امداد باتری, ماشین های ژاپنی

باتری تویوتا کرولا + قیمت باتری کرولا

خرید باتری کرولا با ارسال و نصب رایگان

با اینکه تویوتا بر اساس معرفی مدل کرولا در ژاپن در سال ۱۹۶۶، پنجاه سالگی این مدل را جشن می‌گیرد، ولی باید به این نکته نیز اشاره کرد که این کمپانی فروش کرولا در ایالات متحده را تا قبل از سال ۱۹۶۸ آغاز نکرده است. این واگن ۱۹۷۰ از اواخر دوران نسل اول کرولا، E10 کرولا می‌آید. این خودروی جمع‌وجور دیفرانسیل عقب در فرم‌های کوپه، سدان و ۲ در واگن (چیزی شبیه به شوتینگ بریک» ارائه می‌شد.

باتری تویوتا کرولا چند آمپر است ؟

ظرفیت باتری اصلی: ۴۵ آمپر ساعت

ولتاژ باتری: ۱۲ ولت

مدل باتری: سیلد اتمی

چینش قطبها: پایه بلند قطب چپ

قیمت باتری تویوتا کرولا :

لیست قیمت باتری 45 آمپر تویوتا کرولا :

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری 50 آمپر کاسپین صباباتری1490000
باتری 50 آمپر واریان صبا باتری1550000
باتری 50 آمپر زیتکستماس بگیرید
باتری 50 آمپر برناتماس بگیرید
باتری 50 آمپر شارکتماس بگیرید
باتری 50 آمپر اوربیتال سپاهان باتری2150000
باتری 50 آمپر سوزوکی2420000
باتری 50 آمپر ولتاتماس بگیرید

توجه داشته باشید که در برخی از مدل های ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ تویوتا کرولا باتری با ظرفیت ۳۵ آمپر نصب می شود

لیست قیمت باتری کرولا 35 آمپر :

برند باتریقیمت باتری (تومان)
باتری کاسپینتماس بگیرید
باتری واریانتماس بگیرید
باتری شارکتماس بگیرید
باتری اوربیتال 2150000
باتری سوزوکی2400000
باتری اوربیتال گلدتماس بگیرید
برنا باتریتماس بگیرید
باتری ولتاتماس بگیرید

باتری فابریک ماشین تویوتا کرولا یک باتری با ظرفیت ۴۵ آمپر ساعت ترمینال معکوس است. حداکثر فضا برای باتری تویوتا کرولا (طول×عرض×ارتفاع): 2۰ × 1۲ × ۲۳ سانتی متر (CM) است.

عمر باتری ماشین تویوتا کرولا

باتری تویوتا کرولا حدودا ۲ الی ۳ سال عمر مفید معادل ۵۰۰۰۰ کیلومتر عمر مفید خواهد داشت. لازم به ذکر است عمر باتری وابسته به نحوه کارکرد و تعداد استارت خودرو نیز دارد. برای خودروهای عمومی نظیر تاکسی‌ها عمر باتری کمتر از مقدار میانگین است.

اغلب بعد از چند سال کیفیت عملکرد باتری خودرو کرولا شما کاهش خواهد یافت. به طور مثال شیشه بالابر در زمان خاموش بودن ماشین به درستی عمل نمی‌کند یا کیفیت و قدرت نور چراغ‌های خودرو تویوتا کرولای شما کمتر خواهد شد. اگر در زمان استارت زدن، برق پشت آمپر قطع شده و ماشین روشن نمی‌شود، بهتر است هرچه سریع‌تر باتری ماشین خود را عوض کنید.

نسل دوم: تویوتا کرولا SR5 کوپه مدل ۱۹۷۴
2nd_title_01
تویوتا در دهه ۱۹۷۰، نسل دوم از کرولا را به بازار معرفی کرد که این کوپه، در تریم اسپورتی SR5 است. SR5 از یک پیشرانه بزرگتر و قدرتمندتر ۱.۶ لیتری استفاده می‌کرد. بعد از این نسل بود که کرولا تبدیل به دومین مدل وارداتی پرفروش در امریکا، پس از فولکس‌واگن بیتل شد.

نسل سوم: تویوتا کرولا SR5 اسپورت کوپه مدل ۱۹۷۵
3rd_title_01
در طول نسل سوم کرولا که در فاصله سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۹ به بازار ارائه می‌شد، تویوتا به رقم ۵ میلیون در تولید این کامپکت محبوب رسید. تویوتا باز هم یک کوپه SR5 از این نسل به همراه آورده که اسپورتی‌ترین نسخه در سری کرولا محسوب می‌شد.

نسل چهارم: تویوتا کرولا SR5 کوپه مدل ۱۹۸۳
4th_title_01
نسل چهارم کرولا که در سال ۱۹۷۹ به بازار معرفی شد، نقطه عطف دیگری را در کمپانی تویوتا به خود دید؛ جایی که ۱۰ میلیونمین کرولا در مارس ۱۹۸۳ از خط تولید خارج گردید. همچنین این آخرین نسلی بود که از فرمت دیفرانسیل عقب در تمام نسخه‌ها استفاده می‌کرد؛ چرا که نسل پنجم کرولا، پس از معرفی در سال ۱۹۸۴، به صورت دیفرانسیل جلو ساخته می‌شد.

نسل پنجم: تویوتا کرولا GT-S لیفت‌بک مدل ۱۹۸۵
5th_title_01
حتی پس از همه‌گیر شدن طرح دیفرانسیل جلو در سراسر سری کرولا، باز هم برخی مدل‌ها به صورت دیفرانسیل‌عقب باقی ماندند. این لیفت‌بک مدل ۱۹۸۵ با کد شناسایی AE86، یکی از این مدل‌ها بود. این نام در حال حاضر در جامعه دریفت‌بازها تبدیل به یک افسانه شده و شخصیت خاصی باری کرولا‌های دیفرانسیل عقب ایجاد کرده است.

نسل ششم: تویوتا کرولا GT-S کوپه مدل ۱۹۸۸
6th_title_01
وقتی از ورود کرولا به بازار ایالات متحده، دقیقاً ۲۰ سال می‌گذشت، تیوتا نسل ششم از این مدل را ارائه داد که در آن، سیستم دیفرانسیل عقب به صورت کامل کنار گذاشته شده بود. امّا در عین حال، هنوز یک کوپه اسپورت در سری کرولا وجود داشت که نمونه‌ای از آن را در تصویر می‌بینید.

نسل هفتم: تویوتا کرولا DX مدل ۱۹۹۶
7th_title_01
این خودرو دقیقاً زمانی آمد که پروسه «کاهش هیجان» کرولا آغاز گردید. در خلال سال‌های ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۷، کرولا ابعاد بزرگتری پیدا کرده بود و رسماً یک «کامپکت» به شمار می‌آمد. همچنین تنها نسخه‌های سدان و واگن در بازار ایالات متحده به فروش می‌رسیدند و دیگر خبری از کوپه‌های اسپورتی نبود.

نسل هشتم: تویوتا کرولا LE مدل ۱۹۹۸
8th_title_01
از سال ۱۹۹۷، تویوتا تمام کرولا‌های امریکای شمالی را در ایالات متحده تولید می‌کرد. نسل هشتم این مدل تنها به صورت سدان عرضه می‌شد و نسخه «واگن» از بازار امریکا کنار رفت. پیشرانه استاندارد این نسل، یک موتور ۱.۸ لیتری بود که بعداً‌ در سال ۲۰۰۰، تکنولوژی زمان‌بندی سوپاپ‌ متغیر VVT-i به آن افزوده شد.

نسل نهم: تویوتا کرولا LE مدل ۲۰۰۶
9th_title_01
تویوتا در نسل نهم کرولا، بار دیگر دامنه این مدل را توسعه داد و یک نسخه با ویژگی‌های اسپورت با نام XRS برای این سدان اضافه گردید. قدرت ۱۷۰ اسب‌بخاری این مدل از همان پیشرانه چهار سیلندری تأمین می‌شد که در آن زمان در مدل اسپرت «سلیا» نیز به کار می‌رفت. همچنین مدل هاچ‌بک «ماتریکس» که بر اساس کرولا ساخته شده بود، در طول این نسل از راه رسید که در فاصله سال‌های ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۸ در دسترس مشتریان قرار داشت.

نسل دهم: تویوتا کرولا XRS مدل ۲۰۰۹
10th_title_01
نام XRS برای نسل دهم کرولا که در سال ۲۰۰۹ به بازار معرفی شد، بازگشتی دوباره داشت. این نسل از کرولا هنوز هم به صورت یک سدان ۴ در ارائه می‌شد و همانند مدل هم‌خانواده و بسیار نزدیک «ماتریکس» هاچ‌بک، بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ در بازار حاضر بود. این مدل همچنان شهرت «کرولا» را به عنوان یک وسیله نقلیه مقرون‌به‌صرفه برای جابجایی‌های روزانه حفظ کرد؛ اگر چه هیجان چندانی در خود نداشت.

نسل یازدهم: تویوتا کرولا SE مدل ۲۰۱۷
11th_title_01
و اکنون به زمان حال می‌رسیم؛ نسل یازدهم کرولا که تغییرات تازه‌ای برای مدل ۲۰۱۷ پیدا کرده است. در جدیدترین کرولا، برای آنهایی که علاقه زیادی به جشن گرفتن تولد یکی از باسابقه‌ترین نام‌ها در صنعت اتومبیل دارند، یک مدل ویژه ۵۰ سالگی نیز ارائه شده که با برخی نشان‌‌ها و طراحی‌های خاص در بدنه و کابین در دسترس قرار می‌گیرد.

مزایای نصب باطری توسط امداد باتری :

– نصب باطری فابریک : اگرچه ممکن است خودروی شما با یک باطری غیرفابریک هم روشن شود اما کارخانه سازنده، سیستم الکترونیکی خودرو را برای یک باطری با مشخصات و ظرفیت خاص طراحی نموده است. بنابراین برای آسیب نرسیدن به خودرو ضروری است باطری فابریک خودروی خود را نصب نمایید؛ از سوی دیگر استفاده از باطری غیر فابریک باعث ابطال گارانتی خودروی شما خواهد شد. باطری های عرضه شده توسط اورژانس باتری دارای استاندارد کارخانه سازنده و مورد تایید نمایندگی های مجاز خودروی شما می باشند.

– گارانتی تعویض باطری نصب شده: باطری های نصب شده دارای گارانتی تعویض در سراسر کشور هستند. در هر نقطه از کشور و در ۲۴ ساعت شبانه روز، در محل شما، باطری نصب شده در صورتی که مشکل داشته باشد؛ تعویض خواهد شد.

– نصب باطری با تاریخ تولید جدید و سریال اصلی: کیفیت و کارایی یک باطری تاریخ گذشته به مراتب کمتر از یک باطری تولید جدید می باشد.حتی هنگامی که باتری ماشین برای مدتی در فروشگاه‌ها و یا انبارها انباشته می‌شوند ممکن است قدرت خود را از دست بدهند. بنابراین باتری‌هایی را که در شش ماه اخیر تولید شده‌اند را انتخاب کنید. متاسفانه افرادی سودجو اقدام به واردات و فروش باطری های تاریخ گذشته با سریال تقلبی نموده اند. تمامی باطری های عرضه شده در امدادباتری تولید جدید بوده و سال ساخت در کارت گارانتی نیز درج می گردد.

– تعویض باطری توسط افراد متخصص و برخوردار از دانش فنی روز: تعویض باتری خودرو توسط افراد فاقد دانش فنی ممکن است موجب وارد آمدن آسیب جدی به سیستم برقی خودرو شود. کارشناسان امدادباتری دوره های فنی و تخصصی برق و الکتریک خودرو را گذرانده اند فلذا با سیستم های برقی و الکترونیک خودروهای داخلی و خارجی کاملاً آشنایی و مهارت دارند به همین دلیل موارد ریز بسیار مهمی مانند نصب باتری مناسب شرایط آب و هوایی منطقه محل سکونت شما را در نظر می گیرند

بررسی رانندگی تویوتا کرولا

حین رانندگی با تویوتا کرولا جدید به‌عنوان یک سدان خانوادگی، باید سواری پرشتاب و سرشار از هیجان را تا حد زیادی به دست فراموشی سپرد. سواری کرولا نرم و نسبتا آرامش‌بخش بوده و در قیاس با برخی محصولات کره‌ای آسایش بیشتری را نصیب سرنشینان خود می‌کند؛ البته ضربات ناشی از دست‌اندازهای سطح جاده گاهی اوقات در کابین قابل احساس هستند. همچنین باوجودآنکه فرمان برقی حس چندانی را به دستان راننده انتقال نمی‌دهد، اما وظیفه خود را به‌درستی و با دقت تمام انجام داده و دستورات صادره از سوی راننده را موبه‌مو مرحله اجرا درمی‌آورد. سکوت نسبی پیشرانه قابل‌تحسین است و موتور در هماهنگی کامل با گیربکس 4 سرعته خودکار عمل می‌کند. جعبه‌دنده نیز از دقت و لطافت بالایی در عملیات تعویض دنده‌ها سود می‌برد؛ فقدان قابلیت تعویض دستی دنده‌ها از معایب گیربکس تویوتا کرولا 2014-2015 محسوب می‌شود. کیفیت ترمزها نیز نسبت به قبل ارتقا یافته و اطمینان خاطر بیشتری را در راننده پدید خواهد آورد.

نقد و بررسی ارزش خرید

تویوتا کرولا 2014-2015 به‌عنوان یک سدان شهری از مزایایی همچون سواری نسبتا نرم، عملکرد فنی متقاعدکننده‌ و دوام فنی بالا سود می‌برد، اما مواردی نظیر عدم چالاکی کافی در قیاس مزدا 3 و هیوندای النترا، سطح پایین‌تر امکانات رفاهی-ایمنی و بازار خرید و فروش ضعیف‌تر نسبت به رقبا باعث شده تا تویوتا کرولا E170 در صدر اولویت‌های بسیاری از مشتریان ایرانی قرار نداشته باشد. البته عده‌ای دیگر نیز کیفیت ساخت بالا، دوام فنی و اصالت برند سازنده را برتر از هر مزیت دیگری دانسته و تویوتا کرولا 2014-2015 را شایسته تشویق و تحسین می‌دانند. به‌هرروی، درنهایت این موضوع بر عهده مشتری خواهد بود که نیازهایش را بسنجد و قصد خود مبنی بر خرید یک سدان اقتصادی، کم‌مصرف و مطمئن مانند کرولا را به مرحله انجام برساند یا اینکه به سراغ خودروهایی نظیر مزدا 3، کیا سراتو و هیوندا النترا برود و آن‌ها را مناسب‌تر از سدان ژاپنی بیابد.

معایب تویوتا کرولا

عملکرد فنی ضعیف‌تر از رقبا

تویوتا کرولا نسل یازدهم با یک پیشرانه 2 لیتری 4 سیلندر میهمان بازار خودرو کشورمان شده است. این پیشرانه توان تولید 143 اسب بخار قدرت در 6200 دور در دقیقه و 187 نیوتن‌متر گشتاور در 3600 دور در دقیقه را دارد و چنین نیرویی را از طریق یک گیربکس 4 دنده‌اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. تویوتا کرولا برای رساندن سرعت خود از 0 به 100 کیلومتربرساعت به حدود 11 ثانیه زمان نیاز دارد و مصرف ترکیبی آن نیز 7.7 لیتر در هر صد کیلومتر است که برای یک سدان خانوادگی مصرف مناسبی به‌نظر می‌رسد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی کمتر در مقایسه با رقبا

تویوتا کرولا E170 با دو تیپ XLI و GLI در بازار ایران حضور دارد که تیپ GLI نمونه فول این خودرو محسوب می‌شود و در مقایسه با تیپ XLI از امکانات بیشتری برخوردار است. کرولا در بازارهای جهانی یک خودرو اقتصادی به‌شمار می‌رود، به همین دلیل از آپشن‌های متنوعی برخوردار نیست که منطقی هم به‌نظر می‌رسد. اما این خودرو در بازار کشور ما در زمره خودروهای اقتصادی قرار نمی‌گیرد و خریداران انتظار آپشن‌های به‌مراتب بروزتری را از این سدان ژاپنی دارند.

ازجمله آپشن‌ها و امکانات رفاهی که در تویوتا کرولا به‌کاررفته است می‌توان به کروز کنترل، سنسورهای جلو و عقب، مانیتور 7 اینچی به همراه 6 بلندگو، سیستم ورود بدون کلید، آینه‌های جانبی برقی و چند آپشن اشاه کرد. در مقایسه آپشن‌ها و امکانات رفاهی تویوتا کرولا با رقبا، بازهم کفه ترازو به نفع خودروهایی همچون مزدا 3، هیوندای النترا 2014 یا کیا سراتو وارداتی سنگینی می‌کند.

بازار خرید و فروش ضعیف‌تر نسبت به رقبا

بازار خرید و فروش ضعیف را نیز می‌توان در فهرست معایب تویوتا کرولا محسوب کرد. تویوتا کرولا علی‌رغم این‌که در جهان خودرو پرفروشی محسوب می‌شود و در ایران نیز علاقه‌مندان بسیاری دارد، در مقایسه با سایر خودروهای همرده از بازار خریدوفروش ضعیف‌تری برخوردار است. دلیل بازار خریدوفروش ضعیف‌تر کرولا را باید در آپشن‌های کمتر و پیشرانه کم‌توان این خودرو جستجو کرد که خریداران جوان‌تر را که به دنبال خودروهایی اسپرت و پرشتاب هستند، به سمت محصولاتی همچون مزدا 3 نیو سوق می‌دهد.

چرا خدمات اورژانس باتری

  • ارسال و نصب رایگان باتری تویوتا کرولا به صورت شبانه روزی در کمتر از یک ساعت
  • قیمت مناسب و پایین تر از عموم فروشگاه های سنتی سطح شهر
  • تحویل داغی باتری فرسوده ، قیمت های اعلام شده در وبسایت با احتساب دریافت داغی باتری هم آمپر میباشد . در صورت نبود داغی باتری کهنه بابت هر آمپر کسری،  مبلغی به قیمت باتری تویوتا کرولا اضافه میگردد.
  • کنترل سلامت سیستم برق خودرو تویوتا کرولا توسط کارشناسان اورژانس باتری به صورت رایگان
  • امکان پرداخت هزینه در محل پس از نصب باتری توسط کارت خوان سیار
  • خرید باتری اصلی با تاریخ تولید جدید به همراه گارانتی معتبر و ضمانت نامه کتبی
  • امکان انتخاب از بین برندهای مختلف ایرانی و خارجی
  • امکان خرید در تمام  روز سال حتی تعطیلات رسمی کشور و ایام نوروز
  • نصب باتری مناسب برای تویوتا کرولا و رعایت استاندارد کارخانه سازنده و باطل نشدن گارانتی خودرو

نشانه های خرابی باتری تویوتا کرولا :

  • بعد از اینکه ماشین چند ساعت خوابیده بود، ماشین استارت نزند.
  • ماشین زمان استارت زدن صدای تق تق بدهد.
  • برق از پشت آمپر قطع شود.
  • خودرو استارت نمی خورد و روشن نمی شود.
  • از عمر باتری  حدود 2 سال یا حدود ۴۰۰۰ کیلومتر گذشته است.
  • صدای استارت کرولا تغيير پيدا کرده است و خودرو اصطلاحا به زور روشن میشود.
  • هنگام استارت زدن، خودرو صدای تق تق ویا یک تیک کوچک” می دهد.
  • برق پشت آمپر کرولا وجود دارد ولی خودرو روشن نمی شود.
  • درب خودرو با ريموت باز نمی شود و  یا سیستم صوتی کار نکند.
  • با توجه به نشانگر روی باتری، نشانگر سلامت باتری تغيير رنگ داده است.
  • در حالت خاموش بودن خودرو چراغ های خودروی تویوتا کرولا کم نور شده است.
  • شکل ظاهری باتری تغيير پيدا کرده است مثلا باتری باد کرده، از آن اسيد نشت کرده و یا قطب های باتری ذوب شده است.

چرا تعویض به موقع باتری کرولا اهمیت زیادی دارد؟

هنگامی که باتری کرولا شما به سه سالگی رسید، مراقب علائم خرابی باتری مانند استارت های متعدد و راه اندازی کند موتور باشید تا مشخص کنید چه زمانی باید تعویض باتری کرولا خود را انجام دهید. همچنین با آزمایش ولتاژ نیز می توانید، زمان نیاز به تعویض باتری تویوتا کرولا را پیش‌بینی کنید. تعویض باتری در زمان مناسب می تواند به شما در صرفه جویی در هزینه و وقت کمک کند و باعث شود با مشکلات مربوط به باتری کرولا فرسوده دست و پنجه نرم نکنید.برای این که بتوانید تعویض باتری کرولا را در همان بازه زمانی 3 ساله انجام دهید، لازم است شرایط مناسب را برای نگهداری باتری فراهم کنید. منظور از شرایط مناسب این است که باتری را در دمای استاندارد نگهداری کنید و اجازه ندهید باتری در دمای بالاتر قرار بگیرد، چرا که این اتفاق می تواند طول عمر باتری خودرو را به طرز چشمگیری کاهش دهد. هچنین لازم است باتری را با شارژ حداکثر نگهداری کنید تا در اثر کمبود شارژ آسیب جبران ناپذیری به باتری شما وارد نشود.

عملکرد باتری کرولا در زمستان متفاوت است؟

به طور کلی باتری تویوتا کرولا در سرما عملکرد خوبی ندارد. رانندگانی که در مناطقی زندگی می کنند که برف و شرایط آب و هوایی سرد دارند، باید مراقب باتری ماشین خود به خصوص در طول زمستان باشند. اگر هوا به اندازه کافی سرد شود، واکنش های شیمیایی باتری مناسب تویوتا کرولا شما شروع به کند شدن خواهند کرد. در هوای سرد به دلیل سفت شدن روغن موتور، مقدار انرژی بیشتری برای راه اندازی موتور خودرو خواسته می شود. این فرایند به سرعت کاهش طول عمر باتری کرولا را از بین می برد زیرا برای روشن کردن موتور به دریافت قدرت بسیار بیشتری نیاز دارید و باتری کرولا را تحت فشار قرار می دهید.

تست باتری کرولا چرا حائز اهمیت است؟

باتری کرولا شما با استفاده مجدد از انرژی حاصل دینام در هنگام رانندگی شارژ می شود، به همین دلیل است که اگر وسیله نقلیه شما برای مدت طولانی در پارکینگ بدون حرکت قرار بگیرد، باتری خودرو شما ممکن است از بین برود و نیاز به تعویض باتری پیدا کنید. حقیقت این است که بسیاری از رانندگان، تا زمانی که باتری خودرو کاملاً از کار نیفتاده است، به فکر آن نیستند و این می تواند خطرناک باشد. هیچ کس نمی خواهد در وسط ناکجا آباد گیر کند تنها به این دلیل که تعویض باتری کرولا خود را به موقع انجام نداده است. بنابراین، چگونه متوجه شویم که زمان تعویض باتری خودرو فرا رسیده است؟ تنها کافیست باتری حودرو خود را مرتباً تست کنید و از وضعیت سلامت باتری اطلاع کافی داشته باشید تا بتوانید تعویض باتری کرولا را در زمان مناسب انجام دهید.

در زمستان چه شرایطی برای باتری کرولا ایجاد می شود؟

باتری کرولا می تواند تا چهار سال دوام بیاورد اما این بدان معنا نیست که باید چهار سال بین آزمایش آنها فاصله بگذارید. برخی چیزها می توانند به باتری خودرو شما فشار وارد کنند. به عنوان مثال، در طول زمستان تقاضای زیادی برای دریافت انرژی از باتری کرولا خواهید داشت، زیرا از سیستم هایی مانند روشنایی و گرمایش بسیار بیشتر استفاده خواهید کرد و از طرفی روغن موتور سفت شده، راه اندازی موتور را سخت تر می کند.

هوای سرد می تواند عمر باتری کرولا شما را کاهش دهد، زیرا دمای پایین می تواند بر واکنش های شیمیایی لازم برای کارکرد آن تأثیر بگذارد. این دلیل عمده ای است که چرا خرابی ها در زمستان شایع تر است و چرا ممکن است گاهی اوقات در صبح های یخبندان در روشن کردن موتور خود با مشکل مواجه شوید.

عملکرد باتری کرولا در تابستان به چه صورت است؟

ظرفیت باتری خودرو در تابستان و هوای گرم بسیار بالاتر از ظرفیت باتری در زمستان است. توجه داشته باشید که دمای بالا عمر کلی باتری را کوتاه می کند. دلایل اصلی آن شامل این موارد می باشد: همانطور که باتری خودرو در حال انجام واکنش های شیمیایی می باشد، دمای آن بالا است و با افزایش دمای هوای بیرون، دمای باتری به درجه بالاتر از آن می رسد. به مرور زمان سبب تبخیر آب مقطر باتری خواهد شد و این باعث کاهش محلول الکترولیت و در نهایت ضعیفی باتری خودروی شما می شود. همچنین در دمای بالای هوا، به مرور زمان خوردگی هایی بر روی باتری خودرو تشکیل خواهد شد و این خوردگی ها که به اصطلاح «سولفاته شدن» نام دارند سبب کاهش عمر باتری خواهد شد.

چرا می گویند زمان قاتل باتری کرولا است؟

زمان یک قاتل بزرگ برای باتری کرولا است. به طور میانگین باتری خودرو پس از دو تا سه سال به طور کامل از بین می رود. اگر در مناطقی هستید که در زمستان های سردی به سر می برید، باتری ماشین شما عمر کوتاه تری دارد. مراقب تاریخ تولید باتری و علائم هشدار دهنده خرابی باتری کرولا خود باشید. فراموش نکنید که باتری خود را به طور منظم تست کنید.مدت زمان استفاده نشدن باتری کرولا به دلیل پارک بودن خودرو از عوامل تاثیر گذار بر طول عمر باتری است. هر چه بیشتر به خودرو خود استراحت دهید، احتمال روشن شدن ماشین شما کمتر می شود. باتری کرولا توسط دینام شارژ می شود که فقط در صورت روشن بودن ماشین فعال می شود. اگر برای مدتی قادر به رانندگی با ماشین خود نیستید، ارزش آن را دارد که روی یک شارژ مناسب باتری سرمایه گذاری کنید. زمان چیزی نیست که بتوانید آن را تحت کنترل قرار دهید اما با پیگیری وضعیت سلامت باتری کرولا ، می توانید برای بدترین اتفاقات آماده باشید و در شرایط سخت قرار نگیرید.

چگونه از شارژ باتری کرولا اطمینان حاصل کنیم؟

ممکن است فکر کنید که لازم است چند بار در هفته با خودرو به بیرون از خانه بروید تا باتری کرولا شما به خوبی کار کند، اما این برای حفظ سلامت باتری کرولا ی شما کافی نیست. اگر از ماشین خود فقط برای سفرهای کوتاه استفاده می کنید یا آن را برای روزها در یک زمان پارک نگه دارید، باتری کرولا زمان کافی برای شارژ مجدد نخواهد داشت. برای اینکه باتری کرولا ی خود را به اندازه کافی شارژ نگه دارید، توصیه می کنیم خودرو را یک بار در هفته به مدت حداقل 30 دقیقه، ترجیحاً با سرعت بزرگراه برانید تا اطمینان حاصل شود که باتری ماشین شما به تقویت مورد نیاز خود می رسد.

 زمانی که باتری کرولا شارژ کامل را دریافت نمی کند، زودتر به پایان عمر خود نزدیک خواهد شد. این می تواند به دلیل وجود دینام معیوب نیز رخ دهد. در برخی مواقع ممکن است شما در جاده باشید و متوجه شوید که نور چراغهای جلویی خودرو ضعیف شده اند. در این لحظه باید بدانید که به احتمال زیاد این مشکل می تواند ناشی از دینام معیوب باشد زیرا این دینام است که در حین رانندگی شما انرژی مورد نیاز را برای باتری فراهم می کند تا این قطعه بتواند برق رسانی را به درستی بر سیستم های الکتریسیته انجام دهد.

طول عمر باتری کرولا چقدر است؟

آنچه معدود رانندگان خودرو می دانند این است که دمای بالا در تابستان های بسیار گرم، عمر باتری کرولا را به طرز چشمگیری کاهش می دهد. رانندگان اغلب در زمستان ، هنگامی که باتری قدیمی توان ذخیره انرژی خود را تا حدود زیادی از دست می دهد، به یاد این عضو مظلوم می افتند. درجه حرارت بالا منجر به آسیب دیدن ساختار باتری کرولا ی شما می شود که باعث می شود باتری سریعتر پیر شود. کارشناسان توصیه می کنند که باتری خودرو به طور مرتب توسط فرد متخصص بررسی شود. گرچه باتری کرولا در صورت مراقبت مناسب می تواند بیشتر از سه سال دوام بیاورد، اما اکثراً باتری ماشین طی سه سال استفاده روزانه در شرایط عادی، فرسوده و ناکارآمد می شود.

عملکرد باتری کرولا در خودرو چگونه است؟

درست مانند ریموت تلویزیون یا مسواک برقی فانتزی، ماشین شما برای عملکرد مناسب به باتری نیاز دارد. وقتی باتری کرولا شما از بین می رود، ماشین شما روشن نمی شود و شما را در شرایط نامناسب گیر می اندازد. قطعاً می دانید که باتری ماشین شما مهم است، اما آیا واقعاً می دانید که چگونه موتور، چراغ ها و رادیو شما را زمانی که دینام غیر فعال است، تغذیه می کند؟ باتری کرولا شما در واقع دستگاهی است که انرژی شیمیایی را به الکتریسیته تبدیل می کند. باتری از تعدادی سلول تشکیل شده است که این سلول ها انرژی شیمیایی را ذخیره کرده و در زمان نیاز به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. این انرژی الکتریکی همان چیزی است که تجهیزات الکترونیکی خودرو شما را تغذیه می کند.

وقتی صحبت از باتری تویوتا کرولا و سیستم الکتریکی خودروی شما می شود، در واقع قلب و روح خودروی شماست. آخرین چیزی که می خواهید این است که با یک باتری مرده سرگردان بمانید پس هر چه بیشتر د رمورد باتری و سیستم الکتریکی خود بدانید، کمتر احتمال دارد که گیر بیفتید. به طور متوسط یک باتری خودرویی 3 تا 4 سال دوام می آورد اما عادات رانندگی و قرار گرفتن در معرض عوامل شدید می تواند عمر باتری ماشین شما را کاهش دهد. به طور مثال شما تنها از خودروی خود برای رفتن به کلاس که پنج دقیقه راه است استفاده می کنید. بنابراین طبیعتا باتری شما نمیتواند شارژ شود و به تدریج و زودتر از موعد آن فرسوده خواهد شد.

گذر زمان چگونه بر طول عمر باتری کرولا تاثیر می گذارد؟

در طول عمر باتری کرولا ، واکنش های تخلیه شارژ هزاران بار اتفاق می افتد و هر چرخه کمی صفحات را فرسوده می کند. همانطور که باتری خودرو شما ظرفیت خود را از دست می دهد، استارت خودرو ضعیف تر می شود. تخلیه عمیق، زمانی اتفاق می‌افتد که از باتری برای راه‌اندازی سیستم صوتی ، چراغ‌ها یا سایر سیستم‌های الکتریکی خودروی خود در هنگام خاموش بودن موتور استفاده می‌کنید. در واقع این مسئول بخش زیادی از خرابی باتری کرولا است. تخلیه بیشتر ظرفیت باتری خودرو با استفاده از این روش برای مدت طولانی و سپس شارژ مجدد آن، می تواند باعث شود آسیب های زیادی به صفحات باتری وارد شود. به طور کلی باتری کرولا نیز پس از گذر مدتی، فرسوده می شود و نیاز به تعویض دارد.

این امکان وجود دارد که شما زیاد در جاده های ناهمواری که پر از دست انداز هستند رانندگی کنید. همین امر به تدریج می تواند عمر باتری تویوتا کرولا را کاهش دهد. در زمان رانندگی در این جاده ها، صفحات سربی که درون محلول الکترولیت باتری شما غوطه ور هستند؛ بر اثر تکان خوردن های شدید و لرزش های فراوان، شروع به ریزش می کنند و به آرامی به زیر باتری ته نشین می شوند. این خود به آرامی می تواند ترکیب باتری را برهم ریخته و از انجام درست واکنش های شیمیایی جلوگیری کند.

سرما چه شرایطی را برای باتری کرولا ایجاد می کند؟

بدون اینکه بیش از حد شما را خسته کند، باتری کرولا شما یک واکنش شیمیایی ایجاد می کند که باعث تولید شارژ می شود که برای تامین انرژی موتور استارت و سایر اجزا مانند چراغ های جلو در زمان غیر فعال بودن دینام استفاده می شود.هوای سردتر فرآیند شیمیایی درون باتری را کند می کند و در نتیجه توانایی آن را برای نگه داشتن شارژ کاهش می دهد. شایان ذکر است که این در درجه اول یک مشکل برای باتری های قدیمی است، اگر مال شما کمتر از دو سال سن دارد، نباید مشکلی ایجاد کند.

برای حفظ طول عمر مفید باتری کرولا چه اقداماتی می توان انجام داد؟

هنگام شارژ کردن باتری کرولا توسط دینام، تا زمانی که باتری پر نشده است رانندگی کردن خود را ادامه دهید و باتری را در شرایط دشوار قرار ندهید. از استفاده کردن از هرگونه وسیله الکترونیکی درخودروی پارک شده خودداری کنید تا مجبور نشوید تعویض باتری کرولا را زودتر از موعد انجام دهید.
باتری خود را با یک تستر باتری بررسی کنید تا از خرابی غیرمنتظره جلوگیری کنید. شما می توانید این تست را همزمان با تعویض روغن موتور خود انجام دهید.
اگر در مکانی با دمای پایین خودرو را پارک کنید، باتری تویوتا کرولا ی شما با توجه به سن و سالش، ممکن است آنطور که انتظار می رود دوام نیاورد اما اگر در پارکنیگ با دمای هوای مناسب پارک کنید و کمتر در مناطقی با آب و هوای نامناسب رانندگی کنید، می توانید چرخه عمر باتری کرولا را به حداکثر برسانید.

عادات رانندگی چگونه روی باتری کرولا تاثیر می گذارد؟

رانندگی در مسافت های کوتاه می تواند به مرور زمان باعث خالی شدن شارژ باتری کرولا شما شود. این به این دلیل است که باتری شما فرصتی برای رسیدن به شارژ کامل ندارد، که منجر به تسریع خوردگی و لایه‌بندی اسیدی می‌شود. اگر از ماشین خود فقط برای سفرهای کوتاه استفاده می کنید، بدانید رانندگی های طولانی در هفته به سلامت باتری کرولا شما کمک می کند. عادات بد، مانند نادیده گرفتن تعمیرات دوره‌ای خودرو و مصرف بیش از حد انرژی در زمان پارک بودن خودرو نیز طول عمر باتری کرولا را کوتاه می‌کند.

در صورتی که شما مدام در جاده های ناهموار و پر از دست انداز رانندگی کنید برای باتری کرولا مشکل ایجاد خواهد شد. در این جاده ها از آنجایی که تکان های شدیدی به باتری شما وارد خواهد شد، می تواند سبب ریزش صفحات سربی در داخل باتری شود. پس سعی کنید حتما در جاده های هموار رانندگی کنید و اگر راهی نیست، حتما قبل از عبور از جاده های ناهموار باتری خود را بررسی کرده و از شل نبودن و محکم بودن پایانه ها اطمینان حاصل کنید. در این مواقع اگر در جاده های خاکی، گرد و غبار زیادی بر روی سطح باتری شما نشسته است آن را تمیز کنید تا به ساختار آن آسیبی وارد نکند.

باتری تویوتا کرولا شما به زمان کافی برای شارژ مجدد کامل بین سفرها نیاز دارد زیرا فقط زمانی شارژ می شود که خودرو در حال کار باشد. اگر تمایل دارید از وسیله نقلیه خود فقط برای رفت و آمدهای کوتاه استفاده کنید، مانند سفر به مغازه های محلی، یا دفتر کار شما که فقط به اندازه ی یک رانندگی کوتاه با شما فاصله دارد… ممکن است باتری شما از کاهش عملکرد رنج ببرد.

چه مواردی را باید در رابطه با باتری کرولا برسی کنیم؟

آیا هنگام روشن کردن کرولا خود مشکل دارید یا صدای کلیک را می شنوید؟ آیا قطعات الکتریکی ماشین شما مانند رادیو و بوق زمانی که دینام غیر فعال است، کار نمی کنند؟ باتری کرولا قدیمی یا خورده ممکن است در این بین مقصر باشد. اولین چیزی که همیشه توصیه می کنیم هنگام عیب یابی باتری خودروتان بررسی کنید، سن باتری کرولا است که اگر سه سال یا بیشتر است، ممکن است زمان تعویض آن فرا رسیده باشد.
مورد دیگر شامل بررسی پایانه های باتری کرولا جهت پیدا کردن لکه ها و نشانه های خوردگی است. استفاده از محلولی متشکل از آب و جوش شیرین برای از بین بردن آلودگی های سر باتری و اتصالات، در صورت لزوم می تواند بهترین راه حل برای از بین بردن خوردگی های باتری کرولا باشد.

تعویض به موقع باتری کرولا چه مزیتی دارد؟

هیچ باتری خودرویی نمی تواند برای همیشه دوام بیاورد. حکمت عمومی می گوید که باید هر سه سال یکبار باتری کرولا خود را تعویض کنید، اما ممکن است زودتر از این زمان نیز به تعویض نیاز داشته باشید. عواملی مانند آب و هوا و عادات رانندگی شما می توانند بر طول عمر باتری خودرو شما تأثیر بگذارند و طوری عملکرد باتری خودرو شما را پیش ببرند که قبل از پایان سه سال به باتری جدید نیاز داشته باشید. برای اطمینان از اینکه باتری کرولا خود را به موقع تعویض می کنید، به فواصل سرویس توصیه شده توسط کارشناسان خبره در این زمینه توجه کنید. وقتی تعویض باتری به موقع انجام شود نگران گیر افتادن با باتری فرسوده در جاده نخواهید بود.

قابل ذکر است که باتری کرولا معیوب نمی تواند بر روی خرابی دینام خودرو تاثیر بگذارد اما دینام اگر خراب شود می تواند به سلامت باتری شما صدمه وارد کند.

از تاثیر زیادی که میزان رانندگی با خودرو بر روی طول عمر باتری کرولا دارد غافل نشوید ….

باور کنید یا نه اما رانندگی بیشتر با خودرو می تواند در واقع طول عمر باتری کرولا شما را افزایش دهد. اگر از اتومبیل خود به طور مرتب استفاده نکنید، سلول های سازنده ی باتری به مرور زمان بار الکتریکی خود را از دست می دهند.برای جلوگیری از این اتفاق، باید موتور ماشین خود را حداقل هفته ای یکبار برای مدت زمان کافی و مناسب روشن کنید و با خودرو رانندگی کنید. اگر قصد سفر طولانی به خارج از شهر را دارید، یک دوست یا یکی از اعضای خانواده شما می تواند با راه اندازی اتومبیل شما و رانندگی با این خودرو به مدت 10 تا 15 دقیقه به جلوگیری از دشارژ شدن و به دنبال آن مرگ باتری کرولا شما کمک کند.

چگونه متوجه شویم خرابی باتری کرولا مشکل ساز شده است یا دینام خودرو؟

با گذشت زمان، ساییدگی و پارگی یک جزء می تواند بر دیگری تأثیر بگذارد و در بیشتر موارد، تشخیص این یا دیگری بسیار مشکل است.

کارشناسان می گویند: “اگر دینام به درستی کار نمی کند، ممکن است باتری زودرس خراب شود.” “برعکس، اگر باتری کرولا شما نتواند ماشین شما را روشن کند، دینام به سادگی روشن نمی شود.”

سریع ترین راه برای تشخیص اینکه آیا مشکل ناشی از خرابی باتری کرولا است، بررسی داشبورد است. اگر چراغ باتری کرولا شما هنگام استارت زدن خودرو روشن می شود، این یک راه فوری برای نتیجه گیری است. با این حال، کارشناسان ارائه می دهند، همه تشخیص ها قطع و خشک نیستند. کامپیوترها و قطعات فنی در وسایل نقلیه هر روز بیشتر و بیشتر در حال پیشرفت هستند. دینام شما توسط یک کامپیوتر کنترل می شود و ممکن است مشکل در آنجا رخ داده باشد.» او پیشنهاد می کند.چراغ باتری روی داشبورد بیانگر مشکل در سیستم شارژ باتری کرولا است، بنابراین نباید فورا به سراغ باتری کرولا رفت.

همانطور که گفته شد همیشه مشکل از باتری تویوتا کرولا نمی باشد و گاهی نشانه هایی هستند که ناشی از خرابی دینام شما به وجود می آیند. بوی بد سوختن لاستیک یا سیم می تواند نشان دهنده این باشد که قسمت هایی از دینام شما شروع به فرسودگی کرده است. از آنجایی که تسمه محرک دینام تحت کشش و اصطحکاک دائمی است ، به دلیل نزدیک بودن به موتور داغ ممکن است به مرور زمان فرسوده شود و بوی ناخوشایندی همانند لاستیک در حال سوختن منتشر کند. به همین ترتیب اگر دینام شما بیش از حد کار می کند و یا سیم های فرسوده و آسیب دیده دارد، ممکن است بوی سوختگی شبیه به آتش سوزی الکتریکی را استشمام کنید. دینام بیش از حد کار می کند و سعی دارد الکتریسیته زیادی را از طریق سیم های خود عبور دهد و باعث گرم شدن ناایمن آن ها می شود. سیم های آسیب دیده همچنین در برابر جریان الکتریسیته مقاومت ایجاد می کنند و باعث گرم شدن سیم ها و انتشار بوی بد می شوند.

تعویض به موقع باتری کرولا چه مزیتی دارد؟

باتری کرولا در وسیله نقلیه شما بسیار مهم است. به یاد داشته باشید یک باتری خودرو باید از وضعیت خوبی برخوردار باشد تا از گرمای تابستان جان سالم به در ببرد. جایگزین کردن یک باتری جدید در صورت نیاز، به خودرو شما جان تازه ای می بخشد و عملکرد سیستم الکترونیکی خودرو که به باتری کرولا مرتبط می شود را بهبود می بخشد. با تعویض باتری خودرو می توانید مسائل مربوط به تخلیه مکرر باتری را اگر که به دلیل باتری معیوب باشند، برطرف کنید. برخلاف باتری قدیمی ، یک باتری خوب به سرعت شارژ می شود و محدودیت زمانی کمتری برای شارژ دارد. تعویض باتری کرولا ممکن است خطرات ذاتی داشته باشد، مثلاً ترک خوردگی و سولفاته باتری قدیمی خطرناک است. حتی زمانی که ماشین خاموش است باید به خاطر داشته باشید که با برق کار می کنید و احتیاط کنید.

 ممکن است پس از گذشت دو تا سه سال از عمر باتری کرولا مشاهده کنید که چرا غهای جلویی خودرو ی شما سوسو می کنند. و یا خودروی شما در استارت خوردن به موقع و سریع دچار مشکل شده باشد. در این زمان است که می دانید زمان تعویض باتری خودروی شما فرا رسیده است. شما می بایست توجه داشته باشید که اگر از فرسودگی باتری خود اطمینان حاصل کرده اید، باید سریعا در اسرع وقت اقدام به خرید باتری جدید و تعویض آن با باتری فرسوده نمایید. ماندن باتری فرسوده در خودروی شما می تواند به مرور به قطعات دیگر نیز صدمه برساند مانند دینام و موتور.

عواملی که بر طول عمر باتری کرولا موثر اند کدام اند؟

باتری کرولا از مجموعه ای از شبکه های سربی غوطه ور در الکترولیت که همان سولفوریک می باشد، تشکیل شده است. باتری خودرو زندگی سختی را پشت سر می گذارد، در معرض تغییرات شدید و سریع دما در داخل محفظه موتور قرار می گیرند یا از یک روز گرم تابستان به دمای سرد در زمستان می روند و در هر دو شرایط باید سازش داشته و عملکرد خود را حفظ کنند. در بسیاری از موارد، خرابی باتری کرولا به دلیل از دست دادن آبِ محلول الکترولیت است که باعث می شود سطح الکترولیت در سلول های باتری از سطح معقول کمتر شود و صفحات باتری در مجاورت هوا قرار بگیرند و از این طریق شرایط برای ایجاد سولفاته در صفحات باتری کرولا بیش از پیش محیا شود.

یکی از مهم ترین عواملی که بر روی طول عمر باتری کرولا بسیار تاثیر گذار است، این می باشد که شما در استفاده از سیستم های برقی خودروی خود به هنگام خاموش بودن موتور آن، زیاده روی می کنید یا خیر. همیشه به این نکته توجه داشته باشید که دینام، تنها زمانی فعالیت خود را آغاز می کند که موتور خودرو را راه اندازی کیند. بنابراین به عنوان مثال به هنگام ترک خودرو، حتما از خاموشی تمامی سیستم های الکتریسیته آن اطمینان کافی حاصل نمایید. با یکبار روشن گذاشتن چراغها و دشارژ شدن باتری به آن صدمه زیادی وارد نخواهد شد، اما تکرار این امر، موجب کاهش طول عمر باتری شما می شود.

مواردی که می توانند مدت زمان ماندگاری باتری کرولا را کاهش دهند، کدام اند؟

در حالی که تقریباً هر سه تا چهار سال یکبار باید باتری کرولا خود را تعویض کنید، عواملی وجود دارند که می توانند این بازه زمانی را کاهش دهند:

گرما : اگر در آب و هوای گرم زندگی می کنید، ممکن است لازم باشد باتری کرولا خود را بیشتر تعویض کنید. هوای گرم می تواند باعث تبخیر مایعات درون باتری ماشین شما شود و به طور بالقوه عمر باتری را کوتاه کند.
باتری به باتری کردن : مراقب باشید چراغ‌هایتان را یک شبه روشن نگذارید یا سیستم صوتی را برای مدت طولانی روشن نگذارید (زمانی که دینام غیر فعال است)–،اگر وسیله نقلیه شما در اثر دشارژ عمیق نیاز به باتری به باتری کردن پیدا کند، این می‌تواند عمر باتری تویوتا کرولا شما را بیشتر کاهش دهد.

اجزای باتری کرولا از چیست؟

پایانه باتری : پایانه ها به بند مثبت و بند منفی سلول های انتهایی متصل می شوند و نقطه واسط بین باتری و سیستم الکتریکی خودرو هستند.

اسید باتری : اسید محلول با خلوص بالا از اسید سولفوریک و آب است.

تسمه ریخته گری برای باتری ها : تسمه های ریخته گری به بالای هر عنصر جوش داده می شوند تا اتصال الکتریکی به پایانه ها برقرار شود.

صفحه منفی باتری : صفحه منفی حاوی یک شبکه فلزی با مواد فعال سرب اسفنجی است.

جداکننده باتری : جداکننده یک ماده پلی اتیلن است که صفحات مثبت را از صفحات منفی جدا می کند تا جریان الکتریکی کارآمدی ایجاد کند.

صفحه مثبت باتری کرولا : صفحه مثبت حاوی یک شبکه فلزی با مواد فعال دی اکسید سرب است.

درب باتری : درب آن از رزین پلی پروپیلن ساخته شده و به قاب باتری مهر و موم شده است.

قاب باتری : کیس از رزین پلی پروپیلن است که صفحات باتری، تسمه های ریخته گری و الکترولیت را نگه می دارد. برای به حداقل رساندن تاثیر لرزش و افزایش عمر باتری طراحی شده است.

صفحات باتری : این عنصر شامل صفحات متناوب مثبت و منفی است. صفحات در بالا توسط یک تسمه ریخته گری که به صفحات جوش داده شده است متصل می شوند. عناصر در سلول های جداگانه هر باتری قرار می گیرند.

خمیر باتری : خمیر مخلوط اکسید سرب است که هم دی اکسید سرب و هم سرب اسفنجی ایجاد می کند. به شبکه های باتری مثبت و منفی می چسبد.

عملکرد باتری کرولا در خودرو چگونه است؟

باتری کرولا شما وظیفه ذخیره انرژی الکتریکی را بر عهده دارد، نیرویی که برای روشن شدن استارت و روشن نگه داشتن خودرو در صورت عدم کارکرد دینام مورد نیاز است. یک باتری ضعیف یا تمام شده شما را سرگردان می کند، در حالی که یک باتری سالم خودرو کارهایی را که برای انجام آن طراحی شده است، بدون وقفه انجام می دهد.با ذخیره انرژی الکتریکی، باتری کرولا شما انرژی کافی برای تغذیه استارت را دارد که وقتی استارت می زنید، به روشن شدن موتور خودرو کمک می کنید. مشکلی در باتری، نقاط اتصال، سیم یا استارت موتور بر روی عملکرد خودرو کرولا شما تاثیر گذار است و باعث می شود که خودرو استارت نخورد.

هنگامی که موتور شما شروع به کار می کند، دینام فعال می شود تا برق مورد نیاز خودرو  را تامین کند. تا زمانی که دینام خوب کار می کند، عملکردهای مهمی مانند چراغ های جلو ، برف پاک کن ها ، سیستم صوتی و کنترل آب و هوا  بدون مشکل کار خواهند کرد.

تاثیرات سرما و گرما بر باتری کرولا کدام اند؟

عایق بندی باتری کرولا از آن در برابر سرمای شدید و گرمای شدید محافظت می کند. سرمای شدید می تواند راه اندازی خودرو را دشوار کند. گرمای شدید در واقع باعث تبخیر آب مایع الکترولیت باتری کرولا می شود و همچنین منجر به شارژ بیش از حد می شود و عمر باتری را به شدت کاهش می دهد. در طول دوره‌های دمای شدید، خودروی خود را در صورت امکان در یک پارکینگ سرپوشیده نگه دارید تا محیطی پایدار برای سلامت باتری کرولا ایجاد کنید.هم دمای هوای محیط و هم تأثیر گرمای تولید شده در خود بسته است. باتری کرولا برای اینکه بهترین عملکرد را داشته باشد به محدوده دمایی خاص یا دمای بهینه نیاز دارد. دماهای خارج از این محدوده اثرات مضری بر عملکرد یک وسیله نقلیه الکتریکی و عمر باتری آنها خواهد داشت. یک روش خاص مضر، شارژ کردن باتری زمانی است که در دمای بالایی قرار دارد، که احتمالاً پس از استفاده طولانی مدت همراه با دمای بیرونی داغ رخ می دهد.

باتری کرولا اسیدی و سیلد اسیدی چه تفاوتی دارند؟

دو نوع باتری کرولا برای خرید وجود دارد که یکی نیاز به تعمیر و نگهداری دارد و به باتری اسیدی یا تر نیز شناخته می شود و دیگری بدون نیاز به تعمیر و نگهداری است و به باتری خشک یا باتری سیلد اسیدی شناخته می شود. اکثر رانندگان یک باتری کرولا بدون تعمیر و نگهداری را انتخاب می کنند که معمولاً هزینه بیشتری دارد اما مزیت بزرگی دارد و آن هم عملکرد بدون نگرانی است. هنگامی که این نوع باتری کرولا در خودروی شما نصب شد، باتری نیازی به نظارت بر سطح الکترولیت ندارد. باتری های اسیدی ارزان تر هستند اما نیاز به نظارت دائمی دارند. به عنوان راننده، شما باید سطح الکترولیت باتری کرولا را مدام بررسی کنید در صورت نیاز با اضافه کردن آب مقطر به باتری آن را احیا کنید.

ظاهر بیرونی باتری کرولا اسیدی و سیلد اسیدی نیز تفاوت هایی با یکدیگر دارند. باتری های اسیدی دارای شش سلول هستند که بر روی هر یک از آن ها دریچه ای وجود دارد که راه دسترسی ما را به ساختار درونی باتری فراهم می کند. در گذشته رانندگان از طریق این دریچه ها آب و اسید سولفوریک را به باتری اضافه می کردند. اما امروزه هیچگونه راه دسترسی به ساختار درونی باتری های سیلد اسیدی وجود ندارد و این نوع باتری ها مهر و موم شده هستند؛ در عوض نیاز به تعمیر و نگهداری همچون باتری های اسیدی نیز ندارند. می توانید برای ثبت سفارش باتری های اسیدی از محصولات سپاهان باتری، با شماره تلفن زیر تماس گرفته و اقدام به خرید باتری مورد نیاز خودرو خود کنید.

باتری کرولا نسبت به هوای سرد حساس است، چگونه از آن در برابر این شرایط محافظت کنیم؟

اگر هوا به اندازه کافی سرد شود، واکنش های شیمیایی باتری کرولا شما شروع به کند شدن خواهند کرد. در هوای سرد به دلیل سفت شدن روغن موتور، مقدار انرژی بیشتری برای راه اندازی موتور خودرو خواسته می شود. این فرایند به سرعت طول عمر باتری کرولا را از بین می برد زیرا برای روشن کردن موتور به قدرت بسیار بیشتری نیاز دارید. بنابراین در طول زمستان، اگر هنگام استارت زدن متوجه عملکرد ضعیف وسیله نقلیه خود شوید، ممکن است باتری کرولا شما ضعیف شده باشد. اگر می خواهید در این شرایط قرار نگیرید، باید به یاد داشته باشید قبل از ورود به زمستان حتماً وضعیت سلامت باتری خود را تست کنید.

دیروز باتری تویوتا کرولا خود را تعویض کردم، اما ماشین روشن نمی شود، احتمال دست دوم بودن و یا خراب بودن باتری خریداری شده است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا باید توصیه های لازم به هنگام خرید باتری را برای شما عزیزان توضیح دهیم. به هنگام خرید باتری کرولا خود، حتما از یک برند معتبر استفاده کنید، تا بتوانید با خیال راحت، باتری نو و سالم تهیه کنید، زیرا نمایندگی یک برند معتبر هرگز نمی تواند باتری دست دوم را به عنوان باتری نو به شما تحویل دهد، اما روشی که وجود دارد تا شما بتوانید تشخیص دهید باتری ای که تهیه می کنید دست دوم است یا خیر، این است که قبل از نصب باتری، قطب های آن را بررسی کنید، اگر قطب های باتری دارای خط و خش و جای سرباطری است، بدانید قبلا تمام توان خود را برای خودروی دیگری خرج کرده است و باتری دست دوم است.

اما اگر باتری خودرو خود را از نمایندگی برند های معتبر خریداری کرده اید و با مشکل روشن نشدن خودرو مواجه شدید، لازم است قبل از آنکه به باتری شک کنید، تست برق دزدی خودرو خود را انجام دهید، شاید باتری در این مدت که شما حضور نداشته اید در حال تامین برق خودروتان بوده است.

از اعمال مثبتی که برای باتری تویوتا کرولا می توانیم انجام دهیم چیست؟

یکی از راه هایی که می تواند عملی به عنوان نگهداری درست از باتری به شمار بیاید این است که توان مصرفی را در هنگام خاموش بودن موتور به حداقل برسانید.باتری های خودرویی زمانی که نزدیک به 100 درصد شارژ نگه داشته می شوند خوشحال تر هستند، بنابراین روشن نگه داشتن چراغ های جلویی یا چراغ های داخلی در زمانی که موتور کار نمی کند، یک ایراد بزرگ است. قبل از خروج از وسیله ی نقلیه ی خود مطمئن شوید که همه لوازم جانبی خاموش هستند و در حین دور شدن، دوباره بررسی کنید که چراغ ها خاموش باشند.

باتری تویوتا کرولا خودرو را بررسی نمایید. منتظر نمانید تا در کنار جاده گیر بیفتید و همیشه به خصوص پس از گذشت دو سال از عمر باتری خوردو، آن را بررسی و تست کنید. بررسی باتری از نظر استهلاک و فرسودگی در زمستان می تواند به معنای تفاوت بین بهترین سفر جاده ای و بدترین باشد. پایانه ها را چک کنید تا مطمئن شوید پایانه ها به اندازه ی کافی محکم هستند و کابل ها شل نبوده و سفت می باشند. کابل ها که شل نصب شده باشند می توانند طول عمر باتری را کوتاه کنند و می توانن به سایر قطعات آسیب برسانند. همچنین، اگر قطب ها یا سینی به شدت خورده شده اند باید تعویض شوند. نکته: اگر باتری خودروی شما بیش از سه سال عمر دارد، بهتر است وضعیت آن را بررسی کنید و ببینید که آیا باید تعویض شود.

باتری کرولا چگونه کار می کند؟

باتری های خودرویی سیلد اسیدی انرژی شیمیایی را به برق یا انرژی الکتریکی تبدیل می کنند. در نهایت انرژی الکتروشیمیایی را تولید می کنند. اکثر باتری های استاندارد خودرویی شامل شش سلول بوده که در یک ردیف قرار دارند. هر سلول حاوی صفحه های سربی هستند که به کمک محلول الکترولیت داخل باتری با هم دو ولت برق برای هر سلول تولید می کنند. سلول ها در اسید سولفوریک غوطه ور می شوند که باعث بوجود آمدن واکنش شیمیایی بین محلول الکترولیت و صفحات سربی می شود و این باعث ایجاد سولفات سرب و یون می شود. تمامی این واکنش ها انجام می شوند تا علاوه بر راه اندازی موتور خودرو، سیستم های الکتریسیته را فعال کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *