل60 خودرو از کارخانه باتری اتمی روی آن نصب شده است. باتری ام وی ام x22 60 آمپری و ولتاژ آن 12 ولت است. این باتری برای مصارف عادی خودرو تعبیه شده است. این یعنی اگر قصد دارید تا برای خودرویتان از سیستم صوتی و یا لامپ های پرقدرت نصب نمایید، باید آن را تقویت نمایید. باتری‌ جز قطعات مصرفی خودرو است. یعنی طول عمر مشخصی دارد. به مرور و با گذشت زمان ضعبف شده و نیاز به تعویض دارد. ابعاد باتری MVM X22 به صورت 28 سانتی ‌متر طول 17 سانتی‌متر عرض و 19 سانتی‌متر ارتفاع است. 28*17*19 سانتی متر

مزایای نصب باطری توسط امداد باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باتری ام وی ام x22 غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باتری ام وی ام x22 با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باتری ام وی ام x22 فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باتری ام وی ام x22 غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باتری ام وی ام x22 عرضه شده توسط امداد باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما، باتری ام وی ام x22 نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باطری ام وی ام x22 تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باتری ام وی ام x22 عرضه شده در امدادباتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری ام وی ام x22 توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری ام وی ام x22 مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گ
یرند.

در ایران عمدتا دو مدل باتری ام وی ام x22 استفاده می گردد:

۱- باتری ایرانی مناسب ام وی ام x22 : در جدول ابتدای این صفحه به تعدادی از معروف ترین کارخانه های تولید باطری ام وی ام x22 به همراه برندهای معروف آنها اشاره شده است. باتری تولید داخل دارای مدت زمان گارانتی طولانی تر و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به نمونه های خارجی میباشند.

۲- باتری کره ای مناسب ام وی ام x22 : محصولات چهار کارخانه مطرح کره جنوبی، عمده ی باتری ام وی ام x22 وارداتی به ایران را تشکیل میدهند.

در حال حاضر بر طبق مصوبات هیئت دولت ورود باتری ام وی ام x22 خارجی به ایران ممنوع میباشد و به همین دلیل باتری کره ای اصلی با تاریخ تولید به روز در بازار موجود نمیباشد. اورژانس باتری در وضعیت فعلی به هیچ عنوان استفاده از باتری های خارجی را توصیه نمی نماید.

قیمت باتری ام وی ام X22

عوامل تاثیرگذار بر قیمت باتری ام وی ام x22 :

گارانتی: یک باتری با اصالت و با کیفیت، قطعا دارای برگه گارانتی است، زیرا کارخانه سازنده از تولید خود مطمئن است و کیفیت آن را مانت می کند، اما باتری بی کفیت قطعا ارزش گارانتی کردن را ندارد، بنابراین دارای قیمت پایین تری نسبت به باتری با کیفیت است.
تاریخ تولید: تاریخ تولید باتری، سالم یا فرسوده بودن باتری را بیان می کند. بنابراین تاثیر مستقیمی بر قیمت باتری دارد.
کشور سازنده: باتری های خارجی از زمانی که در کشور دیگری تولید می شود تا زمانی که به دست مصرف کنندگان ایرانی برسد، هزینه های زیادی را شامل می شود. گمرک، انبار کردن باتری و … هزینه هایی هستند که به قیمت باتری خارجی اضافه می شود.
کیفیت مواد اولیه: نتیجه استفاده از مواد اولیه با کیفیت توسط کارخانه برای تولید باتری، یک باتری با کیفیت بالا با طول عمر استاندارد است. در نتیجه طبیعی است که باتری بی کیفیت با طول عمر کوتاه، دارای قیمت کمتری باشد.

کارخانه سپاهان باتری با تولید باتری های اوربیتال خود، نیاز مشتریان خود را برطرف کرده است. باتری های اوربیتال دارای کیفیت بالا با قیمت مناسب هستند، یعنی شما می توانید با خرید باتری های اوربیتال، خرید مقرون به صرفه انجام دهید.

بررسی طراحی ظاهری mvm x22

برگ برنده اصلی ام‌وی‌ام X22 که باعث محبوبیتش در بازار شده در همین ظاهر زیبا و شیک رو میشود. جایی که طراحان ام‌وی‌ام موفق شده‌اند با ترکیب جاذبه‌های اسپرت و جوان پسندانه با اِلمان‌های آفرودی خودرویی مطابق با مد روز خلق نمایند. البته ممکن است بگوئید طراحی قسمت انتهای آنقدرها هم تعریف ندارد، بخصوص که این قسمت از نظر هماهنگی ارتباط چندانی با قسمت دماغه اتومبیل برقرار نکرده. اما با نگاهی به رقبای قیمتی X22 نظیر جک S3 و رنو ساندرو استپ‌وی متوجه میشویم که ام‌وی‌ام کارش را درست انجام داده است. بخصوص در قسمت دماغه که چراغهای زیبا و جلوپنجره و سپر اسپرت ماشین ترکیب جذابی را پیش رویمان قرار داده‌اند.
نکته مهم دیگر در خصوص ظاهر X22 مربوط به فاصله نسبتاً زیاد ماشین از سطح زمین است که هرچند به فرمان‌پذیری ضعیف اتومبیل منتهی شده اما از نظر بصری، X22 را به یک کراس‌اوور واقعی شبیه نموده است. در واقع برخلاف امثال برلیانس C3، اینجا فقط به روف‌رک‌ها و فلاپ‌های پیرامونی بسنده نشده بلکه از نظر اتفاع هم خودرو به محصولات شاسی‌بلند واقعی نزدیک‌ شده است. هرچند باید تاکید کرد که این فقط یک خصلت ظاهری است و X22 در عمل هیچ قابلیتی در خارج از جاده نخواهد داشت.

بررسی طراحی داخلی mvm x22

با نگاه به فضای داخلی کابین X22 اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند، تم مشکی نارنجی موجود در فضای داخلی این خودرو است. ترکیب رنگ مشکی موجود در داشبورد و صندلی‌ها، با نوار نارنجی‌رنگ اطراف برخی ادوات داخلی (دور خروجی‌های هوا، دور دسته‌دنده و حاشیه بالایی سیستم تهویه هوا) باعث خلق نمایی زیبا و جوان‌پسند شده است که شباهت زیادی به نمای داخلی ام‌ وی‌ ام X33 S دارد. در مدل اتوماتیک EX که در اختیار ما قرار داده‌شده بود صندلی‌ها، فرمان و پنل درب‌ها از جنس چرم بوده که حس خوبی را به راننده و سرنشینان این خودرو القا می‌کرد. داشبورد X22 طراحی جذاب و ارگونومیکی داشته که در ساخت آن از پلاستیک فشرده استفاده‌شده است، البته برخی از قسمت‌ها نیز با روکشی نرم شبیه به فیبرکربن پوشیده شده‌اند که زیبایی این بخش را دوچندان کرده است. فضای سرنشینان در بخش جلویی این خودرو بسیار مناسب بوده، به‌طوری‌که راننده و سرنشین جلو از هر حیث احساس راحتی خواهند کرد، اما متأسفانه در ردیف عقب X22 فضای بسیار کمی در نظر گرفته‌شده است که تقریبا فقط برای کودکان مناسب خواهد بود! همان‌طور که در بالا هم ذکر شد صندلی‌های این خودرو از جنس چرم بوده و از راحتی و ارگونومی خوبی برخوردارند؛ حتی بخش میانی این صندلی‌ها از رویه خاصی ساخته‌شده‌اند تا میزان تعریق سرنشینان را به حداقل برساند. یکی از نکات جالبی که در کابین X22 وجود دارد و کمی سخت است که به آن عادت کنید، حالت خاص عقربه‌های سرعت‌سنج و دورشمار موتور است که به‌صورت مرسوم و دوار نبوده و عقربه‌ها به‌صورت خلاف جهت هم حرکت می‌کنند. در نمونه اکسلنت اسپرت AT که در اختیار ما قرار داده‌شده، امکانات رفاهی مناسبی وجود دارد که ازجمله آن‌ها می‌توان به مانیتور ۸ اینچی لمسی، کروز کنترل، سانروف برقی، سیستم نمایش دهنده اطلاعات خودرو، کلیدهای تنظیم کروز کنترل و سیستم صوتی روی فرمان، تهویه مطبوع خودکار و… اشاره کرد که برای یک خودروی چینی در این رنج قیمت مناسب به نظر می‌رسد. درمجموع باید گفت که فضای داخلی X22 شاید چندان جادار نباشد، اما از طراحی و کیفیت خوبی نسبت به رقبایی همچون لیفان X60 و چانگان CS35 برخوردار بوده که باعث می‌شود با در نظر گرفتن امکانات متنوعی که در این خودرو به‌کاررفته است بتوان به‌ بخش داخلی X22 نمره قبولی داد.

بررسی مشخصات فنی

ام‌ وی‌ ام X22 در دو مدل AT و MT به بازار عرضه می‌شود که هرکدام از این دو مدل دارای سه تیپ معمولی، اسپرت و اکسلنت اسپرت هستند. تمامی تیپ‌های نام‌برده شده، از پیشرانه یکسانی بهره می‌برند و تفاوت آن‌ها در تجهیزات و نوع گیربکسی (دستی یا اتوماتیک) است که به آن مجهز شده‌اند. در زیر کاپوت ام‌وی‌ام X22‌ پیشرانه‌ای چهار سیلندر با حجم دقیق ۱۴۹۷ سی‌سی قرار داده‌شده است که دارای سیستم DVVT بوده و توان تولید ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد.
همانند سایر کراس‌اوورهایی که در این کلاس قرار دارند X22 نیز به‌صورت FWD بوده که وظیفه انتقال نیروی تولیدی پیشرانه به چرخ‌های جلو، بر عهده یک گیربکس ۵ سرعته دستی یا ۴ سرعته اتوماتیک خواهد بود. گیربکس به‌کاررفته در این خودرو برخلاف سایر هم‌وطنان چینی از نوع CVT نبوده و کمی متفاوت به نظر می‌رسد. ناگفته نماند مانند آنچه در محصولات جدید مدیران شاهد آن هستیم، برای گیربکس به‌کاررفته در X22 نیز ۲ نوع حالت رانندگی SPORT و ECO در نظر گرفته‌شده است، اما متأسفانه هیچ اثری از قابلیت تیپ‌ترونیک به چشم نمی‌خورد که مطمئناً برای رانندگانی همچون نگارنده این مقاله که علاقه زیادی به استفاده از قابلیت تیپ‌ترونیک دارند کمی آزاردهنده خواهد بود. ناگفته نماند دو حالت دنده ۲ و دنده‌سنگین L نیز برای این خودرو در نظر گرفته‌شده که در زمان رانندگی در جاده‌های لغزنده و ناهموار کمک بزرگی به راننده می‌کنند.
یکی از نقاط منفی این خودرو کشش و بازده پایین پیشرانه آن است که باعث می‌شود خریدارانی که علاقه‌مند به رانندگی‌های پرهیجان هستند، اسم X22 را از لیست انتخابی خود خط بزنند؛ متأسفانه وضعیت تا جایی بحرانی است که تاکنون هیچ شتابی برای X22 از سوی کمپانی مادر اعلام‌نشده است؛ اما تست‌هایی که توسط تیم Z4CAR در شهر تهران انجام گرفت، مشخص کرد که X22 باوجود دو سرنشین می‌تواند در عرض ۱۴.۵ ثانیه از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد؛ بنابراین همان‌طور که گفته شد، این شتاب برای خودرویی در رنج قیمتی ۶۰ تا ۷۰ میلیون بسیار ضعیف به نظر می‌رسد. مصرف سوخت ترکیبی اعلام‌شده برای نمونه‌های دنده‌اتوماتیک ۶.۱ لیتر است، ولی در عمل ما شاهد مصرفی در حدود ۷ لیتر بودیم که این مسئله باعث می‌شود ام‌ وی‌ ام X22 گزینه‌ای مناسب برای کسانی باشد که مصرف سوخت بهینه مهم‌ترین معیارهایشان برای انتخاب یک کراس‌اوور است؛ البته نباید فراموش کرد که سبک رانندگی و افزایش یا کاهش‌های ناگهانی سرعت می‌تواند تأثیر بسزایی در مقدار مصرف سوخت هر خودرو بگذارد.

چرا خدمات اورژانس باتری

  • ارسال و نصب رایگان باتری ام وی ام x22 به صورت شبانه روزی در کمتر از یک ساعت
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • تحویل داغی باتری فرسوده ، قیمت های اعلام شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری هم آمپر میباشد . در صورت نبود داغی باطری ام وی ام x22 کهنه بابت هر آمپر کسری،  مبلغی به قیمت باتری ام وی ام x22 اضافه میگردد.
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو باتری ام وی ام ایکس 22 توسط کارشناسان امداد باتری به صورت رایگان
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری ام وی ام x22 توسط کارت خوان سیار
  • خرید باتری ام وی ام x22 اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام  روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • نصب باطری ام وی ام x22 مناسب و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو

نشانه های خرابی باتری ام وی ام x22 :

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.
  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری  حدود 2 سال یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت ام وی ام x22 تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر ام وی ام x22 وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.
  • با توجه به نشانگر روی باتری ام وی ام x22، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی ام وی ام x22 کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغيير پيدا کرده است مثلا باتری ام وی ام x22 باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

چگونه ممکن است باتری MVM X22 دشارژ شود؟

شما می توانید با قاطعیت تصمیم بگیرید که هنگام خروج از خودرو چراغهای جلو خود را همیشه خاموش کنید ولی باز هم بعضی مواقع فراموش کنید، در واقع اینطور نیست که کسی قصد فراموش کردن چیزی را داشته باشد اما پیش می آید. حتی اگر موتور ماشین و چراغ های جلو را خاموش کنید، با این که کار کاملی انجام می دهید، باتری MVM X22 شما در واقع استراحت نمی کند. کار کردن سیستم ضد سرقت و نگه داشتن زمان روی ساعت، کار سختی است که بر عهده ی باتری MVM X22 شما است. اگر وقتی سوییچ را می چرخانید موتور شما روشن نمی شود، محتمل ترین مقصر باتری MVM X22 شما است و بهتر است تست باتری را در برنامه ی خود قرار دهید.

چگونه از نور چراغ ها برای تست باتری MVM X22 استفاده کنیم؟

فکر می کنید ممکن است باتری MVM X22 شما تمام شده یا کم شارژ شده باشد؟ اگر چراغ‌ها در زمان غیر فعال بودن موتور خودرو روشن نمی‌شوند یا کم‌نور شده اند، ممکن است نیاز به تعویض باتری MVM X22 داشته باشید.

اگر باتری شما تمام شده یا انرژی کمتری دارد، زمانی که دینام غیر فعال است، چراغ‌ها روشن نمی‌شوند یا بسیار کم‌نور می‌شوند و وقتی در را باز می کنید چراغ های گنبد شما روشن نمی شوند. اگر مشکوک هستید که باتری MVM X22 شما در حال از بین رفتن است، چراغ های جلو خود را تست کنید. اگر باتری نیاز به شارژ داشته باشد، زمانی که از انرژی باتری برای راه اندازی چراغ ها استفاده می کنید، آنها بسیار کم نور می شوند، سوسو می زنند یا روشن نمی شوند.

چگونه از کاهش طول عمر باتری MVM X22 جلوگیری کنیم؟

لوازم جانبی برقی مانند گرمکن صندلی، چراغ‌ها و سیستم‌های صوتی، ارتباطات و ناوبری همگی باعث تخلیه باتری mvm x22 شما می‌شوند. هنگام استارت زدن وسیله نقلیه خود، به ویژه در هوای سرد، مطمئن شوید که همه لوازم جانبی خاموش هستند.

شاید ندانید، اما لرزش می تواند عمر باتری شما را کاهش دهد بنابراین، همیشه باید از یک گیره نگهدارنده ی تایید شده برای باتری mvm x22 استفاده کنید تا مطمئن شوید که همیشه به درستی نگه داشته می شود یا اگر در جاده های پر دست انداز خودرو را سوار می شوید، پایانه های باتری خودرو خود را به طور مرتب چک کنید.

چک کردن ولتاژ یکبار در ماه نیز یک راه عالی برای مراقبت از سلامت باتری خودرو است. یک باتری سیلد اسیدی سالم و کاملا شارژ شده باید ولتاژی در حدود 12.5 داشته باشد، اما اگر ولتاژ زیر 12.4 ولت است، باتری mvm x22 شما نیاز به رسیدگی دارد.

تاثیر رانندگی کافی بر طول عمر باتری MVM X22 چیست؟

عوامل متعددی تعیین می کنند که باتری MVM X22 شما چقدر دوام می آورد، متوسط ​​عمر باتری خودرو بین دو تا سه سال است و به عوامل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، نوع خودرو و عادات رانندگی بستگی دارد. در صورت رانندگی روزانه و شارژ کامل باتری، باتری خودرو شما بیشتر دوام می آورد. اما هنگامی که خودرو برای مدت زمان طولانی پارک می کند، احتمال خرابی باتری افزایش می یابد. درست مثل زندگی انسان ها که فعالیت زیاد باعث می شود انرژی کافی برای بدن فراهم شود، در باتری MVM X22 شما نیز رانندگی کافی با خودرو می تواند باتری را در حالت شارژ کامل نگه داشته و از این طریق سلامت باتری را تضمین کند.

چرا باید قبل از فرا رسیدن فصل سرما، باتری ام وی ام ایکس 22 ضعیف را تعویض کنیم؟

 یک باتری ضعیف، ممکن است آمپر کافی برای چرخاندن موتور در هنگام کاهش دما و غلیظ شدن روغن، تولید نکند. آب و هوای سرد می تواند برای باتری ها سخت باشد، اما هوای گرم نیز می تواند باعث از دست رفتن آب از الکترولیت داخل باتری شود. به همین دلیل است که باتری ها در آب و هوای گرم معمولاً به اندازه باتری های آب و هوای معتدل یا سردتر دوام نمی آورند. در نتیجه اگر می خواهید در یک روز سرد زمستانی خودرو خود را به راحتی روشن کنید، بهتر است قبل از فرا رسیدن فصل زمستان، باتری خودرو خود را تست کنید و در صورت ضعیف بودن، اقدام به تعویض کنید.

 پارک کردن خودرو در پارکینگ می تواند عایقی در برابر سرما برای باتری ام وی ام ایکس 22 باشد. سرما می تواند غلظت روغن موتور خودرو را افزایش دهد و در نتیجه فشار بیشتری بر باتری وارد خواهد شد. با برف باریدن بر روی کاپوت خودرو تاثیر سرما بر روی قطعات خودرو به مراتب بیشتر خواهد شد. سعی کنید زود به زود با خودروی خود رانندگی کنید تا موتور شما گرم بماند و طول عمر آن حفظ شود. خوب است بدانید، دلیل اینکه باتری خودروی شما اغلب در زمستان بیشتر فرسوده می شود این است که در تابستان آسیب های زیادی به آن وارد شده است.

آیا روشن شدن چراغهای داشبورد، مربوط به باتری ام وی ام ایکس 22 می شوند؟

روشن شدن چراغهای داشبورد از مواردی هستند که هشداری برای باتری خودرو می باشند. مراقب چراغ چک موتور خود باشید. اگر چراغهای هشدار روی داشبورد شما به طور ناگهانی روشن شد، آن ها را نادیده نگیرید. این اغلب نشان می دهد که مشکلی در باتری یا یکی از رایانه های خودرو وجود دارد. ممکن است به این معنی باشد که باتری ضعیف و فرسوده شده است. در هر صورت، مهم است که با یک مکانیک مشورت کنید. حتی اگر مشکل دیگری را نشان دهد، آن ها می توانند باتری را تست کرده و مطمئن شوند که با ظرفیت کامل و خروجی کار میکند.

باتری ام وی ام X22 و فصل زمستان چه ارتباطی دارند؟

یک باتری ام وی ام X22 ضعیف به خصوص در صبح های تاریک زمستان می تواند عامل یک ناراحتی بزرگ باشد. باتری‌ مرده یکی از شایع‌ترین دلایل خرابی خودرو در طول زمستان است. یکی از مشکلات اصلی این است که هوای سرد زمستانی تأثیر نامطلوبی بر باتری‌ ام وی ام X22 می‌گذارد و فرآیندهای شیمیایی را که در داخل باتری‌ها اتفاق می‌افتد کند می‌کند و به همین دلیل باتری MVM X22 در زمستان تحت فشار بیشتری قرار میگیرد.

با این حال، می‌توانید با نگهداری مناسب از باتری MVM X22 ، مانند بسیاری از اجزای استاندارد دیگر خودرو، از این مشکل جلوگیری کنید. هنگامی که تعداد زیادی سفر کوتاه انجام می شود، باتری ها تحت فشار حداکثری قرار می گیرند، زیرا به موتور و دینام فرصت کافی برای شارژ مجدد باتری ام وی ام X22 داده نمی شود. سعی کنید سفرهای طولانی تری انجام دهید تا به ماشین فرصتی برای شارژ مجدد بدهید.

طول عمر باتری ام وی ام X22 به چه عواملی وابسته است؟

طول عمر باتری بر روی هر خودرو ام وی ام X22 مجزا، متفاوت است و بستگی زیادی به نحوه استفاده از باتری دارد. عواملی مانند رطوبت ، دمای هوا ، نوع رانندگی و سایر عوامل محیطی بر عمر باتری ام وی ام X22 تأثیر زیادی دارد. در شرایط ایده آل، عمر متوسط باتری ام وی ام X22 سه سال است. منظور از شرایط ایده آل هوای خنک، رطوبت کم و رانندگی مکرر در بزرگراه است.

رطوبت و گرما برای عمر باتری خودرو مضر است ، زیرا بر توانایی آن برای ذخیره برق در طول زمان تأثیر می گذارد. علاوه بر این، استفاده از خودرو در سفرهای کوتاه شهری بر باتری ام وی ام X22 تأثیر می گذارد چرا که باعث می شود دینام فرصت کافی برای شارژ باتری را در اختیار نداشته باشد و باتری ام وی ام X22 به صورت کامل شارژ نشود.

طول عمر یک باتری ام وی ام X22 موضوع بسیار مهمی است که باید مورد توجه عموم رانندگان باشد؛ زیرا این قطعه قلب خودروی شماست و عملکرد درست بسیاری از موارد که مهم ترین آن راه اندازی موتور خودرو می باشد، به سلامت این قطعه بستگی دارد. این درست است که گفته شد باتری طول عمری دو الی سه سال دارد، اما ما نیز می توانیم با رعایت برخی موارد در استفاده از خودروی خود و تغییر برخی عادات بد رانندگی، خود ضمانت کنیم که باتری می تواند بیش از این ها در خودروی ما عمر کند.

چگونه از خرابی باتری mvm x22 جلوگیری کنیم؟

1- استفاده از وسایل الکترونیکی در خودرو در حالت بیکار یک روش معمول و در عین حال اشتباه است و یکی از مواردی است که به باتری mvm x22 شما آسیب جدی وارد می کند و طول عمر باتری شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر می خواهید عمر باتری mvm x22 خود را افزایش دهید، هنگام انتظار در ماشین از وسایل الکترونیکی استفاده نکنید.

2- خوردگی در پایانه های باتری خودرو می تواند بر کارایی آن تأثیر بگذارد و طول عمر باتری mvm x22 را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. برای جلوگیری از این اتفاق، به یاد داشته باشید که باتری ماشین خود را به طور دوره ای چک کنید و مطمئن شوید که هرگونه تجمع خوردگی و سولفاته روی پایانه ها را تمیز کنید.

 3- سفر های کوتاه مکرر با ماشین خود اغلب سبب کاهش طول عمر باتری ام وی وام X22 خواهد شد. در مسافرت های کوتاه که موتور خودرو را روشن می کنیم و پس از رسیدن به مقصد آن را خاموش می کنیم، دینام تنها در آن لحظه ی کم می تواند باتری را شارژ کند و از آن پس دیگر قادر به شارژ کردن آن نیست. در نتیجه هر چه شما سفر های طولانی تری داشه باشید، باتری فرصت کافی را برای شارژ کامل شدن توسط دینام خواهد داشت. برای همین است که گفته می شود در هفته حداقل 30 تا 40 دقیقه خودروی خود را برانید.

مدت زمان ماندگاری باتری mvm x22 در خودرو تحت تاثیر چه عواملی است؟

هر زمان که برای تعطیلات یا یک سفر کاری برنامه ریزی می کنید، یکی از مواردی که به آن فکر می کنید این است که ایمنی وسیله نقلیه شما چقدر است. شما مطمئناً می خواهید باتری ام وی ام x22 شما وقتی از تعطیلات خود برگشته اید بدون نیاز به خرید یک باتری دیگر در خدمت شما باشد اما لازم است بدانید این موضوع ارتباط مستقیم با سن باتری ام وی ام x22 و نحوه نگهداری از آن دارد. باتری جدید و کاملاً شارژ اتومبیل می تواند حدود دو هفته بدون نیاز به شارژ مجدد باقی بماند. این باتری پس از تقریباً دو تا سه ماه به طور کامل تخلیه می شود. اگر باتری ام وی ام x22 را تقریباً دو ماه و نیم در خودرو پارک شده تنها بگذارید، بعد از آن نمی توانید موتور خودرو را روشن کنید.

02.05 ض : استفاده نادر از وسیله نقلیه یا استفاده مکرر از وسیله نقلیه در مسیر های بسیار کوتاه می تواند بر عمر باتری mvm x22 تأثیر منفی بگذارد. اگر ماشین شما برای مدت طولانی در پارکینگ می نشیند یا اگر هر بار فقط چند دقیقه با آن رانندگی می کنید، ممکن است باتری شما سریعتر از آن چیزی که دینام شما می تواند آن را شارژ کند، انرژی خود را از دست بدهد. با گذشت زمان، این ممکن است عملکرد و دوام باتری را کاهش دهد.

چرا باتری ام وی ام ایکس 22 خشن است؟

باتری ام وی ام ایکس 22 مانند سایر باتری های خودرویی دارای ظاهری مظلومانه است اما همین جعبه مستطیل شکل می تواند شما را از کار بیکار کند. تصور کنید روز شنبه، بعد از تعطیلات آخر هفته، سوار خودرو خود شده اید و خواب آلود به خودرو خود استارت می زنید، اما صدایی از موتور و یا استارت خودروتان نمی شنوید، گویا باتری نیز خوابیده است، اما با این اتفاق خواب از سر شما می پرد.

امکان دارد شب قبل از مسافرت رسیده باشید و به دلیل فرط خستگی، چراغ های خودرو را روشن گذاشته باشید و یا ممکن است خودرو شما برق دزدی داشته باشد. به هر حال اتفاقی افتاده است که باتری را د شارژ کرده است در صورتی که باتری تغذیه ای نداشته است، باتری خودرو نیز مانند آدم ها به هنگام گرسنگی خشن و عصبای می شوند و دیگر خودرو را برای شما روشنم نم یکند مگر آنکه آن را شارژ کنید.

باتری ام وی ام ایکس 22 چگونه در ماشین شما شارژ می شود؟

زمانی که ماشین شما روشن است و در حال کار است، باتری توسط یکی دیگر از اجزای ماشین که دینام نامیده می شود شارژ شده و انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. پس از آن، طبق فرآیند، باتری به خودی خود برق رسانی انجام می دهد و سیستم های الکتریسیته خودروی شما نظیر، برف پاک کن، سیستم گرمایشی و سرمایشی را راه اندازی می کند. دقت داشته باشید که مهم ترین وظیفه آن در اول، روشن کردن موتور ماشین شماست. حال خودتان نیز می توانید تصور کنید که در نبود دینام سالم، چه اتفاقی برای باتری خواهد افتاد. باتری شما با وجود دینام معیوب در خودرو، به تدریج فرسوده خواهد شد، حتی اگر آن را به تازگی خریداری و نصب کرده باشید.

استفاده از اجزاء الکترونیکی در خودرو چه تاثیری بر باتری MVM X22 دارد؟

وقتی اجزاء الکترونیکی ماشین شما با موتور روشن کار می کند، این به هیچ وجه مشکلی برای باتری MVM X22 ایجاد نمی کند، اما هنگام خاموش کردن ماشین یا روشن نگه داشتن آن زمانی که دور موتور پایین است ، مراقب باشید. در این دو حالت لوازم الکترونیکی از طریق انرژی باتری MVM X22 شما تغذیه می شود. شاید غیر عمدی باشد که این وسایل را به برق متصل کنید، اما آنها می توانند تأثیری مشابه با روشن نگه داشتن چراغ های جلو بر روی طول عمر باتری MVM X22 شما داشته باشند. در هنگام خاموش بودن موتور یا پایین بودن دور موتور تا حد امکان از لوازم جانبی الکترونیکی استفاده نکنید.

استارت نخوردن خودرو حتماً به باتری MVM X22  مرتبط است؟

یکی از اولین نشانه‌های خرابی باتری mvm x22 که بسیاری از رانندگان متوجه آن می‌شوند، ناله‌ای است که خودروی آن‌ها به هنگام چرخاندن کلید در استارت از خود سر می دهد. در واقع وقتی استارت می زنید، بدون اینکه موتور را اندازی شود، این صدای تکراری را خواهید شنید. احتمالاً پس از چندین بار تلاش، موتور در نهایت فعال می شود. توجه به این نکته مهم است که سایر مشکلات ممکن است باعث کندی استارت در خودروی شما شوند. سوئیچ، استارت، دینام، توزیع کننده یا شمع معیوب ممکن است باعث ایجاد مشکل در راه اندازی شما شود، در حالی که باتری mvm x22 کاملاً سالم است. با این حال، اگر به مشکلات خودرو توجه نکنید، ممکن است به زودی با مشکلات جدی تر و بزرگ تری رو به رو شوید.

دشارژ شدن باتری mvm x22 چه دلیلی دارد؟

وقتی باتری mvm x22 پیر می شود، ظرفیت آن کاهش می یابد و شروع به دشارژ شدن می کند، به این دلیل نیاز به تعویض باتری پیدا خواهید کرد و این کاملاً طبیعی است، اما وقتی باتری خودرو شما در صورتی که جوان است بارها و بارها دشارژ می شود، ممکن است یک مشکل اساسی وجود داشته باشد و چیز دیگری باعث دشارژ شدن باتری mvm x22 شود. قبل از اینکه در جایی با باتری مشکل دار خود گیر بیفتید و نیاز به تعویض اضطراری باتری داشته باشید، باید باتری mvm x22 و سیستم شارژ خودرو خود را تست کرده و به آن رسیدگی کنید. تنها رانندگانی که با باتری خالی در جای نا مناسب گیر افتاده اند، مزایای تست باتری را درک می کنند، از انجام آن غافل نشوید.

ممکن است دینام خودرو شما به هر دلیلی عملکرد معمول خود را نداشته باشد و توانایی شارژ باتری mvm x22 را از دست داده باشد، این موضوع به مرور زمان می تواند شارژ باتری خودرو شما را تخلیه کند و جان آن را به خطر بیندازد. البته همیشه علت دشارژ شدن باتری خودرو شما وجود نقص در سیستم شارژ خودرو نیست، ممکن است اتصالاتی که سیستم شارژ و باتری را مرتبط می کنند شل شده یا دچار آسیب شده باشند و به همین خاطر باتری خودرو نتوانسته باشد شارژ مورد نیاز خود را به طور کامل تامین کند.

باتری ام وی ام x22 که جدیداً خریداری کرده ام را چگونه در بهترین شرایط نگهداری کنم تا طول عمر کافی و مفید داشته باشد؟

اگر باتری خود را جدیداً خریداری کرده اید، احتمالاً باتری ام وی ام x22 کار گذاشته شده روی خودرو بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است، به این معنی که برای نگهداری از اجزای داخلی نیازی به انجام کارهایی مانند افزودن آب مقطر به سلول باتری ندارید. این خبر عالی است، اما به این معنی نیست که شما نباید تلاش خود را برای مراقبت از اجزای بیرونی باتری ام وی ام x22 سیلد اسیدی خود انجام دهید. برای این که طول عمر باتری برای شما مفید باشد باید باتری را تا حد امکان تمیز نگه دارید و در تست های ماهانه ای که انجام می دهید بر روی باتری خودرو خود به دنبال خوردگی باشید. خوردگی اطراف پایانه های باتری به این معنی نیست که باتری شما مرده و قابل استفاده نیست، اما اگر به حال خود رها شود می تواند مانع شارژ پذیری صحیح باتری شود و در بلند مدت باتری ام وی ام x22 شما را از بین ببرد. در صورت مشاهده ی هر گونه خوردگی در باتری از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید.

سولفاتاسیون باتری mvm x22 چیست و چه علائمی دارد؟

سولفاته شدن به معنی تشکیل یا تجمع کریستال های سولفات سرب بر روی سطح و در منافذ ماده فعال صفحات سربی باتری ها است. این می تواند منجر به از دست دادن قدرت راه اندازی موتور خودرو، زمان شارژ طولانی تر، ایجاد گرمای بیش از حد در سیستم الکتریکی خودرو شما، زمان کار کوتاه تر بین شارژها و در نهایت کاهش عمر باتری ام وی ام x22  و نیاز زودهنگام شما به تعویض باتری شود. درواقع زمانی که باتری به میزان چشمگیری دشارژ شده و حالت شارژ به مقدار قابل توجهی کاهش پیدا کند، سولفاتاسیون شروع می شود. سرما روند این فرایند را کند می کند و گرما سرعت آن را افزایش می دهد. بنابراین باتری mvm x22 خود را در جای خشک و خنک نگهداری کنید تا بتوانید از سولفاتاسیون آن جلوگیری کنید.

  نشانه های مرگ باتری mvm x22 چیست؟

معمولا قبل از فرسودگی کامل باتری خودرو، از قبل نشانه هایی را نمایان می کند، از جمله این نشانه ها این است که:

قبل از راه اندازی، وقتی سوئیچ را برای استارت می چرخانید، استارت و چراغها روشن نمی شوند‌.

در طول راه اندازی، سه چرخش یا بیشتر برای روشن کردن چراغ ها و لوازم جانبی قبل از راه اندازی ، دشواری بیشتر در راه اندازی پس از ساعت های طولانی خاموشی موتور خودرو، به ویژه در هوای سرد.

در حین رانندگی، توقف های سریع برای ترافیک و خاموش شدن متناوب رادیو و سایر لوازم جانبی کاهش نور چراغها و یا لوازم جانبی به هنگام فشار دادن پدال گاز.

رها کردن خودرو به مدت طولانی چه پیامد هایی برای باتری MVM X22 خواهد داشت؟

خودروی خود را برای مدت طولانی بدون استفاده رها نکنید. اگر ماشین شما برای چند روز در یک زمان غیرفعال باشد ( یا اگر فقط در سفر های کوتاه استفاده شده باشد)، باتری زمان کافی برای شارژ مجدد نخواهد داشت. خودروی شما در صورت استفاده منظم بهترین عملکرد خود را خواهد داشت، بنابراین در صورت امکان، حداقل یکبار در هفته آن را به مدت 30 دقیقه رانندگی کنید تا موتور گرم شود و مایعات خودرو به گردش در آید. اگر برای چند هفته بدون استفاده رها شود، به احتمال زیاد باتری ماشین در استارت بعدی خودرو، دچار مشکل می شود. بهترین کار این است که از شارژ کامل آن اطمینان حاصل کنید و بررسی نمایید که سطح الکترولیت کافی باشد.

چگونه می توان تشخصی داد باتری ام وی ام X22 نیاز به رسیدگی دارد؟

تشخیص اینکه ماشین شما چه زمانی مشکل دارد آسان است، اما پی بردن به علت این مشکلات می تواند گیج کننده باشد. یک جستجوی آنلاین سریع انجام دهید تا علائم وجود مشکل در باتری ام وی ام X22 ، استارت، دینام و تعداد زیادی از مشکلات مرتبط با موتور را ببینید.

معمولاً باتری ام وی ام X22 به آرامی از بین می رود و از قبل اطلاع رسانی می کند تا مالک خودرو را در شرایط دشوار قرار ندهد. البته استثنائاتی نیز وجود دارد، مانند زمانی که خرابی داخلی در نتیجه یک سلول بد در باتری شما رخ می دهد و وقتی این اتفاق می‌افتد، احتمالاً هیچ علامت هشداری ندارید. این شرایط استثناء است و در شرایط نرمال باتری قبل از مردن علائمی را به شما اعلام می کند که رو به زوال می رود و با توجه به علائم هشدار دهنده می توانید خود را برای تعویض به موقع باتری ام وی ام X22 آماده کنید.

چه عواملی بر طول عمر باتری MVM X22  موثر اند؟

1- گرمای شدید واکنش شیمیایی درون باتری را تسریع می کند و عمر باتری را کوتاه می کند، بنابراین برخی از باتری ها با یک کاور عایق پوشانده می شوند تا تغییرات دمای شدید را کنترل کنند و باتری MVM X22 را از مرگ زودرس نجات دهد.

2- سبک رانندگی می تواند بر طول عمر باتری شما تأثیر زیادی بگذارد. راه اندازی ماشین مقدار زیادی از انرژی باتری را می گیرد، بنابراین سیستم شارژ باید برای جبران کردن شارژ از دست رفته ی باتری وارد عمل شود. این بدان معناست که اگر رفت و آمد کوتاهی دارید یا سفرهای کوتاه زیادی انجام می دهید ، باتری هرگز به طور کامل شارژ نمی شود و در بلند مدت این فرایند طول عمر باتری MVM X22 شما را کاهش خواهد داد

چه عواملی بر طول عمر باتری MVM X22 موثر اند؟

1- گرمای شدید واکنش شیمیایی درون باتری را تسریع می کند و عمر باتری MVM X22 را کوتاه می کند، بنابراین برخی از باتری ها با یک کاور عایق پوشانده می شوند تا تغییرات دمای شدید را کنترل کنند و باتری را از مرگ زودرس نجات دهد.

2- سبک رانندگی می تواند بر طول عمر باتری شما تأثیر زیادی بگذارد. راه اندازی ماشین مقدار زیادی از انرژی باتری را می گیرد، بنابراین سیستم شارژ باید برای جبران کردن شارژ از دست رفته ی باتری MVM X22 وارد عمل شود. این بدان معناست که اگر رفت و آمد کوتاهی دارید یا سفرهای کوتاه زیادی انجام می دهید ، باتری هرگز به طور کامل شارژ نمی شود و در بلند مدت این فرایند طول عمر باتری شما را کاهش خواهد داد

چگونه طول عمر باتری MVM X22 کاهش می یابد؟

برای افزایش طول عمر باتری MVM X22، آن را شارژ نگه دارید، اگر بیشتر سفرهای کوتاهی انجام می دهید که مجبور می شوید استارت های مکرر در طول روز داشته باشید، مثلاً برای رساندن بچه ها به مدرسه از خودرو استفاده می کنید یا برای انجام کارهای مختصر مختلف در اطراف شهر با خودرو رانندگی می کنید، باتری خودرو شما به اندازه زمانی که مرتب با خودرو برای مدت زمان کافی رانندگی می کنید، دوام نخواهد آورد. به گفته کارشناسان، ماشین شما برای شارژ کامل باتری MVM X22 به مقدار مشخصی زمان نیاز دارد. اگر به اتومبیل خود اجازه نمی دهید این کار را انجام دهد، باتری شما سریعتر به نقطه ای می رسد که دیگر نمی تواند شارژ را در خود نگه دارد.

باتری MVM X22سیلد اسیدی چه مدت بر روی خودرو دوام می آورد؟

باتری با تبدیل انرژی شیمیایی ذخیره شده در الکترولیت های خود به انرژی الکتریکی، انرژیِ مورد نیاز برای راه اندازی خودرو را تامین می کند و همچنین تمام سیستم های الکتریکی خودروی شما را در حالت خاموش بودن دینام موتور تغذیه می کنند.

با گذشت زمان، الکترولیت باتری سیلد اسیدی شما به علت از دست دادن آب غلیظ می شود. باتری در این شرایط معمولاً نمی تواند به راحتی ماشین شما را راه اندازی کند. در نتیجه ، شما باید هر 2 تا 3 سال یکبار باتری خود را تعویض کنید.

بیشتر اوقات ، باتری ها به دلیل عوامل خارجی و بی توجهی انسان، به مرگ زودرس می رسند اما نباید توقع داشته باشید طول عمر باتری در شرایط نرمال از این بازه ی زمانی فراتر رود و بهتر است این زمان بندی تعویض باتری mvm x22 را رعایت کنید.

 آیا دینام معیوب نیز نشانه هایی همانند باتری MVM X22 معیوب در خود نمایان می کند؟

دینامی که برق کافی را برای لوازم جانبی الکترونیکی خودروی شما تامین نمی کند، اغلب باعث کندی یا عدم کارکرد لوازم جانبی می شود. اگر متوجه شدید که پنجره هایتان بیشتر از حد معمول بالا یا پایین می رود، و یا اگر گرمکن صندلی تان خاموش می شود یا حتی اگر سرعت سنج و سایر ابزارهایتان شروع به خراب شدن کردند، ممکن است مشکل دینام داشته باشید. بسیاری از وسایل نقلیه مدرن همچنین دارای یک لیست اولویت از تجهیزات برنامه ریزی شده در خودرو هستند که به رایانه داخلی می گوید اگر دینام برق کافی را تامین نمی کند، ابتدا برق را از کجا قطع کند. به این ترتیب، اگر با دینام معیوب رانندگی کنید، قبل از قطع برق چراغهای جلو، برق رادیوی خود ( یا سایر لوازم جانبی غیرضروری) را از دست خواهید داد.

  سولفاته باتری MVM X22 به چند صورت است؟

دو نوع سولفاته در باتری خودرویی وجود دارد:

1.سولفاته نرم: اگر که به محض مشاهده ی سولفاته ها بر روی باتری خود، آن ها را برطرف کنید، از بین خواهند رفتو این نوع سولفاته که به آن برگشت پذیر گفته می شود با اعمال شارژ بیش از حد به باتری، از بین می رود و اصلاح خواهد شد.

2.سولفاته سخت: این نوع سولفاتاسیون دائمی زمانی ایجاد می شود که باتری برای هفته ها یا ماه ها در حالت کم شارژ باشد. در این زمان از آنجایی که سولفاته بسیار سفت است به هیچ شکلی قابل ترمیم نخواهد بود.

از باتری ام وی ام X22 سیلد اسیدی چگونه نگهداری کنیم؟

امروزه باتری ام وی ام X22 کار گذاشته شده روی خودرو بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است، به این معنی که برای نگهداری از اجزای داخلی نیازی به انجام کارهایی مانند افزودن آب مقطر به سلول باتری ندارید. این خبر عالی است، اما به این معنی نیست که شما نباید تلاش خود را برای مراقبت از اجزای بیرونی باتری ام وی ام X22 سیلد اسیدی خود انجام دهید. برای این که طول عمر باتری برای شما مفید باشد باید باتری ام وی ام X22 را تا حد امکان تمیز نگه دارید و در تست های ماهانه ای که انجام می دهید بر روی باتری ام وی ام X22 خود به دنبال خوردگی بوده و در اولین فرصت آن ها را از بین ببرید.

زمانی که از خودروی خود استفاده نمی کنید و آن را در پارکینگ نگهداری می کنید، در نظر داشته باشید که می بایست برای نگهداری درست از خودروی خود حداقل در هفته یکبار به مدت نیم ساعت خودروی خود را برانید، تا دینام فرصت کافی برای تامین شارژ مورد نیاز برای باتری ام وی ام x22 را داشته باشد. اگر خودروی شما به مدت طولانی خاموش بماند باتری آن به مرور زمان کم شده و در نهایت تخلیه می شود. بنابراین سعی کنید در این زمان کمی موتور خودرو را راه اندازی کنید.

 

شارژ بیش از حد باتری ام وی ام X22 چه علائمی را به دنبال دارد؟

شارژ بیش از حد باتری ام وی ام X22 یک مشکل رایج در خودروهای امروزی است. شارژ بیش از حد باتری می تواند به طور قابل توجهی طول عمر آن را کاهش دهد و کارایی آن را کاهش دهد و در موارد شدید حتی منجر به انفجار باتری شود. شارژ بیش از حد مشکلی است که تشخیص آن دشوار است. رانندگان و مالکان خودرو گاهی اوقات مراقبت صحیح از باتری را اشتباه متوجه می شوند یا مشکلاتی را که یک باتری می تواند تجربه کند را درک نمی کنند. اجتناب از شارژ بیش از حد باتری آسان و ارزان است، مثلاً می توانید اگر تمایل به استفاده از شارژر باتری دارید، از یک شارژ قطره ای هوشمند استفاده کنید که بعد از تکمیل شارژ باتری، جریان برق را به طور خودکار قطع کند و باتری را بیش از حد شارژ نکند.

در نتیجه ولتاژ بسیار زیاد، پس از اینکه باتری ام وی ام x22 به شارژ کامل رسید، جریان بیش از حد به باتری وارد می شود. این باعث تجزیه آب در الکترولیت و پیری زودرس می شود. در نرخ های بالای شارژ، باتری به تدریج گرم می شود. همانطور که گرمتر می شود جریان بیشتری را می پذیرد و حتی بیشتر گرم می شود. به این حالت فرار حرارتی می گویند و می تواند باتری را در عرض چند ساعت از بین ببرد.

باتری ام وی ام x22 چه فرایندی را در خودرو طی می کند؟

 درک باتری ماشین شما و نحوه عملکرد آن ضروری است. هنگام روشن کردن وسیله نقلیه، یک واکنش شیمیایی در باتری mvm x22 رخ می دهد و انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند. این انرژی الکتریسیته به موتور استارت فرستاده می شود تا موتور را راه اندازی کند سپس، به سایر اجزای الکتریکی مانند شمع‌ها، انژکتورهای سوخت، چراغ‌های جلو، دینام و غیره ارسال می‌شود. سپس دینام با تولید برق ، باتری را در حین کارکردن وسیله نقلیه شما شارژ می کند.

چگونه از سولفاته زدن باتری ام وی ام X22 جلوگیری کنیم؟

اگر می خواهید با افزایش حداکثر طول عمر باتری ام وی ام X22 خود در هزینه و زمان خود صرفه جویی کنید، جلوگیری از سولفاته شدن باتری ساده ترین روش است. لطفاً برای جلوگیری از سولفاته شدن بیش از حد باتری، باتری سیلد اسید خود را تا حد امکان به طور کامل شارژ کنید و باتری ام وی ام X22 خود را برای مدت طولانی خالی و بدون شارژ رها نکنید. هرچه نگهداری کمتری از باتری ماشین انجام دهید، کریستال سولفات سرب سریعتر شکل می گیرد و به صفحات باتری ام وی ام X22 شما می چسبد.

اگر مشکوک هستید که باتری ام وی ام X22 شما دچار سولفاته شده است، سریعاً از یک متخصص خبره کمک بگیرید چرا که در صورت تشخیص و درمان سریع می توانید باتری MVM X22 خود را حد اقل برای مدتی بازیابی کنید اما در صورتی که دیر متوجه این موضوع شوید و یا از بین بردن سولفاته های باتری را پشت گوش بیندازید، باتری شما به سمت فرسودگی می رود.

چه زمانی باید وضعیت باتری MVM X22 را برسی کنیم؟

عوامل زیادی می توانند باعث از کار افتادن باتری ها در هر زمانی از سال شوند. اینها شامل شارژ بیش از حد، شارژ کم و گرمای بیش از حد است. شارژ بیش از حد می تواند باتری mvm x22 را خیلی سریع با گرم کردن بیش از حد و تاب برداشتن صفحات سلول از بین ببرد. شارژ کم می تواند عمر باتری را با اجازه دادن به صفحات برای همیشه سولفاته شدن ، کوتاه کند. برای جلوگیری از ایجاد چنین شرایط هایی باید مدام باتری را تست کنید.

منتظر نمانید تا در کنار جاده گیر بیفتید تا مجبور شوید سلامت کلی باتری MVM X22 خود را بررسی کنید. قبل از این که باتری MVM X22 شما را در شرایط بد قرار دهد، براکت ها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که باتری MVM X22 را به اندازه کافی محکم نگه می دارند و کابل ها به اندازه ی کافی سفت هستند، براکت های شل طول عمر باتری MVM X22 را کوتاه می کنند. اگر باتری MVM X22 شما بیش از سه سال عمر دارد، هوشمندانه است که ولتاژ آن را بررسی کنید و ببینید اگر که نیاز به تعویض دارد، در اولیت فرصت این کار را انجام دهید.

زمانی که ضعیف شدن نور چراغ های جلویی خودرو را مشاهده کردید، پی خواهید برد که ممکن است باتری MVM X22 در خودروی شما ضعیف شده باشد و یا به کل عمر آن رو به اتمام باشد. در این مواقع است که باید به فکر بررسی آن بیفتید؛ ببینید که آیا باید تعویض شود یا خیر. می توانید با استفاده از مولتی متر که دستگاهی برای تست باتری است، ولتاژ آن را بررسی کنید و در صورتی که از فرسودگی آن اطمینان حاصل کردید اقدام به تعویض آن نمایید. اینکه موتور خودروی شما روشن یا خاموش باشد و این اتفاق رخ دهد نیز امری مهم است که باید در نظر گرفته شود. در صورتی که موتور روشن باشد؛ مشکل از دینام است و به باتری مربوط نمی شود.

چه مواردی می تواند به تشکیل سولفاته در باتری MVM X22 کمک کند؟

باتری MVM X22 از مجموعه ای از شبکه های سربی غوطه ور در الکترولیت تشکیل شده است که در واقع همان اسید سولفوریک است. باتری زندگی سختی را در خودرو پشت سر می گذارند، چرا که در معرض تغییرات شدید و سریع دما در داخل محفظه موتور قرار می گیرند، یا مثلاً از یک روز گرم تابستان به دمای سرد در زمستان می روند و در هر دو شرایط باید سازش داشته و عملکرد خود را حفظ کنند. همه ی این موارد می تواند باعث شود که الکترولیت باتری MVM X22 شما مقداری از آب خود را از دست بدهد و شرایط برای ایجاد سولفاته بیش از پیش در باتری خودرو شما فراهم شود.

باتری MVM X22 چه موارد استفاده ای در خودرو دارد؟

مهمترین کاری که باتری MVM X22 انجام می دهد روشن کردن موتور است. هنگامی که موتور روشن می شود دینام انرژی مورد نیاز اجزاء الکترونیکی خودرو را تولید می کند و همچنین باتری MVM X22 را شارژ می کند اما چون دینام در زمانی که موتور خودرو خاموش است کار نمی کند، سیستم استارت از نیرویی که در باتری MVM X22 ذخیره می شود استفاده می کند.

در حالی که موتور خاموش است، نیروی ذخیره شده در باتری MVM X22 شما برای تامین انرژی تمام برق مورد نیاز ماشین شما از جمله رادیو، شیشه ها یا هر چیزی که ممکن است در ماشین خود روشن یا شارژ کنید، استفاده می شود، اما نباید برای راه اندازی سیستم های الکتریکی در ماشین خود برای مدت طولانی در حالی که موتور کار نمی کند، اقدام کنید چرا که شما در معرض خطر خالی شدن باتری MVM X22 و سپس نداشتن قدرت کافی برای روشن کردن مجدد موتور مواجه هستید.

 چه چیزی سبب تخلیه ی شارژ باتری MVM X22 می شود؟

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است روزی سبب دشارژ شدن باتری شوند و شما می بایست به آن ها توجه نمایید:

آب و هوای نا مساعد: اگر هوا گرم باشد (بالای ۱۰۰ درجه) یا خیلی سرد( منفی ۱۰ درجه) ، باتری خودروی شما ممکن است آسیب ببیند. رها کردن خودرو در هر دو حالت برای مدت طولانی باعث تجمع سولفات می شود که منجر به عمر باتری کوتاه تر می شود.

باتری قدیمی: میانگین طول عمر باتری خودرو حدود دو تا سه سال است، بنابراین ممکن است گاها، زمانی که می خواهید باتری خودروی خود را شارژ کنید؛ زود به زود شارژ آن کم شود.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *